Stránka 3 z 5

Napsal: pon lis 01, 2010 17:59
od Křečík Barbuška
A co jsou ti co mají pouhé 1452 či 1293 ccm? Chudina má 1198 ccm, to je jasné 8) :lol: .

Napsal: pon lis 01, 2010 18:05
od Tommel
a kdo ma ne jeden, ale dva karburatory je kdo ?? :mrgreen:

Napsal: pon lis 01, 2010 18:11
od Cory
Tommel píše:a kdo ma ne jeden, ale dva karburatory je kdo ?? :mrgreen:
častý návštevník benzínky :mrgreen:

Napsal: pon lis 01, 2010 20:35
od Peter- Slovensk
Marek píše:To Pátrač:

Souhlasím naprosto. Víš, já to pozoruju už delší dobu, že na tomhle fóru se to nějak zvrtává do nikam. Mám tím na mysli Tvou myšlenku o tom přehnaném srdcařství k Ladě.
Ano, Lada byla ve "své" době výborným vozem, v roce 1970 neměla v socialistické Evropě konkurenta a tu suverénní pozici si s přehledem držela dalších 15 let, o tom není pochyb. Ale dnes je prostě za zenitem, což my dva chápeme stejně. Je to vůz, který v mém srdíčku nechal nezapomenutelnou stopu a je to pro mne doslova srdeční záležitost, to prohlašuju pořád a jsem na to dost hrdý. Ale v dnešním moderním světě Lada kulhá jako postřelená kobyla a moc se bojím, že moderní technologie a kvalitu výroby ostatních automobilek nikdy nedohoní. Prostě Lada zaspala dobu a tak to je - s tím se nedá nic dělat. Svědčí o tom (ne-)zájem veřejnosti o nové modely Lady, reklama, servisní síť značky a jiné od toho se odvíjející věci.
Pravda - Priora a Kalina mohou být (s přivřením obou očí) v některých oblastech konkurenceschopné vozy. Ale proč mám kupovat Kalinu nebo Prioru, když za stejné peníze dostanu dvacet jiných vozů renomovanějších značek, s vyspělejšími technologiemi a mnohem lepší servisní sítí? Hyu i30, Ceed, Aveo, C3, P207, Polo, Clio, Punto, Fiesta či Fusion, Astra ..... - to je jen letmý výčet cenově srovnatelných vozů, které jsou prostě lepší než Lada.

Nicméně to jsme, Radku, od Fabie sakra uhnuli a dostaneme lepanec :wink:.


Jinak souhlasím i s PetremHC - konkrétně ABS je v dnešní době věcí nezbytnou a já si už nedovedu představit ABS ve voze nemít. Jsem velmi klidný řidič a pokud nemusím, nebrzdím. Často dokážu jet i několik stovek kilometrů, aniž bych použil brzdový pedál. Svědčí o tom i skutečnost, že ač většině majitelů Sharanů vydrží přední destičky kolem 50-60 tisíc kilometrů, mně za stejnou dobu ubylo obložení předních destiček o necelé 2 milimetry (z původních 12 mm). Nicméně několikrát v životě jsem se dostal do velmi nepříjemné situace, kdy - ač ne svou vinou - byl jsem nucen brzdit opravdu silně (obounož) a tam bych s dvě tuny těžkým vozem byl už dávno po smrti, nemít ABS.
Komfortní výbava není jen o komfortu posádky ve voze (klima, elektrika na okna a výhřev sedadel), je to právě především komfort jízdy a její bezpečnost. A zde je ABS neocenitelný pomocník. Kdo tvrdí, že ABS je zbytečnost, nemá ani potuchy, o čem mluví.


Tak ja tiež trochu odbočím od témi ale vpodstate súhklasím so všetkým čo sa tu posledne popísalo.

Čo sa ale lady ako značky týka je skutočne pravda, že ako bežné sériové auto vo východnom bloku nemalo konkoreniu- SSSR naplnilo aj to o čo sa vždy snažili-Kvantita výroby a práve vdaka tomu sa zabudlo modernizovat. MOSKVIČ malo obrovské množsto prototypov- modelový rad 38/40 sa udajne ani nemal dostat do výroby ale Lada nejak okrem nivy nemalo vyvinutý lepší prototyp ako mal moskvič a vdaka tomu je lada tam kde je a moskvič už neni vôbec, to bol začiatok konca.

Napsal: pon lis 01, 2010 21:09
od dmatej
Pomíjíte pořád dokola pár věcí:
1) Technika sice nikoho nenutí přímo, ale řekněme NAVOZUJE pocit bezpečí tam, kde nic takového není.
2) Každý je jiný. Já jsem takový "řidič zajíc", jakmile tuším nebezpečí, buď ujedu, nebo zvětšuju odstupy, snažím se nebezpečí eliminovat, příp. zpomaluji. Dělá to málokdo, spíš naopak, přebývají "lepiči", kterým je pak ale celý ABS platný jak mrtvýmu zimník, protože při náhlém problému vpředu nestihnou ani přešlápnout na brzdu.
3) Asistenti jsou vám taky na houby, když např. vlítnete do zatáčky moc rychle bokem. To už jsem na FabiiII otestoval, asistentovi bylo šumafuk, že letím smykem bokem na obrubník (ale měl jsem rezervu, takže jsem ho minul ;) ). Jak to funguje na mnohem dražších autech netuším, předpokládám, že horší to nebude.
4) Fyziku neukecáte. Dvou nebo třítunové auto potřebuje delší dráhu k zastavení, navíc díky většímu průměru kotoučů je i větší namáhání materiálu (polorozpadlé kotouče na Ivecu jsem už viděl).
5) A opět - vidět a být viděn. Zase příklad - když auto přede mnou bliká vlevo, řadím se vpravo - ne proto, abych ho objel (to leckdy stejně nejde), ale aby za mnou taky viděli, že bliká. Kolik z vás bliká ne před ale až při odbočování?!

Všechno má meze. To, co je na všech těch asistentech špatné je, že si ty meze člověk neuvědomuje, navíc mu skrývají jistou specifičnost situace - když to pomohlo zvládnout smyk jednou, nemusí to pomoci podruhé.
V úvahu je taky dobré vzít i nějakou poruchovost asistentů a tolerance čidel.

To není vůbec nic proti "asistentům" jako takovým, spíš proti povrchnímu myšlení řidičů, kteří na to vůbec nemyslí a pak se strašně diví ... pozdě.

Napsal: pon lis 01, 2010 22:48
od Trevor
dmatej píše:1) Technika sice nikoho nenutí přímo, ale řekněme NAVOZUJE pocit bezpečí tam, kde nic takového není.
Nic proti tebe ale teraz si dal taku picovinu ze este aj monitor sa mi cuduje ze ci to dobre zobrazuje :shock:

Takze podla tvojej teorie je mi bezpecnostny pas na dve veci lebo mi iba navodi pocit bezpecia na kolko v aute ziadne bezpecie nie je ? To iste plati aj o airbagu abs a kopec dalsich veciach.

Preco mam stale pocit ze vsetci odporci "asistentov, elektriky atd" v aute vedia argumentovat iba v "hladinach" totalnych extremov :? :roll:

Napsal: pon lis 01, 2010 22:55
od Marťas
Trevor, Dá se to brát i tak, že pokud v autě stále můžeš umřít, tak tam není bezpečno. Pásy atd. to jistě omezí, ale když se řekně bezpečné místo, tak si jako první nevybavím auto.

Napsal: pon lis 01, 2010 22:59
od Tommel
Marťasi, tohle co jsi napsal je docela sranda :mrgreen: umřit mužeš i doma :lol:

Napsal: pon lis 01, 2010 23:01
od Maysner
nikde neni bezpecno 8)

Napsal: pon lis 01, 2010 23:05
od Marťas
Tommel, No pochopitelně :D

Napsal: pon lis 01, 2010 23:27
od Acibuk
K Marťasovi právě valí dva černý bavoráky jako trestná výprava:)

Napsal: úte lis 02, 2010 09:39
od dvk
Já tu větu DMatěje o fiktivním bezpečí zcela chápu. Ono všecko má dvě stránky ... neříkám, že bezpečnostní pás je nanic, ale viděli jste určitě ty fotky auta napíchlé skrz na svodidla přesně v úrovni hlavy řidiče ? Vidět to svodilo před nosem, asi bych se instinktivně snažil uhnout/zohnout ... díky bezpečnostnímu pásu by to šlo hodně blbě. Neříkám, že bych se chtěl s Ladou kutálet přes střechu abych otestoval jak její super tenké sloupky vydrží, ale dovedu si jasně představit situaci, kdy díky super výhledu prostě k nehodě nedojde (občas jezdím s rodinným Mitsubishi Colt, 2 roky staré auto, a první minuty úplně panikařím a mám pocit asi jako kůň s těma klapkama na očích co vidí jen dopředu). Všecko má prostě dvě stránky a vidět jen jednu z nich a nic jiného si nepřipouštět není úplně nejchytřejší. Možná, že bezpečnostní pás zachránil život tisíci lidem okolo, ale zrovna vás zabije a statistika vám v tu chvíli bude k ničemu. Takže je třeba všecko brát s rezervou ... i asistenty i elektonické fíčury. Bohužel už z povahy věci tyhle vymoženosti mají na lidi přesně opačný efekt a pak člověk vidí kolem sebe nehody, kdy převážná většina z nich je způsobena prostě podceněním počasí nebo možností auta.

Napsal: úte lis 02, 2010 09:47
od Trevor
Marťas píše:Trevor, Dá se to brát i tak, že pokud v autě stále můžeš umřít, tak tam není bezpečno. Pásy atd. to jistě omezí, ale když se řekně bezpečné místo, tak si jako první nevybavím auto.

Chlapce ty si dal dalsiu perlu. Dobre pobavenie na rano.

Ano mas pravdu ze sedenie doma pred tv je bezpecnejsie ako jazdenie autom. Prave preto sa do aut montuje cim viacej techniky aby boli bezpecnejsie.

Technika nema navodzovat pocit bezpecia tam kde nie je, ale ma bezpecie zvysit tam kde treba :wink:

Niektori ludia by si mali vyskusat jazdu aj nejakym inym autom ako 30rocnym zigulakom :roll:

Napsal: úte lis 02, 2010 09:57
od JmJ
vy furt jen rikate, ze asitenti ti nepomuzou, kdyz padas ze skaly do propasti. to nepomuzou. ale pomuzou kdyz jedu normalne, ze nemusim delat takove picoviny, jako sledovat ktere kolo zrovna kdyz zahrabalo nebo se zablokovalo. coz se vam naprosto bezne deje i pri zcela normalnim jezdeni. a o tom to je.

pro me za me jezdtene na zebrinaku a brzdete vyhozenim kotvy, ale nesnazte se tu nekomu namluvit to, ze protipodkluz a abs jsou veci vlastne nebezpecne. to jsou jen vase obezlicky, kterymi se utesujete ;-).

Napsal: úte lis 02, 2010 10:06
od Marek
Přesně tak. Když budu padat ze skály nebo v plné rychlosti narazím do zdi, nepomůže mi vůbec nic. Proto nemá smysl polemizovat v takovém případě nad potřebností či nepotřebností "komfortních vymožeností".

Ale jak píše JmJ - tyhle věci mi pomáhají právě při běžném způsobu jízdy, kdy mi velmi často zachrání odřený blatník, proraženou pneumatiku od obrubníku nebo jiné maličkosti. A pánové, tito asistenti mnohdy pracují, aniž bychom my řidiči o tom měli potuchy !!! :wink:

Takové ESP například může pracovat v každé ostřeji projížděné zatáčce a šofér to ani nemusí vědět. A takových příkladů je víc.