Stránka 3 z 5
Napsal: pát črc 28, 2006 08:58
od Trevor
Dioda neprepusta + ani - . prepusta prud v pripustnom smere Prud tecie od kladneho pola k zapornemu. Priepustny smer sa mysli smer od anody ku katode. Ak ju zapojis opacne tak prud neprepusti a zariadene ktore je za diodou nebude fungovat. Prave obycajna dioda sa pouziva ako ochrana proti prepolovaniu. Po prekroceni Uzaverne nastane prieraz a dioda potom prepusta prud aj v zavernom smere ale to je uz davno na onom svete.
Co sa tyka usmernovania tak tie obrazky a vsetko co bolo povedane na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Polovodi%C ... 3%A1_dioda plati na 100pero.
Napsal: sob črc 29, 2006 12:13
od Luděk Ondrůch
Pátrač píše:stupidní dotaz a motorek z Favorita použít nejde??
Mám dost silnej pocit že sem ho tam kdysi zkoušel dát, ale nevlezl se tam, je moc velkej.
Napsal: úte srp 15, 2006 18:12
od Křečík Barbuška
Kontakty v žiguláckém motorku, lze poměrně snadno přepojit dle favoriťáckého. Pátrač mi dodal návod z PE A Radio 8/97, kde je popsaný paměťový cyklovač pro felcku a favo, který vypadá jako to jejich původní relátko, připojuje se čtyřmi body a na stole mi s upraveným ladamotorem plně fungoval, jedinou úpravou, která je třeba je zapojení diody mezi výstup cyklovače a motor z důvodu zabránění zkratů při rozběhu. S jistými úpravami el. instalace by měl jít implantovat do Lady, tedy aspoň teoreticky to v hlavě mám, praktická realizace v nedohlednu.
Napsal: úte srp 15, 2006 18:27
od Křečík Barbuška
Napsal: pon srp 21, 2006 16:39
od Myso
ja to v aute mam, na stole to fungovalo bezproblemovo, ale v zigulaku treba este nieco dorobit aby som vedel zastavit stierace ked uz ich raz pustim...
Napsal: úte srp 22, 2006 06:10
od Patrac
Myso píše:ja to v aute mam, na stole to fungovalo bezproblemovo, ale v zigulaku treba este nieco dorobit aby som vedel zastavit stierace ked uz ich raz pustim...
Vypínač??
mmj máš tam originál koupený a nebo stavěný podle tohodle schématu.
Napsal: úte srp 22, 2006 09:23
od Myso
mam stavany...
problem je ze ladackky lucas po vypnuti stieracov neukostri nejaky vyvod, cim neskratuje motor, a ten nezabrzdi ale zotrvacnostou prebehne cez dobehovy spinac, a ten to pusti na dalsiu otacku, a tak furt dokoa, niekedy i na dialnic trva aj 15min kym sa mi podari zastavit stierace...
Napsal: úte srp 22, 2006 09:54
od Patrac
Myso píše:mam stavany...
problem je ze ladackky lucas po vypnuti stieracov neukostri nejaky vyvod, cim neskratuje motor, a ten nezabrzdi ale zotrvacnostou prebehne cez dobehovy spinac, a ten to pusti na dalsiu otacku, a tak furt dokoa, niekedy i na dialnic trva aj 15min kym sa mi podari zastavit stierace...
Já ale nechápu jakej je rozdíl mezi tím v autě a mezi tím jestli to funguje na stole..
Napsal: úte srp 22, 2006 13:34
od Myso
Pátrač píše:Já ale nechápu jakej je rozdíl mezi tím v autě a mezi tím jestli to funguje na stole..
ze na stole som to mal s packovym prepinacom klasickym, a mal som to zapojene tak ze to ukostrovalo... zdalo sa nam podla ruskej schemy ze sa tak deje aj v aute, ale bol to omyl, rusaci spatne kreslia...
Napsal: úte srp 22, 2006 13:39
od Patrac
Myso píše:Pátrač píše:Já ale nechápu jakej je rozdíl mezi tím v autě a mezi tím jestli to funguje na stole..
ze na stole som to mal s packovym prepinacom klasickym, a mal som to zapojene tak ze to ukostrovalo... zdalo sa nam podla ruskej schemy ze sa tak deje aj v aute, ale bol to omyl, rusaci spatne kreslia...
Marek ( Koko Loko) vycházel ze schématu cyklovače a pak z vymontovaného motoru a lucase. ne z elektro schématu LADY
Napsal: pát srp 25, 2006 18:12
od Křečík Barbuška
No, abych pravdu řekl, tak z toho brždění motorku mám trošku obavy, neb ta přidávaná dioda ruší obvod zkratování motoru (daň za pokus o implantaci součástky původně určené pro výkovek z AZNP), nicméněž jako životní pesimista mám mimořádně pozitivní vizi, že to bude možná fungovat, koneckonců se uvidí.
Napsal: pát srp 25, 2006 19:40
od Křečík Barbuška
Ještě mě napadla kacířská myšlenka, neslouží to zkratování vinutí motoru spíše k prodloužení chodu? Vzpomínám si, že paralelní dioda v obráceném směru než napájení vzbuzovala u relátek jev zpožděného odpadu, průchodem proudu opačné polarity vzniklém při zániku napájení. To zkratování způsobuje teoreticky stejný efekt, ale je to spíš moje myšlenková zhovadilost.
Napsal: pon srp 28, 2006 06:35
od Patrac
Musím podotknout že od včerejška jsem se stal majitelem paměťového cyklovače a za velké podpory výše uvedeného člověka jsme ho naimplantovali do auta. Při té příležitosti jsem provedl i očistu a pořádné promazání již značně zatuhlých čpů ramínek a k mému úžasu ramínka chodí asi 5x rychleji a to i ruský motorek. Přímo létají po skle
a zatím po asi 30ti zkušebních testech s vypnutým, zapnutým motorem a po cestě do práce jsem s cyklovačem maximálně spokojen. Vše je plně funkční a v případě "nehody" i vratné do původního stavu. Pokud se po měsíčním testu osvědčí tak se to předělá asi na tvrdo ať mi pod palubní deskou nevisí provizorní kabeláž.
Takže zatím bez problémů.
Napsal: pon srp 28, 2006 14:34
od Křečík Barbuška
Ano, zdá se, že to bude chodit velice uspokojivě, ještě by jsi měl zkusit to zastavování stěračů při jízdě po dálnici v rychlosti nejméně 150 Km/hod. Nicméněž by to nemělo činit potíže neb při obludném tlaku rozráženého vzduchu (aerodynamickou karoserií) vlastně dochází k brzdícímu efektu.
Napsal: pon srp 28, 2006 14:38
od Křečík Barbuška
Myso píše:ze na stole som to mal s packovym prepinacom klasickym, a mal som to zapojene tak ze to ukostrovalo... zdalo sa nam podla ruskej schemy ze sa tak deje aj v aute, ale bol to omyl, rusaci spatne kreslia...
Nezaznamenal jsem rozdílu mezi schématem a realitou, mmj. mohl by jsi mi poslat schéma toho tvého bastlu?