Marek píše:Technická data jmenovaných motorů:
ŽUK: typ M20 (W-201), čtyřválec v řadě, rozvod SV, 82x100 (2112 ccm), kompresní poměr 7:1, časování 240°/240° (9 - 51 - 47 - 13), točivý moment 118 Nm / 2200 rpm, výkon 38,6 kW / 3600 rpm (dle SAE 41,3 kW).
GAZ69M: typ M20 (450), čtyřválec v řadě, rozvod SV, 88x100 (2433 ccm), kompresní poměr 6,7:1, časování 240°/240° (9 - 51 - 47 - 13), točivý moment 150 Nm / 2000 rpm, výkon dle SAE 48 kW.
Volha21-první série: typ M21, čtyřválec v řadě, rozvod SV, 88x100 (2433 ccm), kompresní poměr 7,65:1, časování 268°/252° (24 - 64 - 50 - 22), točivý moment 177 Nm / 1800-2200 rpm, výkon 47,8 kW / 3600 rpm.
Volha21-později: čtyřválec v řadě, rozvod OHV, 92x92 (2446 ccm), kompresní poměr 6,7:1 (později 7,15:1), časování 268°/252° (24 - 64 - 50 - 22), točivý moment 167 Nm (později 172 Nm) / 1800-2200 rpm, výkon 53 (později 58,8) kW / 4000 rpm.
Volha22 (r.1966): čtyřválec v řadě, rozvod OHV, 92x92 (2446 ccm), kompresní poměr 7,15:1, časování 24 - 64 - 50 - 22, točivý moment 177 Nm / 2200 rpm, výkon 56,8 kW / 4000 rpm (dle SAE 66,2 kW).
Poběda M20: typ M20, čtyřválec v řadě, rozvod SV, 82x100 (2112 ccm), kompresní poměr 6,2:1, časování 240°/240° (9 - 51 - 47 - 13), točivý moment 123 Nm / 2000 rpm, výkon 38,2 kW / 3600 rpm (dle SAE 40,8 kW).
Moskvič 403/407/408: čtyřválec v řadě (původně motor Opel), rozvod OHV, 76x75 (1361 ccm), kompresní poměr 7:1, časování 256°/256° (21 - 55 - 57 - 19), točivý moment 86 (model 408 = 91) Nm / 2600 rpm, výkon dle SAE 33,1 kW / 4500-4600 rpm (model 408 = 40,4 kW / 4750 rpm).
Moskvič 412: čtyřválec v řadě (původně motor BMW), rozvod OHC, 82x70 (1479 ccm), kompresní poměr 8,8:1, časování 280°/280° (přesné hodnoty nezjištěny), točivý moment 120 Nm / 3000 rpm, výkon dle SAE 58,8 kW / 5800 rpm.
Jo jo, je to tu všechno, včetně typů karburátorů, jejich osazení, nastavení předstihu a grafů regulací, provozních náplní, převodů, prostě komplet tabulky. Nevím sice, nač mi to je, ale z nostalgie se do toho občas podívám a pročítám. Jsem asi divnej...
Čoveče, to je jednak zase na samostatný téma a aj ta stránka na anglickej wikipedii by stála za úpravu. Přitom ta dodávka byla docela malá, překvapuje mě, jakou mašinu do toho dávali.