Stránka 3 z 11

Napsal: úte říj 05, 2010 06:40
od Marek
Pokud vím, tak právě Ty osobně jsi mi tvrdil, že máš čtvercový motor 80 x 80 mm. Kde bys asi vzal písty 80 mm, kdyby byly výbrusové nadrozměry stupňované stejně jako u průměru 76 mm ??? :?: :?: :?:



Nehledě ke skutečnosti, že motorů 2106 a 2105 po výbrusu jsem skládal několik a pokaždé byly nadrozměry stupňované tak, jak uvádím já (tedy první nadrozměr 79,4 a druhý případně 79,7 mm).

Napsal: úte říj 05, 2010 06:49
od Luděk Musil
Marek píše:... čtvercový motor 80 x 80 mm...
Jestli to není tím, že Štěpán má opravdu 80x80 a to nějakej Fiat (asi momentálně uložen ve sklepě, ale vím, že v předminulé Jedovnici jsem na něj koukal - bylo mi divné nalévací hrdlo oleje v přední části ventilového víka). Protože i výpočtem tam potom vychází 1608 ccm, které měl uvedeny v podpisu. L.

Napsal: úte říj 05, 2010 06:51
od Marek
I Lada 1600 může mít čtverec (pokud se použije třetí výbrus, tj. 80 mm). Fiata pokud vím měl, ale pokud vím už nemá.

Napsal: úte říj 05, 2010 08:33
od Roman
Katalog ND na 2107, ktory sa momentalne nachadza na http://www.apcentras.sk/lada/2107.pdf uvadza pre vrtanie 76, piesty +0,4 a +0,8, pre vrtanie 79 tiez +0,4 a 0,8........ (katalog je podla obalky z roku 2005)

Napsal: úte říj 05, 2010 08:38
od Marek
Tak tomu už vůbec nerozumím.....

Přece není možné, aby každý kus papíru uváděl něco naprosto jiného !!!

Napsal: úte říj 05, 2010 08:47
od Hurikán
A aby toho nebylo málo, tak originální dílenská příručka Avtoexportu Moskva Izdělije. 9853A uvádí "opravárenské rozměry pístů pro motory 2101 a 2103 jsou: + 0,1 - 0,2 - 0,4 - 0,6 mm." :P :D

Z toho vyplývá, že nejlepší je jít do kšeftu se šuplerou a vrtat až podle nakoupených pístů, což je stejně ten nejsprávnější postup. :)

Napsal: úte říj 05, 2010 11:06
od vintera
ano přesně tak, všichni máte pravdu, průměry výbrusů jsou takové, jaké průměry opravárenských pístu zrovna konkrétní výrobce vyrábí i bez ohledu na opravárenské příručky. Marek má pravdu v tom, že ne všem údajům v literaturách uváděným se má bezvýhradně věřit.
S podobným problémem opravárenských rozměrů uváděných v literaturách a skutečně vyráběných rozměrů dílů jsem se opakovaně setkal právě u sovětských motorů do GAZů (a polských licenčních), kde se lišily nejen průměry pístů, ale i ložiska klikovky. Nedávno jsem se těch velkých zásob mimotabulkových GAZ dílů zbavil.

Jen tak mimo, tyhle díly (bazarové) ve velkém skladovala a prodávala Mototechna v Nechanicích u HK, tam jsem také často jezdíval se šuplérou, měli dílů na vše možné i nemožné od sklepa až po půdu, plný dvůr. To se nakupovalo, ráno přijet, do večera přebírat bedny a měřit a měřit. Domů jsem vezl třeba pět klikovek do GAZu, sto pístů, zeleninové přepravky kroužků a lágrů, přístě zase díly na něco jiného. To se pak vybíralo a montovalo, rozdávalo.
Takže tabulaka a skutečnost se můžou klidně lišit.

Napsal: úte říj 05, 2010 11:13
od Marek
Vím, že u škodovek řady 742.12 a 742.12X výrobce udával, že se nedají přebrušovat. Výbrus byl možný pouze u motoru 742.10 (Škoda 105), ale stodvacítky podle výrobce neměly možnost výbrusu. Po několika letech se pak normálně objevily výbrusové písty průměru 72,5 a 73 mm včetně kroužků a tudíž i motorizace 742.12 šla normálně přebrousit.
Pravda ale je, že v literatuře se o tom nikde nepsalo, protože každé další vydání nové příručky víceméně opsalo tu příručku starší a nějak moc se na novosti nehledělo.

Napsal: úte říj 05, 2010 11:28
od vintera
ano, přiručkám a rozměrům v nich udávaným nevěřím, protože každý, jak uvádí marek, od někud opisuje údaje (i firemní) a neověřuje jejich aktuálnost. Setkal jsem se s tím mnohokrát u zemědělských strojů, kdy jsem si zpočátku po nástupu do zaměstnání naivně myslel, že stačí vzít sebou katalog stroje a nakupovat ND.
Tenhle zásadní omyl mne párkrát vytrestal. Je to stejné jako jízdní řád někde na vebu, pokud ho nikdo neaktualizuje, tak jdu pěšky, veb neveb, příručka nepříručka. :roll:

Napsal: úte říj 05, 2010 16:46
od Štěpán
Luděk Musil píše:
Marek píše:... čtvercový motor 80 x 80 mm...
Jestli to není tím, že Štěpán má opravdu 80x80 a to nějakej Fiat (asi momentálně uložen ve sklepě, ale vím, že v předminulé Jedovnici jsem na něj koukal - bylo mi divné nalévací hrdlo oleje v přední části ventilového víka). Protože i výpočtem tam potom vychází 1608 ccm, které měl uvedeny v podpisu. L.
Jj, čtverec je z FIATu 125 Speciale. Objem 1608 DOHC - vrtání x zdvih 80 x 80mm. Výkon 73,5kW - 100HP. Momentálně je uložen ve sklepě a pokud budou penízky a chuť, tak po STK na jaře v dubnu ho namontuju a udělám to trochu líp, než před tím.

Napsal: úte říj 05, 2010 17:24
od vintera
tenhle motor ve F125 bylo dělo, na dálnici zrychloval v kopcích ještě ve 130 jako by jel po rovině, měl jsem tu čest i se slabším 80 koňovým, ale tenhle nemá konkurenci. Do lady by však potřeboval i lehčí dif, jinak se může rozjíždět rovnou na dvojku.

Napsal: úte říj 05, 2010 17:36
od Štěpán
vintera píše: Do lady by však potřeboval i lehčí dif, jinak se může rozjíždět rovnou na dvojku.
Už asi 2 měsíce namontováno. :wink:

Napsal: úte říj 05, 2010 17:43
od vintera
s takovou ladou bych se chtěl zase projet, už vidím ty nechápavé pohledy :shock: a prošláplé podlahy, když jim "starý žigul" v kopci ujíždí :P

Napsal: úte říj 05, 2010 17:53
od Štěpán
vintera píše:už vidím ty nechápavé pohledy :shock: a prošláplé podlahy, když jim "starý žigul" v kopci ujíždí :P
Taky bylo.
Můj sebevražednej rychlostní rekord na dálnici z táhlého kopce ( Paceřák u Turnova ) je na 5-tej rychlostní stupeň 195km/h. :D

Napsal: stř říj 06, 2010 00:07
od vintera
Já 180, auto ještě chtělo, ale už jsem se bál. Jo, ital 125 s tímto motorem byl můj nesplněný sen. Tohle je pořádný :supz: motor do pořadné lady.