Nehledě ke skutečnosti, že motorů 2106 a 2105 po výbrusu jsem skládal několik a pokaždé byly nadrozměry stupňované tak, jak uvádím já (tedy první nadrozměr 79,4 a druhý případně 79,7 mm).
Jaký motor použít?
Moderátor: Moderátoři
Pokud vím, tak právě Ty osobně jsi mi tvrdil, že máš čtvercový motor 80 x 80 mm. Kde bys asi vzal písty 80 mm, kdyby byly výbrusové nadrozměry stupňované stejně jako u průměru 76 mm ???

Nehledě ke skutečnosti, že motorů 2106 a 2105 po výbrusu jsem skládal několik a pokaždé byly nadrozměry stupňované tak, jak uvádím já (tedy první nadrozměr 79,4 a druhý případně 79,7 mm).
Nehledě ke skutečnosti, že motorů 2106 a 2105 po výbrusu jsem skládal několik a pokaždé byly nadrozměry stupňované tak, jak uvádím já (tedy první nadrozměr 79,4 a druhý případně 79,7 mm).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jestli to není tím, že Štěpán má opravdu 80x80 a to nějakej Fiat (asi momentálně uložen ve sklepě, ale vím, že v předminulé Jedovnici jsem na něj koukal - bylo mi divné nalévací hrdlo oleje v přední části ventilového víka). Protože i výpočtem tam potom vychází 1608 ccm, které měl uvedeny v podpisu. L.Marek píše:... čtvercový motor 80 x 80 mm...
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne úte říj 05, 2010 06:51, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Katalog ND na 2107, ktory sa momentalne nachadza na http://www.apcentras.sk/lada/2107.pdf uvadza pre vrtanie 76, piesty +0,4 a +0,8, pre vrtanie 79 tiez +0,4 a 0,8........ (katalog je podla obalky z roku 2005)
Roman
A aby toho nebylo málo, tak originální dílenská příručka Avtoexportu Moskva Izdělije. 9853A uvádí "opravárenské rozměry pístů pro motory 2101 a 2103 jsou: + 0,1 - 0,2 - 0,4 - 0,6 mm."

Z toho vyplývá, že nejlepší je jít do kšeftu se šuplerou a vrtat až podle nakoupených pístů, což je stejně ten nejsprávnější postup.
Z toho vyplývá, že nejlepší je jít do kšeftu se šuplerou a vrtat až podle nakoupených pístů, což je stejně ten nejsprávnější postup.
ano přesně tak, všichni máte pravdu, průměry výbrusů jsou takové, jaké průměry opravárenských pístu zrovna konkrétní výrobce vyrábí i bez ohledu na opravárenské příručky. Marek má pravdu v tom, že ne všem údajům v literaturách uváděným se má bezvýhradně věřit.
S podobným problémem opravárenských rozměrů uváděných v literaturách a skutečně vyráběných rozměrů dílů jsem se opakovaně setkal právě u sovětských motorů do GAZů (a polských licenčních), kde se lišily nejen průměry pístů, ale i ložiska klikovky. Nedávno jsem se těch velkých zásob mimotabulkových GAZ dílů zbavil.
Jen tak mimo, tyhle díly (bazarové) ve velkém skladovala a prodávala Mototechna v Nechanicích u HK, tam jsem také často jezdíval se šuplérou, měli dílů na vše možné i nemožné od sklepa až po půdu, plný dvůr. To se nakupovalo, ráno přijet, do večera přebírat bedny a měřit a měřit. Domů jsem vezl třeba pět klikovek do GAZu, sto pístů, zeleninové přepravky kroužků a lágrů, přístě zase díly na něco jiného. To se pak vybíralo a montovalo, rozdávalo.
Takže tabulaka a skutečnost se můžou klidně lišit.
S podobným problémem opravárenských rozměrů uváděných v literaturách a skutečně vyráběných rozměrů dílů jsem se opakovaně setkal právě u sovětských motorů do GAZů (a polských licenčních), kde se lišily nejen průměry pístů, ale i ložiska klikovky. Nedávno jsem se těch velkých zásob mimotabulkových GAZ dílů zbavil.
Jen tak mimo, tyhle díly (bazarové) ve velkém skladovala a prodávala Mototechna v Nechanicích u HK, tam jsem také často jezdíval se šuplérou, měli dílů na vše možné i nemožné od sklepa až po půdu, plný dvůr. To se nakupovalo, ráno přijet, do večera přebírat bedny a měřit a měřit. Domů jsem vezl třeba pět klikovek do GAZu, sto pístů, zeleninové přepravky kroužků a lágrů, přístě zase díly na něco jiného. To se pak vybíralo a montovalo, rozdávalo.
Takže tabulaka a skutečnost se můžou klidně lišit.
Vím, že u škodovek řady 742.12 a 742.12X výrobce udával, že se nedají přebrušovat. Výbrus byl možný pouze u motoru 742.10 (Škoda 105), ale stodvacítky podle výrobce neměly možnost výbrusu. Po několika letech se pak normálně objevily výbrusové písty průměru 72,5 a 73 mm včetně kroužků a tudíž i motorizace 742.12 šla normálně přebrousit.
Pravda ale je, že v literatuře se o tom nikde nepsalo, protože každé další vydání nové příručky víceméně opsalo tu příručku starší a nějak moc se na novosti nehledělo.
Pravda ale je, že v literatuře se o tom nikde nepsalo, protože každé další vydání nové příručky víceméně opsalo tu příručku starší a nějak moc se na novosti nehledělo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
ano, přiručkám a rozměrům v nich udávaným nevěřím, protože každý, jak uvádí marek, od někud opisuje údaje (i firemní) a neověřuje jejich aktuálnost. Setkal jsem se s tím mnohokrát u zemědělských strojů, kdy jsem si zpočátku po nástupu do zaměstnání naivně myslel, že stačí vzít sebou katalog stroje a nakupovat ND.
Tenhle zásadní omyl mne párkrát vytrestal. Je to stejné jako jízdní řád někde na vebu, pokud ho nikdo neaktualizuje, tak jdu pěšky, veb neveb, příručka nepříručka.
Tenhle zásadní omyl mne párkrát vytrestal. Je to stejné jako jízdní řád někde na vebu, pokud ho nikdo neaktualizuje, tak jdu pěšky, veb neveb, příručka nepříručka.
-
Štěpán
Jj, čtverec je z FIATu 125 Speciale. Objem 1608 DOHC - vrtání x zdvih 80 x 80mm. Výkon 73,5kW - 100HP. Momentálně je uložen ve sklepě a pokud budou penízky a chuť, tak po STK na jaře v dubnu ho namontuju a udělám to trochu líp, než před tím.Luděk Musil píše:Jestli to není tím, že Štěpán má opravdu 80x80 a to nějakej Fiat (asi momentálně uložen ve sklepě, ale vím, že v předminulé Jedovnici jsem na něj koukal - bylo mi divné nalévací hrdlo oleje v přední části ventilového víka). Protože i výpočtem tam potom vychází 1608 ccm, které měl uvedeny v podpisu. L.Marek píše:... čtvercový motor 80 x 80 mm...
-
Štěpán
-
Štěpán
