Stránka 3 z 3
Napsal: čtv zář 23, 2010 14:35
od Cooper
Navíc největší výhoda klasického turba je, že si bere zbytečnou energii z výfukových plynu. Tedy ještě jednou spotřebovává energii která by bez užitku prošla do výfuku a z auta pryč. Také konstrukce je relativně jednoduchá oproti kompresoru.
Všechny ostatní typy přeplňování berou výkon z klikovky. Tedy berou výkon který pomáhají vyrobit. Výhodou kompresoru na druhou stranu je, že působí vlastně hned a od nízkých otáček.
Jak já říkám, vždycky je to něco za něco. U turba je to poznat ale nejméně, proto je asi tak oblíbené.
Možná jsem v tomhle amatér, ale pořád si myslím že výkon se dá zvýšit buď obsahem, nebo přeplňováním
Ten fén je asi fakt kravina, spíš to podle mě supluje náporové sání.
Napsal: čtv zář 23, 2010 14:36
od JmJ
Pokud se uziva normalni karbec, tak se pocita s tim, ze v karuratoru je podtlak, ktery si natahuje vzduch a palivo. Pokud udelam v karburatoru pretlak pouze v jeho komrach, tak budu mit v tryskach pretlak a budu tlacit palivo do plovakove komory. Mam za to, ze ten dekl na obrazku pres cely karb je proto, aby se tlak privedl i na plovakovou komoru, tedy aby tlak na hladinu a tedy tlak paliva byl stejny jako tlak v komore pri zavrenych klapkach. Pokud klapku otevru, pak v komore porti plovakove kmore vznikne tlak nizsi a vzduch proudici komorou si bude brat i palivo z trysky.
Dost mozna to neni presne tak jak pisu, kazdopadne nejake zakladni vyrovnani tlaku vzducuh a tlaku paliva musi zrejme byt.
Napsal: čtv zář 23, 2010 15:05
od Saša
JmJ má pravdu . Zavřít celý karbec do krabice (nedávno vyděno naživo v starém bentley V8 ) . A samozřejmně jiné palivové čerpadlo .
Napsal: čtv zář 23, 2010 15:13
od Cooper
I tak je to kravina to dávat na motor který není na turbo dělaný
Napsal: pát zář 24, 2010 08:31
od vintera
ale zase ten pocit teenegera, že má taky turbo
Napsal: čtv zář 30, 2010 10:15
od plavec
vintera píše:ale zase ten pocit teenegera, že má taky turbo
a vo tom to je
Re: Elektrické turbo
Napsal: čtv pro 11, 2014 10:22
od corsair
Ked tu bolo spominane turbo pod karbom to by asi prilis obohatilo zmes, nie?
Vyssie bola spomenuta vec ze 1,5l motor na 2ot(4takt) mpotrebuje 1,5l vzduchu, a docital som sa o pomeri zmesi 15:1 na WIKIPEDII
Rovnica 1: 1,5l motor pri 2k ot/min nasaje akoze 1500l vzduchu za minutu? (1,5l/2ot) - iny vysavac... ked si pomyslim, aky pomer benzinu ma optimalne bohata zmes cca 15:1 tak to vyjde na 100l paliva za minutu, cca...
= VEĽA
Rovnica 2: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Spotreba je 0,0812l benzinu, teda 18,2l vzduchu (15:1)
= MÁLO
Rovnica 3: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Ked idem na to logicky - spotreba je 0,0812l benzinu, spotreba vzduchu je (logika ne?)1800l, tak pomer zmesi je udavany ZLE a teda je 22167,5:1 a toto asi tiez nebude dobre vypocitane alebo je inde chyba