Stránka 3 z 4

Napsal: čtv zář 16, 2010 20:18
od Hurikán
Spouštěcí cívka má dvě funkce: - vysouvá pastorek do záběru s věncem a současně spíná kontakty na její zadní straně, díky čemuž do rotoru a statoru může proudit proud. Pokud je ve spínači špatný kontakt, vzniká na něm značný úbytek napětí, výsledkem čehož je "malá síla" startéru.

Jelikož jsi se tu již několikrát zmínil o tom, že je v části kontaktů nějaká vůle, doporučuju se zaměřit na tuto část a vše důkladně zkontrolovat. ;)

Napsal: čtv zář 16, 2010 20:48
od Cooper
Jo, teď jsem se koukal na nákres.....Vidím tu destičku které se po vysunutí vidličky dotkne těch dvou "šroubů". Asi to ještě risknu a místo startéru na ruské traktory si koupím tu cívku....V Otrokovicích jí májí za 430 kaček....

Napsal: čtv zář 16, 2010 21:12
od MartasBrno
Mám jednu skladovanou, netuším jeslti někdy použitou, ale na sraz je to pro tebe určo pozdě, když potřebuješ denně jezdit... Starou nezahazuj, ale přivez, pokud ji nebudeš chtít sám opravovat, klidně bych ji za účelem studia kuchnul.

Napsal: pát zář 17, 2010 07:52
od dvk
Zkusil bych nejdřív celou cívku rozebrat a kontakty dokonale odmastit a očistit. Druhá věc, kterou bych zkusil, tak natáhnout nové silové dráty ke starteru - plusový a zkusmo i kostru. Něco podobného co píšeš mi dělá jiné auto, občas startuje dobře a občas jakoby byla vybitá baterka. Někde po cestě od baterky ke starteru bude zřejmě špatný spoj na kostře.

Napsal: pát zář 17, 2010 13:13
od Cooper
Vím že jsme s Ivošem na tu cívku dívali, a je nerozebiratelná. Teda spíš, plastová část je zboku "zakleplá" Rozebrat by jsem to uměl, ale dát do kupy už asi fakt ne...

EDIT pro Marťase: Jestli bys byl tak hodný a tu cívku mi za nějáký úplatek dal, budu moc rád. Do srazu není pozdě, auto zatím startuje.

Napsal: pát zář 17, 2010 15:05
od Saša
Pokud se chceš přesvěčit jestli to dělá ta cívka vem měřák a změř napětí přímo na těch dvou šroubech (vždy kostra a pak jeden i druhý) samozřejmně při startování . Chce to ale asi dva lidi , nebo předem připojit drát . Na šroubu co jde od baterie zjistíš při startu jak je na tom propoj + pól baterie , kabel , oka . Na druhém šroubu (z něj vede vodič přímo do startéru) zjistíš případný úbytek napětí (proti prvnímu měření) .
Multimetr dej co nejdál od startéru a drátů k němu vedoucích - ty vytvářejí silné magnetické pole a mohou u některých měřáků velmi ovlivnit výsledek měření .
Můžeš ještě skusit změřit kvalitu kostry . Dej měřící hrot přímo na - vývod baterie (né svorku) a druhý hrot dej na motor (dobře připevnit) a skus startovat . Měřák by mněl ukazovat co nejmenší údaj (ve Voltech) cca 0.5V . Vyšší údaj svěčí o nekvalitní kostře .

Napsal: pát zář 17, 2010 17:34
od vintera
cívka jde rozebrat i složit poměrně dobře, šroubky se povolí, drátek vinutí cívky odpájí a současně s tím sundá víčko. Pod ním jsou silové kontakty. Montáž obráceně.

Napsal: pát zář 17, 2010 20:37
od MartasBrno
Cooper, vynasnažím se. Rada od Saši je mi opravdu sympatická, dá se tím vada identifikovat docela dobře.

Napsal: sob zář 18, 2010 23:36
od Dusan
Keby nahodou niekto skusal cievku ma dva vinutia zapoojene do serie.... skuska prebieha takto do cievky sa vlozi jadro so spruzinou.... cievka sa pripoji obalom na kostru a +12V sa privedie na kontakt na ktory sa pripaja kabel od spinacky. jadro sa rukou zatlaci do vnutra cievky pokial je cievka pod prudom jadro ostane v nutri po odpojeni napetia jadro vyskoci von. Druha skuska overuje schopnost vtiahnutia jadra do vnutra. minus pol sa pripaja na jeden SILOVY kontakt..a to ten na ktory je pripojeny vyvod vnutornej cievky... +pol sa privedie klasicky na kontakt na ktory sa pripaja kabel od spinacky. vlozi sa jadro +spruzina po pripojeni napetia dojde k vtiahnutiu jadra. Pracujte rychlo cievka sa ohrieva prudom hlavne pri druhom sposobe.... treba si uvedomit ze pri startovani vtiahnutie prebieha rychlo a tym padom je cievka zatazovana velkym prudom len kratku dobu....

Napsal: ned zář 19, 2010 11:07
od MartasBrno
Aha! Funguje to tak, že jedna cívka je vtahovací a druhá přídržná? Vtahovací je kostřená přes stojící startér, vtáhne jádro, sepne kontakt, čímž přestane být napájena a aktivní je už jen cívka přídržná?

Napsal: ned zář 19, 2010 14:37
od Dusan
ano je to tak... ta vtahovacia byva vynuta hrubsim dratom.... Na niektirych typov starterov sa da cievka namontovat opacne a potom pri pripajani hlavneho privodu +12V iskri.... samozrejme cievka sa za chvilocku prehreje a zhori.....

Napsal: ned zář 19, 2010 15:03
od MartasBrno
Tak teď jsem neradostný, místo té krásné cívky co jsem Cooperovi přislíbil jsem našel hnusnou, jetou cívku, která má podle měření můstkem dobrý kontakt, odpor v řádu mOhm, ale nepodařilo se mi na něm naměřit tu vtahovací cívku, naměřil jsme jen jednu ze svorky 50 na kostru. Řekl bych, že to je typ (nebo provedení) který má cívku jen jednu. Typ je ST221.

Tak jsem to vzal multimetrem přes baterku, ta cívka si bere cca 22A při cca 12V. Takže je to jednocívková záležitost. Mám k tomu respekt, chápu, že jakejkoliv přechoďák jen v tý ovladací cestě musí dělat binec. Už taky asi vím, proč lidi mění po čase oříšky ve spínačce :-)

Snad se mi moc nespotil multimetr, na 10A rozsahu (pojistka = drát) mi trvalo asi vteřinu než jsem se to rozhodl odpojit :-)

EDIT: Z proudu mi vyšel tabulkový odpor jako správný.

Napsal: ned zář 19, 2010 16:36
od Dusan
... ano ...lada ma tu cievku len jednu... to je tak ked tu mam altik z lady, jeden skoda, a starter zo zetora :D

Napsal: pon zář 20, 2010 20:58
od MartasBrno
Tak. A teď jsem se dočetl v Tůmovi, že se na Lady montoval dvojcívkový elektromagnet od roku 83 :D

Napsal: úte zář 21, 2010 16:56
od Cooper
Tak jsem cívku vyzkoušel podel rady Saši. Takže jeden kontakt, co je na něm stálých 12V má při startování 9,5 V. Druhý kontakt který spíná startér má při startování jenom 6V. Podle svých amaterských znalosti usuzuju že to tak asi nemá být ;-)