Stránka 3 z 3

Napsal: stř zář 15, 2010 11:07
od amiricas
Jak to tu tak čtu takže mi z toho plyne že každý motor lada je totožní až na pár maličkostí. Tudíž jaký je tedy rozdíl mezi 1300 a 1600 kromě objemu ? mě všechny motory přijdou rozměrově absolutně stejné

Napsal: stř zář 15, 2010 11:14
od Marek
amiricas píše:Jak to tu tak čtu takže mi z toho plyne že každý motor lada je totožní až na pár maličkostí. Tudíž jaký je tedy rozdíl mezi 1300 a 1600 kromě objemu ? mě všechny motory přijdou rozměrově absolutně stejné
Díky jinému zdvihu pístů je rozdíl ve výšce bloku, kromě toho samozřejmě je jiný klikový hřídel. Motory 1200 a 1300 mají zdvih 66 mm, motory 1500, 1600 a 1700 mají zdvih 80 mm.
Tedy konkrétně motory 1300 a 1600 se konstrukčně liší blokem a klikou, také délkou rozvodového řetězu - jinak jsou ostatní díly stejné.

Napsal: stř zář 15, 2010 11:22
od Luděk Musil
Tak to je na delší povídání, ale v kostce (krabici :D ):
Motor Lada je vlastně skládačka, kdy rozdílné jsou pouze: klika (s menším/větším zdvihem), písty (menší/větší průměr), blok motoru (menší/větší vrtání, menší/větší zdvih), řetěz (114/116 článků). Jinak všechny ostatní díly (hlava, ojnice, čerpadla, ozubená kola, ... ) jsou shodné. Pokud jsem nevyjmenoval všechny díly (z hlavy napínací lišta/oblouk) - omlouvám se.
Potom můžeme začít směle skládat motory s menším zdvihem a rozdílným vrtáním (1200, 1300) a motory s větším zdvihem a rozdílným vrtáním (1500, 1600). Tedy např. písty z 1,2 se hodí do 1,5 (analogicky 1,3 a 1,6).
K Tvé otázce:
amiricas píše:mě všechny motory přijdou rozměrově absolutně stejné
Musím dopovědět ano, víceméně ano, motory s větším zdvihem jsou "pouze" o 7 mm vyšší, takže při rozměru kompletního motoru cca 50x20x70 cm se tato maličkost ztratí. l.

Napsal: stř zář 15, 2010 16:27
od Saša
amiricas píše:Jak to tu tak čtu takže mi z toho plyne že každý motor lada je totožní až na pár maličkostí.
Kromně 1300 TYPU 2105 ten má těch odlišností více . Jako jediný z celé řady má řemenový rozvod .