Stránka 3 z 4
Re: E85 Ethanol
Napsal: pon říj 01, 2012 14:50
od Raduz
Tak s tímto bych si již dokázal představit že motor dostane co žádá
http://www.flexcar.cz/prestavba-na-ethanol-e85
Re: E85 Ethanol
Napsal: pon říj 01, 2012 19:28
od žež
Tak s tímto bych si již dokázal představit že motor dostane co žádá
Jo tak tuto krabičku jsem dával jednou do nivy. Jezdí na čístej E85. V zimě trochu horší starty a spotřeba vzrostla o 1,5 - 2l. Je ale potřeba nastavit ideální obohacení. Při výrobním nastaveni byla spotřeba 16-17l. Po "doladění" krabice jsme se dostali na 12-13l.
E85 (ethanol) v 2111
Napsal: sob pro 07, 2013 16:21
od Lukáš Záluský
Ahoj ... zkusil jsem do svojí Lady 2111 natankovat biolíh E85, prve 1:1 s N95 .. rozdíl nebyl skoro poznat, starty v pohodě .. pak jsem poměr benzínu snižoval a nakonec jsem natankoval samotný biohlíh .. auto nastartuje v pohodě, ale ne na první cuknutí, musím to prostě chvíli točit a než se motor zahřeje, trošku to pokuckává ...
Motor má určitě jinou charakteristiku, žene to kupředu už při trošce plynu ..
Názory na biolíh jsou různé, co jsem se ptal servisáků, tak do starých aut prej klidně .. jiní tvrdí že je to cesta k zániku motoru ..
Investice do přestavby není tak velká, ale co jsem se ptal, tak efekt není vždy pozitivní ..
Co myslíte, hrozí poškození motoru při jízdě na směs E85 a N95 ? na samotný E85 ?
přesunuto.radek mb
Re: E85 (ethanol)
Napsal: sob pro 07, 2013 16:24
od Majo
keby som na to jazdil, aspon by som vyhodil katalyzator....
Re: E85 (ethanol)
Napsal: sob pro 07, 2013 16:29
od Lukáš Záluský
Ten na tom stejnak není moc dobře, už by taky chtěl vyměnit, ale co motor, ventily atd ?
Re: E85 (ethanol)
Napsal: sob pro 07, 2013 17:23
od Majo
motor a ventily to zvladnu. Pokial to nedetonuje, motor "nezvoni" tak by sa nic nemalo stat. Jedine co "trpi" su vstrekovace a ak to nedokonalo spali, tak katalyzator. Ale to, ze to musi nedokonalo spalovat som nepovedal
Re: E85 (ethanol)
Napsal: sob pro 07, 2013 19:05
od Panthymaeus (Honza)
Já jsem zase někde četl, že ethanol vadí starým gumovým součástkám -> hadice, těsnění atd...
Re: E85 (ethanol)
Napsal: sob pro 07, 2013 19:50
od Vašátor
- Ethanol vadí všem gumovým částem, s kterými přijde do styku. Od roku 2000 je v Evropě však nařízeno používat gumové části odolávající i biolihu. Do starých motorů tedy určitě ne.
- Ethanol ve své podstatě u sériového nastavení motoru nedetonuje - jeho oktanové číslo je 109.
- Zapomeňte na zimní starty
- Ethanolu stačí k hoření méně vzduchu, to znamená, že při sériovém nastavení se směs tváří jako chudá. Nejjednodušší je zvednout tlak paliva. Ideální je zvednout tlak paliva, zvednout předstih a "zvětšit" jiskru použitím lepších svíček (u zapalovacího modulu, indukčka nemá sílu). Některé řídící jednotky si s tím poradí samy natažením doby vstřiku, některé s tím mají problém už při ředění 1:1. Stejně tak u některých motorů spotřeba klesne, u jiných stoupne třeba i o litr, což pak ztrácí význam.
- motoru ethanol neuškodí, zmíněné vstřikovače jsou otázkou, já bych se toho nebál
Na čistý ethanol máme přestavěnou Isuzu Piazza, jezdí na něj s přestávkama už takřka tři roky a bez jediného problému. Krom úprav předstihu, tlaku paliva, jiskry, jsme zvedli ještě tlak turba. V zimě samozřejmě na ethanol nestartuje (jako každé jiné auto).
Já zkoušel ethanol u Opelu Corsa B 1.0 a Corsa si s ním vůbec nerozuměla. U Opelu Omega A 3.0 naopak chutnal tak, že se se sériovým nastavením dalo jezdit i na čistý, spotřeba šla o necelý litr dolů a auto jelo lépe. Během 10 000km bez jediného problému, pak šla Omega z domu.
Re: E85 (ethanol)
Napsal: sob pro 07, 2013 20:00
od Veteranista
Vašátore, nevěřím to, že něco na etshanol jelo lépe a s nižší spotřebou, ethanol by měl mít cca o 30% větší spotřebu při zachování výkonu, fyziku nelze ošidit, pred časem jsem zkoušel počítat, že v případě ceny benzínu 36Kč a zachování výkonu, by musel stát ethanol 25.20Kč za litr, aby auto jezdilo za stejné peníze jako na benzín
Re: E85 (ethanol)
Napsal: ned pro 08, 2013 10:31
od radek mb
No, je třeba číst, co má majitel za auto 2111!!! Čili, rok výroby určitě 2000 a výš. Pouze netrefil chlívek a zařazení příspěvku.
Své zkušenosti s ježděním na E 85 v desítce jsem již někde popsal, zkusím to najít. Ale výsledek tohoto experimentu si pamatuji dobře. Negativní. Brzy jsem se vrátil k starému dobrému osvědčenému benzínu.
Debata o E 85 zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=150
Re: E85 (ethanol)
Napsal: ned pro 08, 2013 10:44
od Luděk Musil
Re: E85 (ethanol)
Napsal: ned pro 08, 2013 11:54
od Vašátor
Veteranista píše:Vašátore, nevěřím to, že něco na etshanol jelo lépe a s nižší spotřebou, ethanol by měl mít cca o 30% větší spotřebu při zachování výkonu, fyziku nelze ošidit, pred časem jsem zkoušel počítat, že v případě ceny benzínu 36Kč a zachování výkonu, by musel stát ethanol 25.20Kč za litr, aby auto jezdilo za stejné peníze jako na benzín
Podle čeho soudíš, že by měl mít větší spotřebu? Já mám výsledky...
Re: E85 (ethanol) v 2111
Napsal: ned pro 08, 2013 12:42
od Luděk Musil
Před pár lety se mě na tuto problematiku ptal otec s tím, že je to levnější a že to bude lít do felicie.
Má, prostá odpověď že je to sajrajt a že tohle palivo je na hovno ho uspokojila a felicie se dál krmí prostým N95.
Do žigula sypu plyn, takže zase nic.
Jako dost na tom, že podle příkazu poblblých komisařů z EU se musí do normálního paliva přidávat (nevím) 4% biosložky.
Nevím, ale zatím všechno, co ten Brusel nařídil skrze ekologii má pro přírodu fatální následky. L.
Re: E85 Ethanol
Napsal: ned pro 08, 2013 13:52
od Veteranista
Re: E85 Ethanol
Napsal: ned pro 08, 2013 18:07
od mirozv
Veteranista dával som sen ten odkaz asi pred rokom. Je na predchádzajúcej stránke