Stránka 3 z 4

Napsal: stř čer 16, 2010 06:11
od Zanek
Hurikán píše:
popest píše:Není to už trošku stupidní?? :lol: To raději rovnou jeďte 2 autama.
:roll: Stupidní by bylo vyrazit a nic si nevzít! Pokud člověk není bohém, kterému je jedno, jestli se někde zasekne na den nebo na měsíc, tak může jezdit i bez šroubováku. Jestliže ale chceš mít jakous takous jistotu, že dojedeš do cíle a i zpět, tak nezbývá nic jiného, než auto náležitě připravit a vybavit patřičnými díly. :idea:

Pokud je pravda, že filtr běžně vydrží cca 80 tkm, tak by mělo stačit jej vyměnit před cestou. V každém případě bych ale vzal náhradní zapalovací modul, senzor klikovky a palivové čerpadlo. Ideálně pak i ŘJ.

Samozřejmě že tohle není všechno. O svíčkách, aspoň jednom VN kabelu, regulátoru dobíjení a dalších mechanických věcech se nebavím. To je základ.
prosímtě, co jsou ty sotatní mechanické věci? Necháme si rádi poradit od zkušenějších..

[ Komentář přidal: Laďuša: st červen 16, 2010 08:37 ]
Ha, málem jsem si toho ani nevšim! Prosím, nepiš dvojitý příspěvky, vždyť i dvě myšlenky jdou napsat do jednoho. Od toho je tu tlačítko upravit ;)

Napsal: stř čer 16, 2010 07:49
od JmJ
Tommel píše:
Hurikán píše:V každém případě bych ale vzal náhradní zapalovací modul, senzor klikovky a palivové čerpadlo. Ideálně pak i ŘJ.
senzor klikovky stači většinou očistit, řj jsem viděl za celou dobu mrtvou jen jednu, palivove čerpadlo vydrži když je ok, moc to dramatizujete, ičko bude potřebovat menši udržbu jak karbec :roll:
snad ano. ale zase ho hur opravis, kdyz uz se neco stane. navic bych rekl, ze ty kramy jsou docela male, takze pokud je dotycny ma/sezene, tak uz by byl hrich je nevzit. navic co mas s sebou, to se nepokazi :-)

Napsal: stř čer 16, 2010 08:29
od dvk
To, že filtr je navržený na 80tkm je sice hezké, ale určitě to není napočítané na podmínky východních benzínů a čerpaček všelijaké kvality. Určitě nic nezkazíte, když vemete jeden navíc. Když borci jeli kolem světa s MBčkem, taky chvílema rozebírali a čistili karbec skoro každý den, což určitě není běžná praxe. Šel bych na jistotu, lepší vzít o jednu věc navíc než se pak divit.

A hlavně si vemte tu stříbrnou pásku a vázací drát : )

Napsal: stř čer 16, 2010 08:31
od Dusan
ja skor vidim problem v tom ze idu na niecom o ocom nemaju sajnu..... nebolo by odveci keby ste mali niekoho co tomu ked nie autu aspon vseobcne autam rozumie...

Napsal: stř čer 16, 2010 10:15
od Maysner
dvk píše:To, že filtr je navržený na 80tkm je sice hezké, ale určitě to není napočítané na podmínky východních benzínů a čerpaček všelijaké kvality. Určitě nic nezkazíte, když vemete jeden navíc.
absolutne k nicemu. je to navrzeny na rusko. 80tkm v rusku. bezne maj ty filtry u nas najezdeno i 150tkm :roll:
v rusku neni problem neco sehnat na icko, nivy se tam takovy bezne prodavali. a zapalovaci modul je pekne draha vec. i pouzity se draze prodavaji. za par stovek ho nikdo uvedomelej nepusti
cidlo klikovky staci ocistit. je to magnet. chyta na sebe piliny
cerpadlo, pokud je porad zaplaveny a nebezi naprazdno, vydrzi
rj jsem stejne, jak tommel, videl ko pouze jednu. odeslo tam neco ohledne ovladani cerpadla. ale v tom aute nekdo do elektriky sahal, takze kdo vi......
strikacka bude fungovat
spis podvozkovy dily, kdyz se jede na spatny cesty
a hlavne vymenit ten vyfuk

Napsal: stř čer 16, 2010 19:56
od Cooper
Maysner píše:absolutne k nicemu. je to navrzeny na rusko. 80tkm v rusku. bezne maj ty filtry u nas najezdeno i 150tkm
To já nevím, já měnil benz. filtr asi v 83 tisících a když jsem zkusil fouknout do nového a pak do starého, tak to byl kur*a rozdíl......I okem bylo poznat že je na sítku nalepený bordel.....

Napsal: stř čer 16, 2010 20:21
od Hurikán
No on benzín u nás a v Rusku je kvalitní zhruba stejně. Zato směrem ke Kavkazu a Íránu to bude na příměsi asi docela výživné. :D

Napsal: čtv čer 17, 2010 06:10
od Zanek
2 Hurikán
Na kavkaze jsem už byl a problém s benzínem tam opravdu je. I vařič pořád čoudil..
Na hlavních tazích je benzín dobrej, povezem kanasytry, abysme museli brát na zapadlých benzinkách co nejmíň.
Ostatní země vč Iránu a Ukrajiny jsou co do kvality benálu OK
Filtr určitě vyměníme, možná dám dva za sebe nebo tak něco, pro jistotu. A pokud vydrží u nás 80K tak v rusku max 10 :)

Napsal: čtv čer 17, 2010 06:20
od Chester
Zanek píše:možná dám dva za sebe
Spíš paralelně ne?

Napsal: čtv čer 17, 2010 21:36
od Dusan
jeden staci co budes mat z toho ze jeden bude cisty a druby zapchaty..... inak ani ten zapchaty by som potom nevyhadzaval...lebo v nudzy ho tym lacnym benzinom mozes troska precistit.....ak by bol ofakt zle

Napsal: pát čer 18, 2010 09:32
od Trevor
Len male upresnenie.

SPi teda jednobodove vstrekovanie paliva, ktore je unas asi najrozsirenejsie, vyuziva elektroniku GM a rusi to pravdepodobne davali do aut, ktore isli na zapad. U nich sa to moc nevyskytuje a mam taky pocit ze vo vseobecnosti je to aj velky problem. Na druhu stranu system Bosch je dost rozsireny. Cely vtip je ale ten ze tie cidla su kompatibilne s novsim systemom Bosch. A tie cidla sa daju zohnat na UA a stoja par korun. Bezna cena je okolo 5-10euro. Lamda stoji okolo 30ecek. Palivovy filter tam tiez clovek kupi za par supov a tiez je kompatibilny. Ako to uz bolo spominane, tak jedine by som zobral je : zapalovaci modul, ecu a popripade vstrekovaciu trisku. Ostatne veci dokupit na UA. Nove cerpadlo je tiez okolo 30ecek.
Na druhu stranu moc by som to neprezival, lebo skor klakne vodna pumpa alebo alternator ako system riadenia motora, takze nato treba tiez mysliet :arrow: UA to isti.
Chladenie motora by som jednoznace riesil nejakou vecsou el. saharou a pred vodny chladic by som dal este chladic oleja.
Ak by sa stalo, ze by bolo treba menit vodnu pumpu, tak treba davat velky pozor nato aka sa tam supne. Su dva typy respektive sa lisia iba velkostou vrtule, ktora nahana vodu. 1,7 pouziva vecsiu vrtulu a je zname ze zamena za mensiu vede k prehrievaniu a to nemusi by vonku ani extremne teplo, takze pozor nato :!:

el. sahara je spinana relatkom v postkovej skrini, ktoru ovlada ecu motora. Kabelaz motora je nezavysla od ostatnej kabelaze a ked sa clovek nato dobre pozre, tak si vsimne tenkeho kablu, tusim ze je to cierny s cervenym pasikom ako ide do jedneho domceka v poistkovej skrini. Ecu pri zopnuti ventilatora urobi to ze ten vodic "uzemni" takze staci hodit nejaku spojku a ten vodic si vytiahnut niekde na palubovku do spinaca, kde druhy koniec sa hodi o kasnu teda sa uzemni.

Re: Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Napsal: pon črc 19, 2010 11:02
od martin061
až nato že pružiny z kombika sou úplně k prdu pokud nevíte jsou vyšší jen o 1,2 cm od sedanových a průměr drátu je úplně stejný 12,3 mm takže to nemá žádný vliv

Re: Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Napsal: stř črc 28, 2010 20:05
od Ivo
martin061 píše:až nato že pružiny z kombika sou úplně k prdu pokud nevíte jsou vyšší jen o 1,2 cm od sedanových a průměr drátu je úplně stejný 12,3 mm takže to nemá žádný vliv
Když myslíš. Vyvracet ti to nebudu.

Re: Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Napsal: čtv črc 29, 2010 20:54
od Lada_BV
martin061 píše:až nato že pružiny z kombika sou úplně k prdu pokud nevíte jsou vyšší jen o 1,2 cm od sedanových a průměr drátu je úplně stejný 12,3 mm takže to nemá žádný vliv
To je dle mé vlastní zkušenosti pěkná hovadina....

Drát pružin u kombíka je silnější a je tam víc závitů. Sám jsem měnil sedanové za kombíkové a je to naprčené, jako by to někdo nakopnul...

Napsal: čtv črc 29, 2010 21:05
od Křečík Barbuška
Ono také záleží od výrobce těch kombíkových pružin. V "katalogu pop-artu bývaly uvedeny rozměry a počty závitů, nicméně na nově zakoupených pružinách 2102-xxxxxx jsem zjistil, že počet závitů je tak někde mezi psanými parametry kombíkový a origo sedanových a průměr drátu, že je sice o chlup větší než u origo sedanových, ale nedosahuje rozměru udávaného. Ovšem výsledek na sedanu byl takový jak popisuje Lada_BV a aby si auto štrejchlo zástěrkami, musel člověk hodně dlouho nakládat. Nicméně to nakopnutí mělo i negativní vliv v podobě narušení funkce omezovače brzd, neb jsem jej "nepoladil" vzhledem ke změně výšky zadní části nad nápravou (vlastně jsem ani pořádně nevěděl jak, neb návod co byl kdysi v technice se mi jevil jako velice nesrozumitelný :mrgreen: ).