No, bohužel je to tak, jak píšeš. Že je LIAZ upozaďován, mi taky trochu vadí. Vilman jede výborně, i když nenápadně. Na druhou stranu je to značka, která už neexistuje, zatímco Tatru ještě pořád máme, i když teď patří Amíkům. Nevím, jestli je to pro její budoucí existenci dobré či nikoliv. Ale po zkušenosti s českými tunelmanažery v našem průmyslu bych skoro řekl zaplať Pánbůh. A auťáky jsou to výborné, i když mám z tvého komentáře pocit ironie.
Jinak holt Dakar je Dakar, žádná projížďka pískem u Piešťan. Kamazy jsou t.č. nepochybně jednička, a nakonec Loprais s Tatrou byl jediný, kdo jim aspoň trochu v závodě důstojně sekundoval. Že to bylo s technikou na doraz, je nabíledni. Nakonec - když nedojel ani De Rooy a jiné hvězdy... Zásadní otázkou v soutěži Tatry s Kamazy je finanční zázemí a chybějící státní a asi i firemní podpora. Zatímco Kamazy mají k dispozici pojízdnou továrnu s neomezeným množstvím náhr.dílů a stádo mechaniků, Tatra má jen úplné minimum. Kdyby tatrováci mohli po každé etapě repasovat polovinu trucku jako Rusové, včetně náprav, asi by to i s tou technikou na tatrách vypadalo jinak a dalo by se jezdit při zádech krytých druhým vozem na doraz bez obav. To platí o všech sólistech, co na tatrách jedou, resp. jeli. Takhle mi to připadá jako docela nefér soutěž.
Tedy Loprais ještě pořád jede, naneštěstí ale už jen domů.

A Kalina měl myslím velkou zásluhu na umravňování Lopraise, což se letos zjevně podařilo.
Chytré řešení bych viděl, kdyby se týmy, co jezdí po jedné tatře, domluvily a vytvořily tým společný. Ale to bychom asi nesměli být v Česku (fuj, tenhle název opravdu nesnáším)

Tak raději v českých zemích.

Že to byl letos skutečně těžký ročník, je vidět z výsledků, a co jsem viděl ty extrémní terény, tak takové jsem ještě neviděl
