Stránka 3 z 23
Napsal: úte lis 08, 2005 19:44
od Marek
Myšo a ostatní:
Pro všechny motory je regulace stejná!!!
Ovšem starší rozdělovače mívaly malinko jinou odstředivou regulaci než novější. Pravdu má BA3, když tvrdí, že graf odstředivé regulace je u původních rozdělovačů jiný než u "OZONových", ovšem pouze nepatrně.
Původní rozdělovače mají regulaci 30 - 31* při cca 4500 rpm, ovšem lineárně - zatímco novější rozdělovače mají graf odstředivé regulace 31* 4800 rpm, leč nelineárně (v prvé fázi regulace je malinko rychlejší nástup předstihu, poté se graf položí a průběh je pozvolnější).
Oficiálně lze pro OZONa použít i původní rozdělovač, ale výrobce doporučuje malinko jinak natryskovat I. stupeň karburátoru. Ty tabulky osazení někde mám, v případě zájmu se po nich podívám.
Regulace podtlaková je pouze regulací pomocnou a pracuje pouze při částečné záteži motoru, tzv. lehké noze, kdy motor spaluje chudou ekonomickou směs a tudíž je vhodnější delší předzápal (chudá směs hoří pomalu). Když ovšem podtlaková regulace není v činnosti, nic tak tragického se nestane (jezdím bez ní celé roky). Podtlaková regulace předstihu nemá absolutně žádný vliv (negativní ani pozitivní) na pružnost motoru, tedy není možné, aby někomu při odpojené podtlakové regulaci jelo auto lépe či hůře (pokud není někde závada).
Napsal: úte lis 08, 2005 19:48
od Myso
sakra mne sa zda ze som mal rozobrane stare rozdelovace, jeden s kratkou oskou a druhy s dlhou, a mali vyrazene ine stupne na doske odstredivky...
Napsal: úte lis 08, 2005 20:05
od Marek
Ne ne, to bych se divil.
Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.
Rozdělovač P125D s odstředivou i podtlakovou regulací má pásmo 31* / 4800 rpm, ovšem průběh je tzv. dvoustupňový (nelineární).
Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
Napsal: úte lis 08, 2005 20:18
od Myso
no ale ja mam teraz na mysli ze na doske odstredivky je u jednoho co som mal ze 15° a ten druhy mal 15°30`...co odpoveda tvojim hodnotam...
Napsal: úte lis 08, 2005 21:44
od Pool
Marek píše:Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.
Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
Přesně tak to píše i Tůma. P-125 pro vozy 01, 02 do roku 73. Dále unifikovaný P-125 pro vozy 01, 02, 03. Od roku 74 nový P-125 B, ale pouze pro 03, jestli dobře chápu, protože se o něm zmiňuje jenom v kapitole 2103. No a o podtlakovým P-125 D si ještě mohli nechat zdát (mám starého Tůmy). Takže oba máte pravdu kluci... A já v tom mám 100% jasno, rozdělovače jsou tedy celkem
4.
Napsal: čtv lis 10, 2005 19:28
od Marek
Typy rozdělovačů jsou skutečně čtyři, ovšem druhy regulací pouze tři.
P125 měl 30* / 4000 rpm, unifikovaný P125 má shodnou regulaci jako P125B, a to 31* / 4500 rpm, a potom P125D, který má 31* / 4800 rpm v nelineární závislosti.
Napsal: pát lis 11, 2005 08:22
od Rafan
Mam jiny dotaz - jak moc se projevuje nadmořská výška na chod karburatoru? Je ve vyšších výškách (3 000-4 000 m.n.m) lepší Weber nebo OZON..?
Napsal: pát lis 11, 2005 15:17
od čmelák
co ze?
no tak to hahaha viem ze niva chodila nekde po himalajach ale aky mala karburator to neviem
Napsal: pát lis 11, 2005 15:20
od JmJ
Ja nasel na netu obrazky z vyletu Ladou nekde v okoli Tibetu. Byla to 2103 nebo 2106, vizualne v dost prumernem stavu a podle komentaru u fotek bylo treba obcas vlezt pod kapotu. Ale jezdilo to
.
Napsal: pát lis 11, 2005 15:26
od Luděk Musil
To Pája: na tuto otázku nedokážu přesvědčivě odpovědět.
To Čmelo: otázka nadmořské výšky a výkonu motoru spolu souvisí. Běžný atmosférický motor (tedy nevybavený turbodmychadlem či jiným podobným zařízením) dokáže nasát jen tolik vzduchu/směsi, kolik odpovídá objemu válce. No a se zvyšující se nadmořskou výškou se zmenšuje hustota vzduchu, tedy se vzduchu/směsi do motoru "natáhne" méně se všemi důsledky z toho vyplývajícími. L.
Napsal: pát lis 11, 2005 15:30
od čmelák
Ludku to ja uplne chapem...
ale idem pohladat aka to bola vyska kde seriova niva v pohode jazdila ...
Napsal: pát lis 11, 2005 15:31
od čmelák
a on sa pytal na rozdiel ozona a webra tak myslim ze tam o turbe nebola rec...
a ci je lepsi ozon nebo weber to je myslim jedno alebo sa mylim?
Napsal: pát lis 11, 2005 15:34
od Drobek81
Je urcite jedno kterej je to karbec, bude to akorat vic zrat a bude to zdechle jaxvina...Kdyz sem jel na Jawe250 do Tater tak sem docela drsne poznal ze ridne vzduch...jeli sme k jakesi chate Srdiecko a ten kopecek byl sice mirnej ale "motorka" nechtela jet jak normalne...A u auta je to to same...
Napsal: pát lis 11, 2005 21:43
od dmatej
Já neměl se starou 2101 v Tatrách sebemenší problémy.
Jinak o vlivu tý nadm. výšky se tuším píše v Tůmovi.
Napsal: sob lis 12, 2005 12:27
od capodrak
Drobek81 píše:Je urcite jedno kterej je to karbec, bude to akorat vic zrat a bude to zdechle jaxvina...Kdyz sem jel na Jawe250 do Tater tak sem docela drsne poznal ze ridne vzduch...jeli sme k jakesi chate Srdiecko a ten kopecek byl sice mirnej ale "motorka" nechtela jet jak normalne...A u auta je to to same...
2 takt je na to podstatně citlivější jak auto
...s Jawkou mam podobnou skušenost ale u auta sem to nikdy nepostřehl a teď už ani nemám šanci neco takovího pozorovat