Stránka 3 z 12
Napsal: úte dub 17, 2007 13:06
od Erik
A to servo by znamenalo vyměnit nebo se to nechá nějak kuchnout? Pozdravljaju Těbja v Moskvu
Napsal: čtv dub 19, 2007 08:16
od Jiri
zlobilo mě to před tím než šla moje lada do sěta.. nechtěl jsem investovat anis e v tom hrbabtat..vysoké otáčky nevadily ale občasný nedržení volnoběhu jo . spravil to ritalni poklep kladivem na servo ja vim že je to hnusny ale pomohlo to takže jestli je to rozebiratelné tak to bude lepší rozebrat.. bohužel nemám zkušenosti:-(
btw kaliny jsem tu zatíím viděl jen 2 ale zato 3x bentely a asi tak 5 cayene:-))
holt moskva neni rusko... je to snad nejdrazsi mesto v evrope:-)
Napsal: čtv dub 19, 2007 08:22
od Erik
Jirko, a kde to servo najdu?
Napsal: čtv dub 19, 2007 09:40
od Čahoun
Erik, servo na volnoběh najdeš na tělese škrtící klapky,pod snímačem polohy škrtící klapky.Drží na dvou šroubkách,které jsou na křížový šroubovák.Je k němu blbej přístup,pomůže když z něj odpojíš konektor(kterej mimochodem taky zkontroluj,může bejt zoxidovanej nebo mít volný piny)a když vysuneš z držáku ventil profukování absorbéru,to je taková hranatá černá kostka nalevo od serva(při pohledu ze předu),vedou k tomu dvě hadičky.Až to vyndáš,tak se podívej na tu čelní těsnící gumu,nesmí bejt poškozená ani omačkaná.
Dělal jsem to samý v sobotu,absolutně to nedrželo volnoběh,ale chyba byla nakonec jinde,pomohla výměna svíček.
Napsal: čtv dub 19, 2007 09:42
od Erik
Díky, mrknu na to.
Napsal: čtv dub 19, 2007 12:37
od Jiri
Čahoun píše:Erik, servo na volnoběh najdeš na tělese škrtící klapky,pod snímačem polohy škrtící klapky.Drží na dvou šroubkách,které jsou na křížový šroubovák.Je k němu blbej přístup,pomůže když z něj odpojíš konektor(kterej mimochodem taky zkontroluj,může bejt zoxidovanej nebo mít volný piny)a když vysuneš z držáku ventil profukování absorbéru,to je taková hranatá černá kostka nalevo od serva(při pohledu ze předu),vedou k tomu dvě hadičky.Až to vyndáš,tak se podívej na tu čelní těsnící gumu,nesmí bejt poškozená ani omačkaná.
Dělal jsem to samý v sobotu,absolutně to nedrželo volnoběh,ale chyba byla nakonec jinde,pomohla výměna svíček.
ted me jeste neco napadlo: -) nektery auta jsou citlivy i na spravnou cinnost toho ventilu k absorberu (nevim jak lada) ale když se zustane zaseknuty tak to taky nekdy nejde nastartovat... ale s tim zaplatpanbuh nemam zkusenosti
Napsal: stř dub 25, 2007 08:26
od rudo.
Franto. prosím ťa, ako si urobil tú očistu v liehu, tej váhy vzduchu?
Napsal: pon dub 30, 2007 10:19
od franta
rudo, musíš tu váhu odpojit od konektoru a vyškoubovat ze sání. Je tam hvězdička s trnem, ale dá se to povolit i upraveným šroubovákem. Vyndáš ji a vykoupeč v lihu nebo něčem podobném, případně jemně otřeš štětečkem.
Franta
Napsal: úte kvě 01, 2007 12:13
od rudo.
Vďaka Franto, je mi to jasné.
Napsal: ned kvě 13, 2007 07:51
od rudo.
Vyplachovanie váhy vzduchu nepomohlo. Teraz už aj tak s istotou viem, že za prdenie z výfuku pri prudkom pustení z plynu a za pridusenie motora pri prudkom zošlľapnutí plynu môže váha vzduchu. Oskúšal som to zo 112-ástky môjho, vďaka Lade známeho dedka, ktorý mimochodom tvrdí, že tá jeho má spotrebu po meste 6 l. Na oplátku som mu ja nechal oskúšať el.mag. ventil benzínového absorbéra. Niekto tu spomínal, že kôli jeho nefunkčnosti auto je nepojazdné. Tak pre Ladu to neplatí. Oskúšal som to aj bez neho. Týmto zdravím všetkých Ladistov.
Napsal: pát kvě 18, 2007 06:35
od Erik
Zdravím vás. Namontoval jsem palubní počítač od Jakuba. Vše je v pohodě. Jeden z důvodů, proč jsem počítač chtěl (kromě toho, abych mohl sekat patky
) je možnost provádět diagnostiku. Jak jsem zde psal dříve, motor měl problém se udržet na volnoběžné otáčky po nastartování. Dnes ráno se to už dovedlo k dokonalosti, motor se na volnoběh neudrží vůbec. Koukal jsem do palubního počítače na chyby, napsalo to chybu č. 0102 nízká úroveň signálu snímače průtoku vzduchu. Další zajímavá věc - při zapnutém zapalování a nenastartovaném motoru mi to ukazuje spotřebu vzduchu 10 kg/h. Nemělo by to být náhodou 0? A teď - myslíte, že by problémy s chcípáním motoru na volnoběh mohly být způsobeny špatnou vzduchovou váhou? Díky.
Napsal: pát kvě 18, 2007 07:07
od Jiri
teoreticky ano....
a kolik že to bere vzduchu pri volnobehu?:-)
10kg/ho to znamena cca 0,53 l benzinu na hodinu to bych bral spis jako volnobeh:-)
ale pocitalo jsem nemel a tak nevim co normalne ukazuje
Napsal: pát kvě 18, 2007 08:35
od Čahoun
Erik, mě ukazuje počítač při zapnutém zapalování a stojícím motoru taky 10.0,takže to asi bude normální.Já být tebou,tak nejprve chybu vymažu,abych zjistil,jestli se ukáže znovu,nebo ne.Často se totiž stává,že jde o "falešný poplach",nějakou drobnou odchylku od stanovených parametrů,jednotka jí přesto vyhodnotí jako chybu.Pokud je opravdu závada,chyba se ukáže na počítači znovu,pak bych to řešil.
Napsal: pát kvě 18, 2007 09:47
od Erik
Vymazal jsem, objevila se chyba něco o lambdasondě (kislorod), ale už přesně nevím, co to bylo. Tu jsem vymazal a teď pár km bez ošibky
))
Napsal: pát kvě 18, 2007 18:05
od zelvotron
Erik: Zkusil bych ještě změřit napětí na váze vzduchu - ten počítač by to měl umět. Mělo by bejt 1V při zapnutém zapalování a 1,15-1,55V na volnoběh, tedy aspoň podle dokumentace k mýmu počítadlu. Jinak hmotnostní spotřeba vzduchu je podle stenýho zdroje na volnoběh 6,5-11kg/h a u spotřeby vzduchu jen se zapnutym zapalováním příručka uvádí "hodnotu parametru lze těžko předpovědět"
.
Čahoun: Jo, tak přesně takhle má vypadat diagnostika závady pomocí palubního počítače
. Já mám teď trošku jinej problém, teda zatim to neni nijak vážný tak to moc neřešim, ale dycky chvíli po nastartování studenýho motoru to má takovej nepravidelnej zátah např. při rozjezdu. A sranda je že počítač žádnou závadu neukazuje.