Stránka 3 z 3
Napsal: sob led 30, 2010 17:37
od Petr HC
MartasBrno píše: Jinak táta vzpomínal na ty patrony co se strkaly do PV3S, prý měli na vojně (Martin, SK) strach aby na ně ten motor nevyskočil...
Motor nevyskočil, ale druhá patrona (etylether) dokázala urvat hlavu od válce. Rovněž pokusy s benzinem vstřiknutým do sacího potrubí končily vytrženými "štefty".
Napsal: pon úno 01, 2010 08:10
od Wolf
MartasBrno píše:...Jinak táta vzpomínal na ty patrony co se strkaly do PV3S, prý měli na vojně (Martin, SK) strach aby na ně ten motor nevyskočil...
Já je ještě někde mám, pokud bych hledal, ale tan motor po nich opravdu vyváděl, jako by to byla jeho poslední hodinka.
Napsal: pon úno 01, 2010 09:16
od dvk
Tuším se říkalo, že jeden start na éter = 10000km. U osobáku jeden běžný studený start v -20°C odpovídá cca 500km. Co mě zaujalo, dle Finů se používání předehřevu vyplatí od +5°C dolů, když se vezme v úvahu spotřebovaná elektřina a pořizovací náklady versus opotřebení motoru a zvýšená spotřeba u studeného motoru. No, kamarád byl aktivní a v dohledné době bych měl čekat balíček s celou sadou na Ladu : ) Tak dám pak vědět ...
Napsal: pon úno 01, 2010 23:35
od Kewin
před minuly tyden tu bylo taky rano -25 C na jižni moravu nevidane naš hrach škoda favorit 1993 jedbod i na špatne pistni kroužky 9 let neměněnej olej a vyštavenou baterkou chytl napoprve na druhý pokus by to už neprošlo poněvadž by to neunesla baterie ted již po 45 sekundach točeni byla ke konci rada že stači sat palivo a točit starterem ale řikam bylo žužo dobrodružo jinak garaž nemame a auto parkuju na otevřenem prostranstvi
take si myslim že předehřev nic neřeši a pokud bych to mněl řešit tak jedině nej je ta garaž
z těch napadu
Napsal: úte úno 02, 2010 17:27
od Ivo
Patrony jsem sice už nazažil, spíš teda jejich používání, ale ty startovací spreje jsme používali v práci. Podle mě je jejich použití až ta poslední možnost, jak nastartovat.
A ještě k tomu předehřevu motoru. Pokud si to někdo koupí a namontuje (klidně i do žigula), tak v tom nevidím žádný problém. Ono totiž, nejenom že to usnadní start motoru, ale ještě to prodlužuje jeho životnost, což asi né všichni dokážou pochopit.
Napsal: úte úno 02, 2010 18:57
od Dusan
akurat nesmie dochadyat k prudkemu lokalnemu prehriathz nemrynucej ymesz
Napsal: stř úno 03, 2010 14:55
od EMI
no ten samej ohřejváček, jak popisoval Marcel, máme i my v traktoru a při zapnutí je po nějakým čase slyšet bublání v bloku, nebo spíš jemný šumění - lokální var...
ty spreje do sání: no pokrok je dobrá věc, ale stejně je to jen na vylágrovaný disely. Normální zdravej motor chytne sám, maximálně se mu dají přečíst noviny
... u předehřevu u žigulíka jsem naopak koketoval s myšlenkou výměníku a odpojovací odbočky z ústředního vytápění - proč platit čezu, když teplo mam prakticky jen za cenu práce v lese
... je to ale neohrabaný řešení to přiznávam
Napsal: stř úno 03, 2010 15:05
od dvk
EMI píše:no ten samej ohřejváček, jak popisoval Marcel, máme i my v traktoru a při zapnutí je po nějakým čase slyšet bublání v bloku, nebo spíš jemný šumění - lokální var...
Tohle určitě může nastat, stačí se mrknout jak se chová ponorný vařič v hrnku. Pořád ale doufám, že vhodným výkonem se to dá eliminovat, určo taky záleží na konstrukci bloku a na ochotě chladící kapaliny se "samotížkou" hýbat.
Tudlenctu sadu bych měl v dohledné době mít (je to v rámci přátelské výměny díly za díly, takže nevím, kolik stojí) :
Napsal: stř úno 03, 2010 15:55
od JmJ
Ja bych rekl, ze pokud staci, aby se to ohralo na rekneme treba 0 - 5 stupnu za rekne 5 hodin, tak se tomu treba nebude muset dat takovy prikon, aby to mistne ohralo kapalinu k varu.