Stránka 3 z 15

Napsal: ned čer 20, 2010 00:58
od dmatej
Já měl kdysi lehce pod 9 a to už bylo dost málo, byť to brzdilo a nepraskalo (viděl jsem ale rozpukanej kotouč na Ivecu).
Originál tloušťka - že bych si to pamatoval blbě? Kouknu ... nekouknu ... Tůma se někde toulá a Jurčenko je na kolchozu ... třeba si vzpomenu až tam budu, ale mám pocit, že ten rozdíl byl víc jak půl milimetru ...

Napsal: ned čer 20, 2010 11:45
od Maysner
tloustka novy kotouce brembo a jinych znacek je 10,5mm. u bremba se udava minimum 9,2mm, kazdej vyrobce ma svoje. a komu se rychle sjizdi kotouce, ten jezdi na tvrdych deskach a je debil. desticky uz kvuli brzdne ucinnosti maji byt mekci. perfektni priklad Ferodo Premier. hodne spini kola. mizi rychleji (me vydrzeli 15tkm) ale kotouci nic neudelali 8)

Napsal: ned čer 20, 2010 12:36
od MartasBrno
Lidi, díky vám za příspěvky, ono je to tak, že i ložiska mají něco za sebou (teda spíš už to mají opravdu za sebou - alespoň na jedné straně) a kotouče mají oba trochu vlnku, ale za jízdy není moc šance to poznat. Brzdí to obstojně, teď po bezchybném odvzdušnění (a povolení pravého odvzdušňováku navařenou maticí M10) je to stejné jak před zásahem. V sobotu jsem se k tomu nedostal, takže přes týden snad.
Kotouče i desky mám v sadě ještě za komančů koupených, ale toto nechám na později, chci si osahat jak se to chová když je půlka věcí dobrá a půlka slabší, mám prázdniny tak si to můžu konečně dovolit. Jak jsou tlustý kotouče teď změřím, kolem 9 mm odhadem by mohly mít. Desky jsou všechny sovětské, pravé mají po cca 8mm, levé mají 5 a 4mm (vnitřní váleček nechodil) a rukou to jde točit celkem v klidu, jen se kolo nedotáčí dlouho, ale brzo se zastaví.

No, budu si hrát a pak napíšu jak jsem dopadl :) , ve finále bude stejně vyměněné vše :wink:

Napsal: ned čer 20, 2010 16:22
od dmatej
Maysner - debila si nech od cesty. Účinnost je o tom, abys přiměřenou silou na pedál dokázal bloknout přední nápravu a zadní pokud možno plus mínus zároveň, ideálně pokud se dá nohou co nejpřesněji trefit mez, kdy se to ještě neblokne. Pokud je to přeposilovaný jako u Rencků, buď to brzdí smykem nebo vůbec. Pokud máš moc tvrdý destičky (a to je to, na cos nejspíš správně narážel) a tvrdý kotouče, destička po kotouči klouže a na pedál si musíš pomalu stoupnout, aby to brzdilo (naše firemní Fabia I). Další možnosti jsou už na preferencích, ale dneska jsou kotouče celkem levný, tak se dělaj holt tvrdší destičky s životností třeba 100 tisíc, kotouč se mění zhruba za dvojnásobek.

Když máš destičky moc měkký, zase ti hrozí, že se ti začnou drolit a z ničeho nic ti to přestane brzdit úplně. To taky není žádná výhra. Předpokládám, že máš kotouče s drážkami, to zhoršuje opotřebení, kotouče ale zase můžou být tvrdší, nemají takové pnutí.

U kotoučů je největší nepřítel přehřátí materiálu, kdy se naruší hmogenita a nakonec kotouč pukne (opět si vybavuju to Iveco).

Jemožný, že v knížce bylo 10,5, ne 12, jak jsem původně psal. Kouknu se až budu na baráku.

Napsal: pon čer 21, 2010 06:25
od Luděk Musil
10,5 mm je správná míra :D .
Mimochodem vlastní (špatná) zkušenost: nasadil jsem úplně nový kotouče a k nim chtěl dodat úplně nový desky a nedostal jsem to tam :shock: . Prostě větší výrobní tolerance a musel jsem dát starší destičky a až se trošku "ojel" kotouč tak tam šly nasunout nový desky. L.

Napsal: pon čer 21, 2010 16:27
od Křečík Barbuška
Maysner píše:tloustka novy kotouce brembo a jinych znacek je 10,5mm. u bremba se udava minimum 9,2mm ...
Stejně je tomu i u kotoučů Ferodo Premier. V kombinaci s destičkami téže značky a stejného označení je to přímo lahůdka a to prosím pěkně za relativně pár korun. Kotouče i desky vyšly na 930Kč.

Napsal: pon čer 21, 2010 20:53
od Cooper
Koko Loko píše:Stejně je tomu i u kotoučů Ferodo Premier. V kombinaci s destičkami téže značky a stejného označení je to přímo lahůdka a to prosím pěkně za relativně pár korun. Kotouče i desky vyšly na 930Kč.
No já nevím, ale já z Ferodo Premium moc nadšený nejsem, jakmile se auto naloží čtyřma bečkama a nějákýma bednama tak brzdím očima....to se mi u ožraných kotoučů a nějákých No Name destiček nestávalo.....Ale prázdné auto brzdí slušně.....

Napsal: úte čer 22, 2010 04:30
od Křečík Barbuška
Zvláštní ... mám pocit, že jsi si kupoval tu "slabší" sadu destiček, nebo ne? Každopádně, to máš teda blbé :P .

Napsal: čtv čer 24, 2010 19:47
od Cooper
Koko Loko píše:Zvláštní ... mám pocit, že jsi si kupoval tu "slabší" sadu destiček, nebo ne? Každopádně, to máš teda blbé .
Nakonec tu "slabší" neměli tak jsem vzal ty Premiery. Možná si to ještě sedne :-D

Napsal: čtv črc 01, 2010 16:26
od plavec
Jen malý dotaz: Když vyměňujete ty desky za nový, tak musí v tom třmenu "kloktat na volno" . Já s něma prstama nemohl hnout v tom třmenu, tak jsem desky (zboku) trošku líznul pilníkem. Ale asi se mě tam nějak sekají, nebo co, po 2 km jízdy na nových kotoučích, nových deskách a zrepasovaných brzdičích se mě ty kotouče stejně hřejou. Pravej trošku a levej hodně. Odvzdušněno mám. Je to teda u favorita ale hádám že to tam bude totéž co na krabici.

Napsal: čtv črc 01, 2010 23:09
od vintera
jestli choděj pístky dobře, tak si vše musí nejprv na sebe zvyknout a očumět se, dva km není dost. může být také kotouč křivý a házet i když je nový. Překontroluj házivost kotoučů do strany. Sundej kolo, nějak uvolni destičky a by šlo kotočem volně točit a hned uvidíš. Nevím jak je to u favorita s usazením celého brzdiče, u starších škodovek se musel po sundání přesně souměrně ustavit vzhledem ke kotouči, aby destičky měly následně patřičnou vůli.

Napsal: pát črc 02, 2010 10:43
od plavec
vintera píše:jestli choděj pístky dobře, tak si vše musí nejprv na sebe zvyknout a očumět se, dva km není dost. může být také kotouč křivý a házet i když je nový. Překontroluj házivost kotoučů do strany. Sundej kolo, nějak uvolni destičky a by šlo kotočem volně točit a hned uvidíš. Nevím jak je to u favorita s usazením celého brzdiče, u starších škodovek se musel po sundání přesně souměrně ustavit vzhledem ke kotouči, aby destičky měly následně patřičnou vůli.
Děkuji,vyzkouším. V literatuře se nic o přesném ustavení nepíše.Házivost kotouče jsem po montáži nezpozoroval. Vůle by údajně měla být samovymezovací.

Napsal: pát črc 02, 2010 11:29
od vintera
je mi právě divný, že jsi nemohl nasadit volně obě destičky, asi jsem to špatně pochopil, brousil si je z boku, tedy nešly volně zasunout, ale mezi kotoučem a brzdovým válečkem vůle tedy byla, pokud ano očumí se. Pojezdi a pobrzdi, někdy to trvá déle v závislosti na měkkosti destiček. Nedávno jsme dávali brzdy na megana a taky to chvíli sedalo. Vůle je potom samovymezovací jak píšeš, je vlastně zajištěna určitou pružností těsnících gumiček, které vracejí pístek zpět, ale podmínkou je, že pístky bez gumiček jdou naprosto suvně bez odporu ve válci posunovat, což časem bývá problém pro korozi na pístkách a válci, či bordel. Síla z deformace gumičky pak nedokáže překonat odpor válečku a neposune ho zcela nebo vůbec zpět kam je potřeba a tím nevznikne potřebná vůle.

Napsal: pát črc 02, 2010 11:42
od MartasBrno
Jo, to je i ten můj problém, musím to rozebrat a vypucovat. Jinak jestli má felda a favorit stejný brzdy, tak mají plovoucí třmen, který k tomu a byl plovoucí potřebuje taky trochu čistoty...

Napsal: pát črc 02, 2010 11:44
od Ivo
Favorit má taky plovoucí třmen.