Atex píše: vsechno spatne ... Ta dira mi tam vadila uz co jsem zacal jezdit sprinty, po vymene zmizla... Tak to mi vysvetli, prelud?
Díry, tedy rozestupy mezi prvními třemi rychlostmi, jsou U VŠECH PŘEVODOVEK LADA STEJNĚ VELKÉ, takže to byla pouze Tvá sugesce. Ono to totiž ani jinak být nemůže, když jednotlivé převodové stupně mají úplně stejná kolečka ve všech typech převodovek. Ale abys mi věřil a nemyslel sis, že jsem kecal, který vnucuje neopodstatněný názor lidem kolem, tady máš výpočty. Ve výpočtech delíme převodový poměr nižšího rychlostního stupně převodovým poměrem rychlostního stupně vyššího. Pokud mám pravdu, musí u všech typů převodovek vyjít pokaždé stejný výsledek.
Rozestup mezi jedničkou a dvojkou:
Převodovka 2101 = 3,753 : 2,303 =
1,63
Převodovka 2106 = 3,242 : 1,989 =
1,63
Převodovka 2105 = 3,422 : 2,100 =
1,63
Rozestup mezi dvojkou a trojkou:
Převodovka 2101 = 2,303 : 1,493 =
1,54
Převodovka 2106 = 1,989 : 1,289 =
1,54
Převodovka 2105 = 2,100 : 1,361 =
1,54
Tak kdo má pravdu, chlape ???
Pouze mezi trojkou a čtyřkou jsou rozestupy různé - u převodovky 2106 je "díra" nejmenší, u převodovky 2101 je naopak největší. Proto pro sprinty doporučuji převodovku 2106 - je to převodovka s nejužším poměrem převodů.
Rozestup mezi trojkou a čtyřkou:
Převodovka 2101 = 1,493 : 1,000 =
1,493 (největší rozdíl, čtyřka je daleko od trojky, velký pokles otáček motoru)
Převodovka 2106 = 1,289 : 1,000 =
1,289 (nejmenší rozdíl, čtyřka je blízko u trojky, vhodné pro rally)
Převodovka 2105 = 1,361 : 1,000 =
1,361 ("něco mezi")