Stránka 3 z 4
Napsal: stř lis 04, 2009 15:40
od Veverka
Ivo píše:A těm, co mají normální styl ježdění a zatáčky neberou po dvou kolech, kontrolka začne blikat někdy v době, když je na měrce na minimu.
Zrada-mě teprve někdy poblikla až bylo na konci měrky
.
Napsal: stř lis 04, 2009 20:40
od Dusan
kontrolka sa rozsvieti pri poklese tlaku.... a neindikuje hladinu oleja. Tak ze kludne sa moze stat ze hladina je pod min a nesvieti ale uz to moze horsie mazat relativne prerusovane menit tlak hore dole troska oleja a troska vzduchu tak ze namiesto tlkau oleja 3 tam bude 2+vzduch a potom zasa 3 vacka a vahadla vas budu mat radi.
Napsal: pát lis 06, 2009 19:56
od radek mb
Veverka:tuto samovyměňovací schopnost jsem měl u své 07.Než přišel interval výměny oleje na 10 tisících km,tak už jsem tam dolil 5 litrů nového oleje.Ale mě to přece jen lehce a decentně dýmilo...
Napsal: ned lis 08, 2009 08:52
od Marek
Veverka píše:Vezu sem otázku-co s pohnilejma vrakama,u kterých evidentně mizí olej?Modrý kouř z výfuku se naštěstí nekoná,ale co dělat když musím cca měsíc před koncem "intervalu" dolít až 2L oleja?Přeci jen to znamená vypustit se vším i 2L litry skoro teď dolitého oleje.
Především bych pouvažoval nad tím, jestli není někde chyba. Motory Lada olej nežerou a pokud ano, pak v drtivé většině případů je to poškozenými simeringy ventilů (což je otázka stokoruny a několika hodin práce svépomocí).
Jinak Tě můžu ubezpečit, že pokud doliješ nový olej do starého, okamžitě se z něho stává olej naprosto stejně starý, jako je ten v motoru. Rozhodně nepočítej s tím, že náplň nějak zásadně "omladíš". Ony totiž ty "nové" složky oleje se okamžitě zničí reakcí s olejem vyjetým. Takže rozhodně netruchli v domnění, že vyléváš dva litry "nového" oleje - on rozhodně nový není.
Napsal: ned lis 08, 2009 09:08
od EMI
Marek píše:Takže rozhodně netruchli v domnění, že vyléváš dva litry "nového" oleje - on rozhodně nový není.
ale jako novej se musí koupit
... mě teda největší únik oleje způsobovaly špatný gufera na klice (jak u řemenice, tak u spojky). tamtudy se vyprskalo docela dost
Napsal: ned lis 08, 2009 12:01
od Dusan
Nevem kedy sa k tomu dostanem...ale budem rozoberat motor ktory ma caa 30tis nabehane na roznych olejoch aj longlife s vw samozrejme vypusteny z auta
a kde ake ine oleje z motorky a tak. Vacku mam dole no su tam nejake ryhy nie velke ale spominam si ze bola niekedy ako nova....je pravda ze sa mohlo stat ze to niekedy islo aj bez oleja respektive na budiku bolo vidno ze tlak kolise lebo cerpadlo uz salo obcas vzduch... oleja bolo pod riskou.
Tak ze som zvedavy ako vyzeraju ojnicne a klukove loziska....ojnicne som daval nove tak to bude zaujimve.
Napsal: ned lis 08, 2009 15:25
od MartasBrno
Měl bych dotázek...
Po jisté době ježdění s olejem lehce mad minimem - asi 5mm jsem se dostal do fáze, kdu jezdím s olejem lehce pod minimem - opět cca 4-5mm. Je možné aby díky tomuto problikla (prosvitla) kontrolka v prudčeji projeté delší zatáčce? mám dojem že čerpadlo saje dost nízko... Si to budu muset jít prohlídnout... Každopádně z občasného probliknutí cca jednou za cestu se to přehouplo do fáze kdy to problikne každou cca 5. křižovatku nebo prudší zatáčku...
Jinak barvu mám nááádherně černou jako bota.
Napsal: ned lis 08, 2009 16:15
od Křečík Barbuška
Pokud jezdíš 5mm pod minimem tak se nediv a dolej.
Napsal: ned lis 08, 2009 16:35
od radek mb
Nejen že to je možné,ale je to právě kvůli tomu.Když ti problikne kontrolka mazání při průjezdu zatáčkou,tak tam jsou zhruba 2 litry oleje v celém motoru.Mam to odzkoušené.
Napsal: ned lis 08, 2009 17:37
od MartasBrno
Safra, kolik oleje se vejde mezi rysky? Trojčlenku umím, ale nemám moc co dosazovat
Každopádně vidím to na výměnu, už je tam dlouho.
K-L, Radku, díky za info.
Napsal: ned lis 08, 2009 17:55
od Hurikán
MartasBrno píše:kolik oleje se vejde mezi rysky?
1,2 litru.
Napsal: ned lis 08, 2009 19:31
od MartasBrno
Díky.
Napsal: pon lis 09, 2009 07:59
od Marek
Pokud je olejová hladina cca 5 mm pod MINimem, jsou v motoru asi dva litry oleje (jak už tu bylo psáno). Jenže při chodu motoru je víc než litr oleje rozstříkán po motoru, především v hlavě, tudíž v olejové vaně není a tudíž se klidně může stát, že při průjezdu zatáčkou olejové čerpadlo krátkodobě nasaje vzduch (protože olej ve vaně prostě není).
Napsal: pon lis 09, 2009 08:38
od Teepee
A nejvíc se to projeví, když je motor - olej studený, to nestíhá stékat zpět dolů do vany tak dobře jako ohřátý.
Modrý mi to dělával, když jsem vyjel a byl trochu prudší a oleje už bylo méně, tak si to dokázalo probliknout. Jasný a výmluvný signál k dolití.
Napsal: pon lis 09, 2009 10:25
od Kalasnikov
xx