NIVA MPI - Hydrostavy
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4308
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Díky Dušane, zkusím to, lepším filtrem rozhodně nic nezkazím.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
No rozdiel je v cene 2 E ci kolko. Aj ked nejaky noname by dychovou skuskou presie, tj tesnil pri sati ustami. Nieje iste ze ponamontovani a ohriati oleja ta gumova membrana bude tesnit.
Proste mi to nestoji za to aby som usetril 2E a kazdy rani start bol bez oleja.
Proste mi to nestoji za to aby som usetril 2E a kazdy rani start bol bez oleja.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Od kterého roku je rozdíl?Cory píše:Len bacha na to, aky je to rok. Novsie Nivy maju tie malinke hydrostely, teda klasicke nastavovacie sroby tam nepasuju.
Má někdo přehled?
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Rok 2008 bol prelomovy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
jak zjistím podle řemenice a rozvodového kola správného nastavení rozvodu?
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Rozvody jsem řešil v mém tématu...
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 9&start=90
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 9&start=90
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Ten mechanický automatický napínák bych tam dal určitě. Ale jak víš z vedlejší diskuse, nemusí to být úplné řešení...Teepee píše:Když to dělá jen tu chvíli za studena, mám vůbec řešit napínák a pak eventuelně hydroštely???
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- Teepee
- Příspěvky: 4308
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
U mě je vývoj ten, že jsem dal Shell Helix HX5 15W40 a filtr Mann. Změna nula nula nic. Největší změna je, že s tímhle olejem dříve těsné motory začly olejničkovat. Tátova Felicie začla téct zejména kolem deklu ventiltyček a Niva kolem vypouštěcí zátky. Tak budu muset vymyslet nějaký jiný, ač jsem tenhle pokládal za špicu. Snese těch 5W-40? Na olej jsem zatím najel cca 200km/4 měsíce...
Subjektivně je klapání výraznější. Možná mi jen víc vadí a beru ho trochu víc vážně, protože správné a normální to není, byť Veliz se na to ptal už před 18 000km!!!
Filtr jednou (asi) nezavřel zpětný ventil, konečně jsem slyšel rachtání do natlakování po startu, nejdřív studeném a pak to udělal vzápětí i za tepla. Pak už se to nestalo. Takže tlakem oleje to asi úplně nebude. Tohle je kovové klapání. Ne ta střelba v Jendově videu. Jak se chová volnější pístní čep? Přijde mi, že pár vteřin po startu to nedělá, pak to začne a pak to s prohřátím motoru vymizí. Možná by to chtělo hodně zkušené ucho.
Subjektivně je klapání výraznější. Možná mi jen víc vadí a beru ho trochu víc vážně, protože správné a normální to není, byť Veliz se na to ptal už před 18 000km!!!
Filtr jednou (asi) nezavřel zpětný ventil, konečně jsem slyšel rachtání do natlakování po startu, nejdřív studeném a pak to udělal vzápětí i za tepla. Pak už se to nestalo. Takže tlakem oleje to asi úplně nebude. Tohle je kovové klapání. Ne ta střelba v Jendově videu. Jak se chová volnější pístní čep? Přijde mi, že pár vteřin po startu to nedělá, pak to začne a pak to s prohřátím motoru vymizí. Možná by to chtělo hodně zkušené ucho.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
U mne s tím HX6 10W40 motor taky olejničkuje kolem zátky (a asi i jinde, ale od těch dob, co se mi ztrácel olej skrz těsnění pod hlavou, je od oleje tak nějak celý). Jinak jsem myslel, že čím "řidší" olej, tím bude zaolejovávat více, čili 5W40 bych tam nedával. Ale možná se pletu a celé to bude o aditivech, které v oleji jsou.Teepee píše:
Jinak to moje video není typický projev vychozeného hydroštelu a výrazná část klepání bude tím, že vahadlo klepalo o domek vačky + možná i klepání volného hydroštelu v díře.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- Teepee
- Příspěvky: 4308
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Takže se to děje opakovaně, někdy ano, někdy ne. Když byl v NIVĚ olej Mobil 2000 10W-40, API SL/SJ/CF, ACEA A3/B3 a filtr LADA Originál (tehdy Frad) tak to rozhodně bylo lepší než teď, když je tam Shell Helix HX5 15W-40, API SN/CF, ACEA A3/B3 a filtr MANN W914/2.Teepee píše:... Filtr jednou (asi) nezavřel zpětný ventil, konečně jsem slyšel rachtání do natlakování po startu, nejdřív studeném a pak to udělal vzápětí i za tepla. Pak už se to nestalo. ...
A teď přemýšlím proč. Na Shell ujeto necelých 300km a někdy je pár vteřin po nastartování ten rachot tolik, že už se to auto pomalu bojím použít. Dřív to vždycky nastartovalo a byl klid, až na to klapání do zahřátí.
Buď nezavírá zpětný ventil na filtru MANN, což je mi divný.
Nebo je velmi špatná volba olej Shell HX5 15W-40, když proleze i dříve těsnými místy. Že by i membránou ve filtru a napruženými pístky hydroštelů či napínáku? Píšou na něm, že přísada Polyolefin Amide a Alkarylsulfonát vápenatý. Není to něco co ten motor s hydroštely nesnese?
Nějaký jiný nápad někdo?
Bílý LADA a okřídlená spol.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Teepee píše:Nějaký jiný nápad někdo?
1) Spíš než na zpětný ventil na filtru bych to viděl na zpětný ventil na hydronapínáku. Zkusil bych výměnu hydronapínáku za mechanický automatický napínák, např. zde: https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... tic-detail
2) Zkontroluj si dotažení hydroštelů na předepsaný moment. Cory mi psal 18 - 22 Nm, v AMK Lada Most mi řekli tuším 15. Je možné, že já jsem dojel (i doslova) na to, že dotažení nevydrželo ani těch 10 tisíc km, kdy by se mělo kontrolovat.
3) Já už mám v řešení předělání na SPI vačku a mechanické nastavování vůle ventilů. Jestli mám co 10 tisíc km lézt pod ventil dekl a dotahovat hydroštely, nebo zkontrolovat vůli, to už mi přijde lepší zkontrolovat vůli, u které se to podle mého názoru nemůže vysrat tak fatálně jako u hydroštelů.
---
Jak už jsem psal, tak já olej Shell používám taky (ovšem HX-6 10W40). Nenapadlo mne to přisuzovat oleji, nevím, jestli by aditiva v něm mohla mít takový vliv.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
15w 40 by mel byt hustejsi nez 10w 40, tata mel v Mpi s hydrostavy 5w 40 a problemy s tim nebyly. Ale neni zima, aby byl olej nejak zvlast tuhy, takze to tim byt nemusi. Na aute to nemam, tak se v tom nevyznam.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Pokud ti postartu chrastí řetěz vyměň napínák na který tě odkazuje nespor.jenda mám ho tam a je svatý pokoj.Cose týče toho oleje 15W40 tak bych řekl na motor s hydroštely dost hustý hlavně na zimu.Jezdím na 10W40 a dostačující.
- Teepee
- Příspěvky: 4308
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Vyměnil jsem olej.
Ten zázrak Shell Helix HX5 15W-40, API SN/CF, ACEA A3/B3 jsem po 400km/9měsících vypustil, černej jak bota. (mám LPG)
Dal jsem Mobil 2000, ten tam byl přes Shellem a bylo to relativně v pohodě, jen klepání do zahřátí.
Jednoduchý jak facka, JENŽE
Ten Mobil co tam byl:
10W-40, API SL/SJ/CF, ACEA A3/B3
a ten co jsem tam dal
10W-40 API SL/SM/SN/SN PLUS, ACEA ACEA A3/B3, z firemních norem má teda i AVTOVAZ (Lada Cars)
A třešnička na dortu, ten Mobil 10W-40 je hustší než ten Shell 15W-40
Takže kdoví, jak to vlastně je. Jednak oleje stejného názvu mění normy a pak viskozity napříč značkami nic neznamenají.
Možná to občas neudrželo na hydroštelech tlak a po startu byl pak rachot jen proto, že 15W-40 byl moc řídkej.
Ten zázrak Shell Helix HX5 15W-40, API SN/CF, ACEA A3/B3 jsem po 400km/9měsících vypustil, černej jak bota. (mám LPG)
Dal jsem Mobil 2000, ten tam byl přes Shellem a bylo to relativně v pohodě, jen klepání do zahřátí.
Jednoduchý jak facka, JENŽE
Ten Mobil co tam byl:
10W-40, API SL/SJ/CF, ACEA A3/B3
a ten co jsem tam dal
10W-40 API SL/SM/SN/SN PLUS, ACEA ACEA A3/B3, z firemních norem má teda i AVTOVAZ (Lada Cars)
A třešnička na dortu, ten Mobil 10W-40 je hustší než ten Shell 15W-40
Takže kdoví, jak to vlastně je. Jednak oleje stejného názvu mění normy a pak viskozity napříč značkami nic neznamenají.
Možná to občas neudrželo na hydroštelech tlak a po startu byl pak rachot jen proto, že 15W-40 byl moc řídkej.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
A sisi isty ze si tam mal helix shwwl a nie nieco pancovane, pac sa shell dost falsuje.