Stránka 3 z 3
Napsal: čtv říj 01, 2009 19:37
od Vašátor
Výměna diodového můstku není zase až tak náročná záležitost jak na výměnu, tak i finančně
Napsal: čtv říj 01, 2009 20:46
od Křečík Barbuška
Za předpokladu, že je v "íčkových" stejný jako ve starých alternátorech.
Napsal: pát říj 02, 2009 05:48
od Luděk Musil
Koko Loko píše:Za předpokladu, že je v "íčkových" stejný jako ve starých alternátorech.
Což není ...
. L.
Napsal: pát říj 02, 2009 15:44
od Vašátor
Nicméně výměna o moc náročnější nebude
. Jen tedy nemůžu soudit finančně... ovšem na Ford Fiestu stojí diodový můstek 800kč, tudíž na žigo bude určo tak o půlku levnější
Napsal: pát říj 02, 2009 18:24
od Petr HC
Není až tak velký problém přelisovat nové alternátorové diody do původních držáků /chladičů . Musí se dát pouze pozor na správnou polaritu. Vyrábějí se diody s anodou na vývodu např.KYZ 75-79 a s katodou na vývodu např.KYZ 70-74. Nejlepší jsou diody s nejvyšším číslem v řadě (největší závěrné napětí - nejodolnější proti průrazu při odlehčení alternátoru). Cena je jednotná 35 CZK/ks vč. DPH ,takže 210 CZK výměna všech. Vygooglete si "diody alternátorové".
Napsal: pát říj 02, 2009 20:17
od Ivo
Snad to Cooprovi nebude vadit, ale psal mi sms, že to po výměně regléru v altíku, je všechno v pořádku.
Napsal: ned říj 04, 2009 18:50
od Cooper
Ano Ano. Po výměně regulátoru (samaráckého) už vše funguje tak jak já, ručička nekolísá a drží jak přibitá kousíček před čárkou na voltmetru (se světly). Diody tedy mou párkilometrovou jízdu přežily
Děkuju všem za rady a snad už s elektrikou žádné problémy nebudou
Napsal: úte srp 03, 2010 18:17
od Freedom
mam ten samý problém, přebíjím jak prase, prozatím sem si do kabyny natáhl spínač a altík si odpojuju, jedu dokud eště trochu svítím a pak sepnu altík dobiju baterku a jakmile přesáhne ručička voltmetru první zelenou část a leze do druhý tak zas altík vypínám a frčim dál, má to ale háček, z krče sem si objednal nový uhlíky jako celek s regulátorem napětí, po výměně na altík mi alternátor nedobíjí, tak sem zkusil nový uhlíky na starý regulátor a taky nic, dalším testem bylo starý uhlíky na novej regulátor napětí, opět nic, nasadil sem tedy z5 původní regulátor s uhlíky a jak sem čekal opět přebíjím, druhý den sem vyměnil alternátor, a zase přebíjim, tudíž pravděpodobně v alternátoru chyba neni, na každej altík přebíjim, další věc mam altík s regulátorem napětí a na blatníku mam černou krabičku z plastu nemůže ta krabička bejt dalšim regulátorem?? na odpojení nereaguje nic se nemění a vše funguje, kde tedy je zrada? neni možný že je z krče vadnej ten regulátor?? na každym altíku osazuju totiž ten z toho mého altíku jinak nedobíjim vůbec
Napsal: úte srp 03, 2010 18:25
od vintera
myslím, když altík přebíjí, je závada v regleru. Vadný samotný altík se zřejmě přebíjením neprojevuje.
Napsal: úte srp 03, 2010 18:41
od Křečík Barbuška
Jak ten altík odpojuješ? Rozpínáš obvod buzení? Předpokládám, že máš pětku, altík G222. Takže na podběhu by jsi nemusel mít regulátor, pokud jej tedy někdo nedodával.
Origo zapojení alternátoru G222: Dva silné špagáty s očky pod šroubek na alternátoru. Jeden vodič zakončený fastonem jdoucí tuším od pojistky č.10 (G-67) vedoucí do "kostky" regulátoru. Případně ještě jeden vodič zakončený fastonem jdoucím do konektrou na těle alternátoru na výstup pro relé kontrolky dobíjení, ten ovšem není důležitý. Máš to takhle zapojeno? Nahoď fotku té krabičky na podběhu, vede z ní něco do altíku?
Pokud jsi koupil novou kostku regulátoru s uhlíky v jednom kuse, doporučuji rozborku, vyčištění od špon, případné odjehléní odlitku a řádné složení s ohledem na případné zkraty či přechoďáky. Občas je lepší užít jen nové pecky regulátoru a zbytek užít starý, neb tvary nebývají dodrženy, pecka nesedí, stabilizátor se přehřívá a po dosažení větší teploty začne třeba přebíjet, po schládnutí pak jede v pořádku ... někdy taky vůbec
.
Další možností je pokud máš na tom podběhu další regler a vycházeje z předpokladu, že je dobrý, vyhodit regulátor z altíku, dát tam obyčejné jedničkové uhlíky (pozor na délku šroubků, je třeba užít kratších jinak prošroubuješ vinutí), na regulátor přivézt klíčkových 12V, na jeho výstup připojit kontakt od uhlíků a zkusit co to bude dělat
. Nejlepší variantou by bylo užít regulátoru odzkoušeném v jiném autě. Pak už zbývá mrknout do altíku na diody, stav vinutí a kroužků od rotoru. Měl jsem kdysi jeden rotor co se v klidu vždycky tvářil jako dobrý, ale poměrně pravidelně odstřeloval regulátory, měl asi nahodilé mezizávitové zkraty, nebo se třeba přerušoval ... po výměně za jiný vše v pořádku.
Témat o nedobíjení či přebíjení je tu dost a jsou jistě čitelnějnější než mé mnohoslovné bláboly o ničem
, hledej.
Napsal: čtv srp 05, 2010 21:44
od Freedom
tak dnes sem se na celej den ponořil k autu, ano původně bylo z buzení altíku odvinuto do kabiny na vypínač a tím sem jej odpojoval, zapojené je vše správně takže je to reglerem, na podběhu žádný nemam a altík mam G222 nový regler by mě u nás vyšel na 800kč od značky hella, už mi stihla vytéct i baterie tak sem se naštval a trochu si s tím pohrál, altík sem zavrhl uplně a vymontoval z vozu vrátím jej až mi přijde ten regler, motor sem zatim osadil alternátorem z forda escorta a vše je ok
Napsal: pát srp 06, 2010 09:46
od MartasBrno
Pokud je ten Hella regler opravdu Hella, tak by mohl vydržet nadosmrti.
Napsal: pát srp 06, 2010 10:05
od Laďuša
MartasBrno píše: mohl vydržet nadosmrti.
Je třeba zůstat nohama na zemi, jednou všechno shníje.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 06, 2010 12:45 ]
Nepleť se do řemesla našemu echt nihilistovi! Vivat kolalokaaaaaaaaaaaaaa! L.
Napsal: pát srp 06, 2010 12:58
od MartasBrno
Nepsal jsem do
čí smrti
Měla to být lehounká narážka na kvalitu a provedení dílů různých výrobců...