Stránka 3 z 7

Napsal: sob srp 22, 2009 22:11
od Veverka
Cooper píše:
Marek píše:Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet
No jo.....ale zkoušel jsi s tím někdy tak jezdit? to bys pětku řadil někdy ve 120, to je naprostá bláznivina. Já řadím ve 3000, podřazuju 2500. Tuším že jsi to psal zrovna ty, že od 2500 ot má Lada motor 90% kroutícího momentu.
A proč ne?Co jsem viděl tak zdejší osazenstvo ve 120 přeřazuje teprve z 3 na 4(u 1300ccm),takovej Miči :D podřazoval u 13náctky ve 150 ze 4 na 3 a to do kopce :) !
Všiml sis někdy že ta hranatá popelnice pod 3500 opravdu nejede?Dávat 4 až ve 80-100 tomu agregátu (kterej mimochodem nechcou ani Ukrajinci!) jen prospěje!
Jo kdybych nebyl lakomej na PR,tak jsem si mohl jezdit jako král ve 1600stovce,ne-li rovnou v inžektoru či alespon 1500,a nemusel bych za kormidlem vyřvávat "Vole!",aby mi to táhlo jako už vocpoda!

Napsal: ned srp 23, 2009 08:00
od Cooper
Veverka píše:Co jsem viděl tak zdejší osazenstvo ve 120 přeřazuje teprve z 3 na 4(u 1300ccm),takovej Miči podřazoval u 13náctky ve 150 ze 4 na 3 a to do kopce
Jo, tak třináctka nevytočená vůbec nejede....ale já jezdím s 1700 a u 3500 je jízda už dost nepohodlná....

Napsal: ned srp 23, 2009 08:03
od Tommel
Co je na tom nepohodlnyho ? :shock:

Napsal: ned srp 23, 2009 08:07
od Maysner
1700 jezdi az do omezovace. s karburatorem i dal :roll:

Napsal: ned srp 23, 2009 08:13
od Cooper
Tommel píše:Co je na tom nepohodlnyho ?
Tak ten motor je už děsně slyšet.....tak pokud chcu jezdit rychle tak je jasné že to vytáčím, ale na normální jízdu je 3500 nereálných.....Krom toho se mě zdá že 1,7 umírá už v 5000 ot.

Napsal: pon srp 24, 2009 15:17
od Saša
V tomhe stojim 100% za Markem . Při normálním ježdění se NEMÁ motor LADA pod otáčkama 2000 co nacházet . Teď mám 16ku která v plynu si nechá ledascos líbit a "neprotestuje" ani při jízdě s 1500 ot/min , přesto řadím níž a nenechám motor trápit , už vzhedem k nízkému mazacímu tlaku při takto nízkých otáčkách .
Takovéto podtáčení motoru vede pouze k zapečení oleje v drážkách pro kroužky a zanesení stíracích kroužků .

Napsal: úte srp 25, 2009 06:48
od Marek
Saša píše:.......... a zanesení stíracích kroužků .
..... a pak to žere olej :wink:.

Napsal: úte srp 25, 2009 07:03
od Wolf
Cooper píše:....ale já jezdím s 1700 a u 3500 je jízda už dost nepohodlná....
já si myslím, že pokud je sedmnactistovka spravne serizena a ma vsechno puvodni odhlucneni, pak prave v oblasti techto otacek si motor spravne prede

Napsal: úte srp 25, 2009 07:40
od Marek
Dá se říct, že obecně platí fakt, že motor má nejkultivovanější a nejklidnější chod právě v oblasti maxima točivého momentu. To jsou u Lady otáčky právě mezi 3000 až 4000 rpm.
Takže by mi to přišlo taky dost divné, že motor by právě v těchto otáčkách byl hlučný. Jedině by to mohlo být možné v případě, že je něco špatně - tedy jak říká Wolf.

Napsal: úte srp 25, 2009 14:17
od Jimmi
Marek píše: ...všeobecně známé pravidlo zní - motor má optimální provozní režim při otáčkách mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu (to platí obecně pro každý motor bez výjimky)...
Já mám u Corolly maximální krouťák asi při 4600 - 4800, maximální otáčky 6300 (max. výkon při 6000). Mám tedy po městě jezdit na 5400 otáček.....? :wink:

Napsal: úte srp 25, 2009 16:17
od Cooper
Dneska jsem si toho začal víc všímat. Po obci kde je padesátka by měl jet člověk prakticky na dvojku. Což je nereálné. Ale je fakt že 1,7 začíná ožívat až od 3000. Po obci jezdím na trojku, podle ekonoměru jsem ve žlutém, někdy mírně v zeleném, na 4 se mě to nikdy nepovedlo. Taky když jsou otáčky na 3000 stačí mít na plynu jen položenou nohu a jedeto, při 2000-2500 má člověk plyn zmáčklý vcelku dost.

Je ale fakt že moje auto začíná být od 3000 dost hlučné a začíný vibrovat.

Napsal: úte srp 25, 2009 18:40
od Maysner
ekonomer ti jen ukazuje jak moc jsi seslapl pedal plynu :roll:

Napsal: úte srp 25, 2009 18:53
od Cooper
Maysner píše:ekonomer ti jen ukazuje jak moc jsi seslapl pedal plynu :roll:
No to vím.....tak z toho logicky usuzuju, že abych udržel padesátku, musím na 4Q mačkat víc plyn než na 3Q ;-)

Napsal: úte srp 25, 2009 19:39
od Marek
Pánové, jste úplně mimo.

Motor má pracovat v pásmu mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu, to ano. Ale uvažuje se motor v plném zatížení, tedy s plynem na podlaze. Pokud jedu po městě padesátkou s lehkou nohou, klidně můžu jet trojkou na otáčkách 2500 - 2600, v tom není problém. Ovšem pokud bych chtěl sešlápnout podlahu, dělám kravinu - nejprve podřadit.


Cooper píše:No to vím.....tak z toho logicky usuzuju, že abych udržel padesátku, musím na 4Q mačkat víc plyn než na 3Q ;-)
Usuzuješ naprosto správně. Co z toho vyplývá? - že jedu-li po městě na trojku, jsem otáčkami motoru blíže k maximu točivého momentu než kdybych jel toutéž rychlostí na čtyřku - proto je okamžitá spotřeba nižší a motor je méně přetěžován.

Je třeba mít na paměti, že NEPLATÍ pravidlo "čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba" - to je zcestný a naprosto nesmyslný mýtus obrovského množství lidí.

Napsal: úte srp 25, 2009 20:05
od Cooper
Marek píše:Je třeba mít na paměti, že NEPLATÍ pravidlo "čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba" - to je zcestný a naprosto nesmyslný mýtus obrovského množství lidí.
Jo, to je fakt. Nicméně před ladou jsem jezdíval favoritem. Tam je vytáčení ale naprosto neučínné protože ten motor táhne opravdu dost odspodu, ale co já vím tak je to o nastavení motoru. Např Felicie 1,6 má jen 55 kW ale má hodně točivého momentu od nižších otáček. Na normální ježdění je přece lepší mít více točívého momentu než výkonu, ne? Výkon ani tak nevyužiju jako točivý moment.

Lidi rádi podtáčí motor, protože jede potichu.....a mají to okoukané od nafťáku. Marku Ty přece jezdíš TDIčkem, tam nějáké vytáčení nemá prakticky smysl, co?