motor řere olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Cooper píše:
Marek píše:Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet
No jo.....ale zkoušel jsi s tím někdy tak jezdit? to bys pětku řadil někdy ve 120, to je naprostá bláznivina. Já řadím ve 3000, podřazuju 2500. Tuším že jsi to psal zrovna ty, že od 2500 ot má Lada motor 90% kroutícího momentu.
A proč ne?Co jsem viděl tak zdejší osazenstvo ve 120 přeřazuje teprve z 3 na 4(u 1300ccm),takovej Miči :D podřazoval u 13náctky ve 150 ze 4 na 3 a to do kopce :) !
Všiml sis někdy že ta hranatá popelnice pod 3500 opravdu nejede?Dávat 4 až ve 80-100 tomu agregátu (kterej mimochodem nechcou ani Ukrajinci!) jen prospěje!
Jo kdybych nebyl lakomej na PR,tak jsem si mohl jezdit jako král ve 1600stovce,ne-li rovnou v inžektoru či alespon 1500,a nemusel bych za kormidlem vyřvávat "Vole!",aby mi to táhlo jako už vocpoda!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Veverka píše:Co jsem viděl tak zdejší osazenstvo ve 120 přeřazuje teprve z 3 na 4(u 1300ccm),takovej Miči podřazoval u 13náctky ve 150 ze 4 na 3 a to do kopce
Jo, tak třináctka nevytočená vůbec nejede....ale já jezdím s 1700 a u 3500 je jízda už dost nepohodlná....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3256
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Co je na tom nepohodlnyho ? :shock:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

1700 jezdi az do omezovace. s karburatorem i dal :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Tommel píše:Co je na tom nepohodlnyho ?
Tak ten motor je už děsně slyšet.....tak pokud chcu jezdit rychle tak je jasné že to vytáčím, ale na normální jízdu je 3500 nereálných.....Krom toho se mě zdá že 1,7 umírá už v 5000 ot.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

V tomhe stojim 100% za Markem . Při normálním ježdění se NEMÁ motor LADA pod otáčkama 2000 co nacházet . Teď mám 16ku která v plynu si nechá ledascos líbit a "neprotestuje" ani při jízdě s 1500 ot/min , přesto řadím níž a nenechám motor trápit , už vzhedem k nízkému mazacímu tlaku při takto nízkých otáčkách .
Takovéto podtáčení motoru vede pouze k zapečení oleje v drážkách pro kroužky a zanesení stíracích kroužků .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Saša píše:.......... a zanesení stíracích kroužků .
..... a pak to žere olej :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Cooper píše:....ale já jezdím s 1700 a u 3500 je jízda už dost nepohodlná....
já si myslím, že pokud je sedmnactistovka spravne serizena a ma vsechno puvodni odhlucneni, pak prave v oblasti techto otacek si motor spravne prede
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dá se říct, že obecně platí fakt, že motor má nejkultivovanější a nejklidnější chod právě v oblasti maxima točivého momentu. To jsou u Lady otáčky právě mezi 3000 až 4000 rpm.
Takže by mi to přišlo taky dost divné, že motor by právě v těchto otáčkách byl hlučný. Jedině by to mohlo být možné v případě, že je něco špatně - tedy jak říká Wolf.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Marek píše: ...všeobecně známé pravidlo zní - motor má optimální provozní režim při otáčkách mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu (to platí obecně pro každý motor bez výjimky)...
Já mám u Corolly maximální krouťák asi při 4600 - 4800, maximální otáčky 6300 (max. výkon při 6000). Mám tedy po městě jezdit na 5400 otáček.....? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Dneska jsem si toho začal víc všímat. Po obci kde je padesátka by měl jet člověk prakticky na dvojku. Což je nereálné. Ale je fakt že 1,7 začíná ožívat až od 3000. Po obci jezdím na trojku, podle ekonoměru jsem ve žlutém, někdy mírně v zeleném, na 4 se mě to nikdy nepovedlo. Taky když jsou otáčky na 3000 stačí mít na plynu jen položenou nohu a jedeto, při 2000-2500 má člověk plyn zmáčklý vcelku dost.

Je ale fakt že moje auto začíná být od 3000 dost hlučné a začíný vibrovat.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

ekonomer ti jen ukazuje jak moc jsi seslapl pedal plynu :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Maysner píše:ekonomer ti jen ukazuje jak moc jsi seslapl pedal plynu :roll:
No to vím.....tak z toho logicky usuzuju, že abych udržel padesátku, musím na 4Q mačkat víc plyn než na 3Q ;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pánové, jste úplně mimo.

Motor má pracovat v pásmu mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu, to ano. Ale uvažuje se motor v plném zatížení, tedy s plynem na podlaze. Pokud jedu po městě padesátkou s lehkou nohou, klidně můžu jet trojkou na otáčkách 2500 - 2600, v tom není problém. Ovšem pokud bych chtěl sešlápnout podlahu, dělám kravinu - nejprve podřadit.


Cooper píše:No to vím.....tak z toho logicky usuzuju, že abych udržel padesátku, musím na 4Q mačkat víc plyn než na 3Q ;-)
Usuzuješ naprosto správně. Co z toho vyplývá? - že jedu-li po městě na trojku, jsem otáčkami motoru blíže k maximu točivého momentu než kdybych jel toutéž rychlostí na čtyřku - proto je okamžitá spotřeba nižší a motor je méně přetěžován.

Je třeba mít na paměti, že NEPLATÍ pravidlo "čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba" - to je zcestný a naprosto nesmyslný mýtus obrovského množství lidí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Marek píše:Je třeba mít na paměti, že NEPLATÍ pravidlo "čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba" - to je zcestný a naprosto nesmyslný mýtus obrovského množství lidí.
Jo, to je fakt. Nicméně před ladou jsem jezdíval favoritem. Tam je vytáčení ale naprosto neučínné protože ten motor táhne opravdu dost odspodu, ale co já vím tak je to o nastavení motoru. Např Felicie 1,6 má jen 55 kW ale má hodně točivého momentu od nižších otáček. Na normální ježdění je přece lepší mít více točívého momentu než výkonu, ne? Výkon ani tak nevyužiju jako točivý moment.

Lidi rádi podtáčí motor, protože jede potichu.....a mají to okoukané od nafťáku. Marku Ty přece jezdíš TDIčkem, tam nějáké vytáčení nemá prakticky smysl, co?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“