Stránka 3 z 9

Napsal: čtv črc 16, 2009 19:15
od Kopr
Teepee, Krasavec slintám závistí (můj favorit leč v naftě :wink: ) a k tomu proč je jak ze salónu , to je jasné vždy teda vetšinou v solidních bazarech než se vozidlo postaví na plochu se důkladně vyčistí (asi dvacet čištění pro bazar mám za sebou plus nesčetně pro soukromé osoby :wink: )

Napsal: čtv črc 16, 2009 20:03
od Nemo
Tak tedy gratuluji ke koupi, a ať Pažout seká dobrotu. :D

Napsal: pát črc 17, 2009 07:40
od Brandy
Ahoj Teepe, gratuluju ke koupi. Určitě budeš spokojen. S P406 (sice sedan a starší model před faceliftem) jezdím kolem 25 tis. km ročně a nemůžu si ho vynachválit.

Napsal: pát črc 17, 2009 07:45
od Teepee
Marek píše: Jinak pokud můžu lehce podiskutovat nad tímto motorem, musím říci, že ačkoli jeho výkonové hodnoty nejsou právě oslnivé, jedná se o motor všeobecně považovaný za "držák". Je pravdou, že sto koní na dva litry pod čtvercem jsou opravdu "nic moc" hodnota, ale celé se to odvíjí od skutečnosti, že tento motor má stupeň komprese pouze 8,5:1, což je opravdu nízká hodnota. Proto ani jeho výkonové parametry nemohou být kdovíjak vysoké (jsou srovnatelné s motory o kubatuře 1600 v současnosti). Nicméně právě relativně nízká hodnota kompresního poměru dává motoru neuvěřitelnou bitelnost a nesmrtelnost. Není tajemstvím, že motory N4B bez jediného problému ujedou i půl milionu kilometrů, což na motor konstrukce sedmdesátých let je opravdu na pováženou.....!!! Kdo koupí, rozhodně neprohloupí (tedy pokud se motoru týče).
I já mohu přidat zkušenost s tímto motorem. Uváděná výdrž platí pouze při svědomité údržbě, tzn pravidelných výměnách oleje a filtru a seřizování ventilů (nemá hydroštely). Pokud se údržba zanedbá, dojde k neuvěřitelnému opotřebení vačkového hřídele, zvýšení hlučnosti motoru a jistě i jeho parametrů. Dále je nutno nespoléhat se na kontrolní žárovku tlaku oleje, vyzkoušel jsem po koupi, žárovka nezasvítí, v motoru chybí litr oleje a má zvuk jak Diesel. Nebyl jsem na takvé věci z LADY zvyklý a motoru, popisovanému jako držák věřil a to byla veliká chyba, i když fatální opotřebení měl motor jistě už od předchozího majitele, já s nízkou hladinou oleje ujel asi 50km... Asi 4 měsíce (1500km) po první výměně oleje jsem nechal vyměnit gufera ventilů a garážník se divil, co je v tom za černý mazutový olej, jestli jsem ho vůbec kdy měnil. Tomu že by olej měl v motoru vydržet medový více než 100km jak jsem byl zvyklý ze Š130L a z LADY jsem nemohl uvěřit, nicméně s dalšími výměnami se to potvrdilo, motor už byl později relativně čistý, medový vydržel cca 3 000km. Relativně, protože při seřizování ventilů jsem demontoval ostřikovací trubičku (opravdu se vrcholky vačky nemažou vnitřními kanálky,ale jsou ostřikovány zvenčí). A na vstupním kanále do trubičky byly úsady karbonu.
Takže pozor, tento motor když je dobrý má zvuk zhruba jako zánovní Felicie, pokud všelijak klechtá, tak pojede, ale už to není ono (takový je ten můj, mám srovnání s tchánovým motorem z té nabourané Sierry).
Nicméně, asi díky opotřebení vrcholků vaček (chybělo na nich odhadem tak od 0,3 do 1,0mm) jsem motor využíval nejvíce v pásmu 1500 - 3000 ot/min, navzdory údaji o toč. momentu je motor od 3 000 otáček hlavně zbytečně hlučný a zátah s otáčkami slábnul, navíc ho pak vypínal omezovač...
Motor má řemen, totožný s 2105, ale nepotkává se, takže je "idiotensicher".
Prostě Motory OHC Pinto, měnit olej, a používat kvalitní minerál.

Napsal: pát črc 17, 2009 07:55
od Teepee
Kopr píše:Teepee, Krasavec slintám závistí (můj favorit leč v naftě :wink: ) a k tomu proč je jak ze salónu , to je jasné vždy teda vetšinou v solidních bazarech než se vozidlo postaví na plochu se důkladně vyčistí (asi dvacet čištění pro bazar mám za sebou plus nesčetně pro soukromé osoby :wink: )
No že by byli v čištění preciznější než bývám já a věnovali mu minimálně 5-8 hodin, nevím nevím. Protože takhle to vypucovat opravdu není záležitost na 2 hodiny. Museli vytepovat koberce, v kufru není na podlahovém jediná šmouha. Ale proč to nechali upatlané u hlavových opěrek zadních sedadel v místě kde se hrana opěráku otírá o sedák při skládání vpřed to je divné, kdyby to bylo takhle pěkné jen od čištění, tak vyčistí i tohle, docela viditelné místo. Uvidím časem, třeba objevím ještě nějaké další indicie.
Brandy píše:Ahoj Teepe, gratuluju ke koupi. Určitě budeš spokojen. S P406 (sice sedan a starší model před faceliftem) jezdím kolem 25 tis. km ročně a nemůžu si ho vynachválit.
Neboj, hodně jsem na Tebe vzpomínal, když jsem přemýšlel, kdo by eventuelně se mnou jel jako "mechanik a zkušenější". Jen jsem nebyl schopen vzpomenout, jaký máš motor.

Napsal: pát črc 17, 2009 07:55
od Marek
Teepee píše:Pokud se údržba zanedbá, dojde k neuvěřitelnému opotřebení vačkového hřídele, zvýšení hlučnosti motoru a jistě i jeho parametrů.
Na opotřebené vačky vlastně Ford dojel. To byl totiž jeho fatální problém v 80. letech, kdy zejména Escorty a Fiesty se tímto způsobem "likvidovaly" v neuvěřitelném množství. Trpěly na to paradoxně i motory CVH v Escortech čtvrté řady, ačkoli mají hydraulická zdvihátka. Samozřejmým důsledkem této poruchy je ztráta kompresních tlaků a nesrovnatelně horší plnění válců díky nedostatečnému otvírání ventilů při sání.
Nikdy jsem nezkoumal, zda je tento jev způsobován nekvalitními oleji nebo prostě mizernými materiály. Nicméně vzhledem k faktu, že vačky odcházely u desítek tisíc motorů, domnívám se, že oleji to nebude. Můj názor je ten, že díky neuvěřitelnému nárůstu poptávky po autech (největší boom nastal právě v 80. letech) začal Ford jednoduše sekat auťáky jako housky na krámě a na kvalitu se dvakrát nehledělo. Kvalita byla vykoupena kvantitou. Ale do tohoto problému nespadl jen Ford, byly na tom některé značky i hůře, jenže u Fordu se o tom nejvíc mluvilo a do budoucích let ho to opravdu dost poškodilo. Ještě před nedávnem se po vlastech českých tradovalo, že FORDEM TAM A ZPÁTKY PĚŠKY - důsledek této doby.

Napsal: pát črc 17, 2009 11:45
od Brandy
Teepee píše:Neboj, hodně jsem na Tebe vzpomínal, když jsem přemýšlel, kdo by eventuelně se mnou jel jako "mechanik a zkušenější". Jen jsem nebyl schopen vzpomenout, jaký máš motor
Motor mám ten samý - benzín, 1761ccm, 81kW. Kdybys něco potřeboval, neváhej se ozvat. I když s různými opravami až tak moc zkušeností nemám - zatím nebyly potřeba (ťuk, ťuk :)).

Napsal: sob črc 18, 2009 09:37
od Puhi
Takže keď ho už máš tak ti želám s tým autom len to najlepšie a nech tých opráv bude čím menej :) a hlavne veľa km bez ťukesov. Akurát sa podľa mňa nahrešíš ak to budeš servisovať, brat ma renault megane 2002ku a je to doslova humus. Ale nechcem ťa strašiť :)

Napsal: sob črc 18, 2009 11:03
od Teepee
Puhi píše:Takže keď ho už máš tak ti želám s tým autom len to najlepšie a nech tých opráv bude čím menej :) a hlavne veľa km bez ťukesov. Akurát sa podľa mňa nahrešíš ak to budeš servisovať, brat ma renault megane 2002ku a je to doslova humus. Ale nechcem ťa strašiť :)
Puhi, díky a neboj, snažil jsem se nenechat nic náhodě a nebýt těchto recenzí, nebo kdyby byly negativní:
http://www.tipcar.cz/recenze-ojetin--pe ... u-880.html
http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recen ... 2004/12682
http://autorecenze.centrum.cz/recenze-a ... -off-0.htm
tak bych si ho asi nekoupil. I tak mám strach jestli mně nepotkají problémy s elektroinstalací, zmiňují že rok 1999 po faceliftu může zlobit. (to mám právě já, vyroben 7.9.1999 v Sochaux - FR). Uvidíme, věčně rodinku vozit Sierrou nemůžu, s rodinným autem se budu snažit trochu držet krok s dobou, na RETROrozjímání mám Bílého LADU.

Napsal: sob črc 18, 2009 18:36
od Křečík Barbuška
Pěkný kočár, ať slouží a je mu slouženo :) k plné spokojenosti.

Napsal: stř črc 22, 2009 07:06
od Teepee
Fridex G48 nebo Fridex G PLUS?
Návod k obsluze uvádí PROCOR TM 108/GLYSANTIN G33 nebo REVKOGEL 2000 (předpokládám že jde o Francouzské kapaliny plněné ve výrobě, jejich specifikace mi nejsou známy, nenašel jsem)
Odstín kapaliny v autě zatím nezjištěn, předpokládám nažloutlá až zrzavá. :cry:

Sice by by bylo krásné, chodit si pro všechno k autorizovanému prodejci Peugeot (Total nebo Esso), ale chci náplně, které koupím u každé benzínky.
Nebo unikl mi nějaký důvod proč se držet originálních náplní?

Napsal: stř črc 22, 2009 07:20
od Wolf
Teepee píše:Fridex G48 nebo Fridex G PLUS?
Návod k obsluze uvádí PROCOR TM 108/GLYSANTIN G33 nebo REVKOGEL 2000 (předpokládám že jde o Francouzské kapaliny plněné ve výrobě, jejich specifikace mi nejsou známy, nenašel jsem)
Odstín kapaliny v autě zatím nezjištěn, předpokládám nažloutlá až zrzavá. :cry:

Sice by by bylo krásné, chodit si pro všechno k autorizovanému prodejci Peugeot (Total nebo Esso), ale chci náplně, které koupím u každé benzínky.
Nebo unikl mi nějaký důvod proč se držet originálních náplní?
Důvod asi žádný není, i když abych pravdu řekl, u fiatů se originálních náplní držím. Ale v každém případě, pokud váháš mezi prvně uvedenými, tak bych Ti asi doporučil Fridex G48, protože ač u Daihatsu a Lady používám Fridex G Plus, který považuji z našich náplní za absolutní špičku, myslím si, že ho neseženeš "u každé benzínky", já pro něj vždy musím jezdit do Mostu, kde ale stojí zase jen lehce přes stovku litr, ten druhý je, myslím, lépe dostupný.

Napsal: stř črc 22, 2009 07:46
od Teepee
Wolf píše:Důvod asi žádný není, i když abych pravdu řekl, u fiatů se originálních náplní držím. Ale v každém případě, pokud váháš mezi prvně uvedenými, tak bych Ti asi doporučil Fridex G48, protože ač u Daihatsu a Lady používám Fridex G Plus, který považuji z našich náplní za absolutní špičku, myslím si, že ho neseženeš "u každé benzínky", já pro něj vždy musím jezdit do Mostu, kde ale stojí zase jen lehce přes stovku litr, ten druhý je, myslím, lépe dostupný.
http://www.velvana.cz/_download/Fridex% ... 8_2008.pdf uvádí Fridex G PLUS
Jenže když navážu na G48, Fridex G PLUS může ze staršího systému udělat cedník, plus teď jsem našel v Peugot Foru indicii, že originální kapalina je modrá nebo zelená: http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=19265 a do třetice, G48 chci dát i do Bílého LADY, měl bych to jednodušší s případným doplňováním.
Takže lépe asi G48.

Napsal: stř črc 22, 2009 08:42
od Wolf
Asi zkus zjistit dostupnost jednotlivých kapalin na "krivoklatsku" :) , tady u nas se moc ani moc chladici kapaliny od Velvany sehnat nedaji, pokud vim, a podle toho asi postupuj dale. Jinak si myslim, ze "kal rozezirajici prisady" maji vsechny moderni kapaliny, to bych jako meritko k posouzeni nebral. Jeste stoji za zvazeni doba pouzitelnosti, G48 ma 2-3 roky, G plus 5 let.

Napsal: stř črc 22, 2009 09:02
od Teepee
Fridex G Plus:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8337
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=197&start=18
Když jsem si to znovu přečetl, mám z něj opravdu celkem respekt :cry: Obzvlášť ta Pátračova zkušenost, výměna Zeleno-modrého média za G PLUS :!: Myslím že G48 bude lepší volba, jednou za 3-4 roky ho vypustím, a co v systému zbyde tak tam bude, doplním a jedu dál. Teď to bude horší, udělat důkladný proplach.

Jinak u nás je na Karlštejnsku :!: a benzinky v Litni, Dobřichovicích, Letech a také drogerie v nejbližším okolí Fridex, obzvláště G48, mají. 8)