Stránka 3 z 4
Napsal: pon črc 04, 2011 08:15
od Teepee
Drobek81 píše: tomu rikam smisene pocity...
Smíšené pocity jsou na místě ve chvíli, kdy člověk ve snaze něco opravit nebo vybudovat nadělá další škody. Tady jen objevil další vady a možnost jak nezakrnět, neb musí dále rozvíjet své opravárenské schopnosti.
Napsal: úte črc 05, 2011 22:57
od Křečík Barbuška
Se zaujetím a zatajeným dechem sleduji tento topic a sosám moudra mistrů v oboru. Oč mi jde. Zmocnil jsem se pětikvaltu po go který po 150 km od opravy zdechl. Primární udávaná závada byl vypadávající čtvrtý kvalt. Při pokusu o vypuštění oleje jsem naznal, že tam žádný olej nebyl nebo se vypařil. Všude jen samá černá mazlavá hmota spáleného oleje a rozemletého kovu. Převodovka sežrala kroužek mezi ložiskem vstupní hřídele a spojkovým košem, klece ložisek vstupní hřídele a předního ložiska předlohové hřídele, to samé u jehlového ložiska a ještě zmizela pružná věc od synchronu 4q. Některé klece byly zjevně z plastu, neb se napekly na součásti v bezprostředním okolí. Záhadou je zmizení zajišťovací kuličky od náhonu tachometru, prý fungoval, asi stačil tlak stažení maticí. V rámci
"vymývací střední opravy" jsem vyměnil výše zmíněná ložiska za zánovní, vše vyčistil dle možností a zkusmo složil. Vyvstalo pro mne pár záhad, na které zde jistě dostanu dobrou radu.
1) vyměním vidličku 3-4 stupně aniž bych musel znova demontovat předlohovou hřídel? (asi ne, že
)
2) ve stavu bez deklú mám osovou vůli na předloze, zmizí s montáží spojkového koše a zadního deklu?
3) Hlavní hřídel se mi nepodařilo rozložit úplně, nějak se moc bránila, na to je třeba nějakého sofistikovaného stahování?
4) jak patří pružný kroužek na vstupní hřídeli a kroužek mezi jejím ložiskem a košem? Tak jak na obrázcích?
Polohu původního velkého kroužku díky jeho zmizení nemohu určit a malý kroužek na vstupní hřídeli u ložiska byl opačně než na obrázku a dle mne tam tak nemohl činit žádnou funkci. Z obrázkové literatury se mi bohužel nedaří sklon vypozorovat. Mám to správně?
Napsal: stř črc 06, 2011 10:33
od Štěpán
K tomu 1. bodu: Myslmi, že to vyměníš i bez demontáže. Stačí povolit M6 šroubek a posunout tyčku dozadu a objímku s vidličkou dopředu.
K bodu č. 4: Když položíš spojkovej koš části k motoru dolů na zem, tak ten pružnej kroužek položiš jako pyramidu větším průměrem dolů do koše spojky.
Napsal: stř črc 06, 2011 18:48
od Drobek81
ad 1) nevymenis ani mezi 1. a 2. diky predloze - nevyhaknes ji (nebo sem si jako malej malo hraval s jezkem v kleci)
ad 2) vule se vymezi, nejaka vsak bude
ad 3) je tam jen segerovka a pruzna podlozka - rozebrat ale jde
ad 4) mas to opacne, je to jak pise Stepan - pri montazi si pomaham vazelinou (nebo silikonem - co je bliz) a na trech mistech ten krouzek "prilepim" aby mne pri nasazovani netrefil slak
nicmene tve zavady jsou mi zahadou, jak muze behem par kilaku takto odejit ? Mno bojuj...
jo a ta kulicka - nebyla tam zrejme od zacatku, dotazeni zadni matice staci na to, aby byl nahon unasen. Dalsi postreh po shlednuti fotek - u 4. stupne (mrkev) jsou dost omlacene zuby, slo s tim radit bez problemu??? Nesla tam 4ka jakoby s odporem...
Kazdopadne se vyprdni na malovani blbinek na zluzo a radeji to dobre seskladej.
Psal jsi, ze tam nebyla pruzna podlozka - nedal tam nekdo pri oprave dve??? Nekdy tam totiz je jedna az az a druha by mohla zapricinit prilisne axialni namahani lozisek ktera dai sbohem
takto sem to udelal jen jednou, to byla Ityho prevodovka, kde ale axialni vule byla nezvykle vysoka ale pricina byla podle mne spis v hlinikove skrini (nebo deklu) prevodovky, kazdopadne krouzek pomohl jejimu vymezeni (stejne tak by stacilo dat krouzek plochy).
Napsal: čtv črc 07, 2011 00:58
od Křečík Barbuška
Štěpán píše:K bodu č. 4: Když položíš spojkovej koš části k motoru dolů na zem, tak ten pružnej kroužek položiš jako pyramidu větším průměrem dolů do koše spojky.
Děkuji a ten malinký kroužek (pod segerovkou) na mrkvi mám dobře?
Drobek81 píše:ad 1) nevymenis ani mezi 1. a 2. diky predloze - nevyhaknes ji (nebo sem si jako malej malo hraval s jezkem v kleci)
Mám podobný pocit.
Drobek81 píše:ad 4) mas to opacne, je to jak pise Stepan
Děkuji za info.
Drobek81 píše:nicmene tve zavady jsou mi zahadou, jak muze behem par kilaku takto odejit ? Mno bojuj...
To nekleklo mě, já ji koupil jako vadnou.
Drobek81 píše:Kazdopadne se vyprdni na malovani blbinek na zluzo
To není moje dílo, já bych si s tou žlutou vyhrál lépe
. Akorát mi překáží neb se loupe.
Drobek81 píše: u 4. stupne (mrkev) jsou dost omlacene zuby, slo s tim radit bez problemu???
Bodejď by ne, když žraly kov jako první
, dával jsem komplet jinou mrkev z převodovky co byla ve žluté vyrezlině.
Děkuji za rady, stejně si ale nejsem jist, že najdu odvahu tu převodovku nasadit do provozu
.
Napsal: čtv črc 07, 2011 11:41
od dvk
Fascinuje mě ta čistota. Krásná práce ...
Napsal: čtv črc 07, 2011 15:56
od Štěpán
K tomu kroužku na mrkvi.
Větší průměr by měl směřovat k ložisku a ten menší k ségrovce.
K té vidličce.
Pravdou je, že jsem to nikdy nezkoušel vyměnit jí samostatně, ale myslel jsem si, že je tam dost místa na vyndání.
Napsal: čtv črc 07, 2011 20:03
od Křečík Barbuška
dvk píše:Fascinuje mě ta čistota. Krásná práce ...
Děkuji, to já tak rád, čistota musí být
. Ovšem ne vždy čisté znamená dobré. Třeb takový Drobek by mohl povídat jak mi pomáhal nasazovat převodovku co se leskla jak psí kulky ... no vlastně ji nandával sám
, ale ono to nešlo neb nějaký debil (já) při tom pucování zapoměl vyndat zalomený středící kroužek z koše ... to by si pak člověk tou převodovkou raději naliskal ... .
Štěpán píše:K tomu kroužku na mrkvi.
Větší průměr by měl směřovat k ložisku a ten menší k ségrovce.
Takže aspoň tohle mám dobře, on to původní skladatel dal totiž naopak.
Napsal: úte črc 19, 2011 14:25
od Křečík Barbuška
Haló, po delší pauze jsem se rozhodl dotáhnout projekt, až do hořkého konce. Mám trauma, zapoměl jsem jak tam bylo přední gufero
. Jak tam patří? Sice je na něm šipka, ale to se mi zdá nějaké podivné. Také mne zajímá jak hluboko ho zatlouct, ono tam sice nějaké osazení je, ale není překážkou ... to bych asi nějak rozměřil, ale potřeboval bych poradit jakým směrem ho tam vůbec dát
.
Takhle?
Napsal: úte črc 19, 2011 14:50
od Drobek81
jsi upad ne?! Opacne...zaraz ho tam 32kou orechem z goly pokud nemas pripravek. Idealni je pripravek s osazenim na danou hloubku. Nicmene hloubka nani rozhodujici jako to, ze by melo byt rovne.
Napsal: úte črc 19, 2011 14:56
od Křečík Barbuška
Upadl
, to gufero na obrázku bylo dvakrát tam a nazpátek, jednou tak a podruhé onak a ač jsem měřil jak jsem měřil, měl jsem pořád pocit, že břit není tam kde by mohl něco těsnit
.
Takže opačně, děkuji
.
Napsal: stř črc 20, 2011 08:09
od Dusan
Koko Loko píše:Se zaujetím a zatajeným dechem sleduji tento topic a sosám moudra mistrů v oboru. Oč mi jde. Zmocnil jsem se pětikvaltu po go který po 150 km od opravy zdechl. Primární udávaná závada byl vypadávající čtvrtý kvalt. Při pokusu o vypuštění oleje jsem naznal, že tam žádný olej nebyl nebo se vypařil. Všude jen samá černá mazlavá hmota spáleného oleje a rozemletého kovu. Převodovka sežrala kroužek mezi ložiskem vstupní hřídele a spojkovým košem, klece ložisek vstupní hřídele a předního ložiska předlohové hřídele, to samé u jehlového ložiska a ještě zmizela pružná věc od synchronu 4q. Některé klece byly zjevně z plastu, neb se napekly na součásti v bezprostředním okolí. Záhadou je zmizení zajišťovací kuličky od náhonu tachometru, prý fungoval, asi stačil tlak stažení maticí. V rámci
"vymývací střední opravy" jsem vyměnil výše zmíněná ložiska za zánovní, vše vyčistil dle možností a zkusmo složil. Vyvstalo pro mne pár záhad, na které zde jistě dostanu dobrou radu.
1) vyměním vidličku 3-4 stupně aniž bych musel znova demontovat předlohovou hřídel? (asi ne, že
)
2) ve stavu bez deklú mám osovou vůli na předloze, zmizí s montáží spojkového koše a zadního deklu?
3) Hlavní hřídel se mi nepodařilo rozložit úplně, nějak se moc bránila, na to je třeba nějakého sofistikovaného stahování?
4) jak patří pružný kroužek na vstupní hřídeli a kroužek mezi jejím ložiskem a košem? Tak jak na obrázcích?
Polohu původního velkého kroužku díky jeho zmizení nemohu určit a malý kroužek na vstupní hřídeli u ložiska byl opačně než na obrázku a dle mne tam tak nemohl činit žádnou funkci. Z obrázkové literatury se mi bohužel nedaří sklon vypozorovat. Mám to správně?
Obrázek
Obrázek
TEn pružný kružok tam nahodou nema byt 2krat, niekde tu bola diskusia (Marek o tom cosi pisal) že jeden je slaby na 5Q koli vyskakovanie 5tky alebo hluku ked dochadza k posuvaniu hriadela. Alebo sa myselelo ma iny kruzok podložku ?
TAk že to ma byt presne opacne ako na obrazku siroku stranou k skrini a uskou k ložisku ?
Re: vypadavaj kvalty
Napsal: pon lis 21, 2011 19:13
od Křečík Barbuška
Rozkuchal jsem pětikvalt ze sedmy co jsem v červenci sundal a nahradil výše zmiňovaným vypucovaným křiklounem. Před nějakými 6 tis. km začala občasně vypadávat pětka při přechodu do tahu z brždění motorem. Pokud byla řazena do tahu držela dobře. S postupem času se frekvence vypadávání horšila. Poslední dva tisíce vypadávala i při jemném přidávání plynu. Posledních 500 Km se již pětka neudržela ani v tahu, po zařazení jen chrčela. Kvalty 1-4 bez jakýchkoliv potíží.
Po demontáži zjištěno povolení matice na výstupní hřídeli převodovky o cca šestinu otáčky. Vůle vidličky 3,4 v přesuvníku 4mm, vůle vidličky 5 stupně v přesuvníku 3mm. Opotřebení kroužku ložiska a dosedací plošky na hvězdici výstupní hřídele. Opotřebení "otlakem" (myslím, že by správně měla být čistě plochá) podložky mezi nesmysly pro pátý stupeň. Poškozené hrany v přesuvníku 5 stupně a jeho protějšku. Ometené vidličky 3,4 a 5 stupně. Ceny nových dílů mne zrazují od opravy.
Pár foteček
http://koko-loko.rajce.net/Opotrebeni_5q_ze_sedmy
Re: vypadavaj kvalty
Napsal: pon lis 21, 2011 22:47
od Dusan
neskusal niekto na tu vydlicku navarit tvrdokov ? su elektrody ktore su odolne ...
Re: vypadavaj kvalty
Napsal: úte lis 22, 2011 09:10
od Roman
OT: Keď použiješ vidličku s "y" mala by byť dosť tvrdá