Stránka 3 z 3
Napsal: úte kvě 19, 2009 06:14
od Teepee
peet2101 píše:Ovšem bude bod kdy tlak vody přetlačí tlak výfuku.
... a proleze zadním tlumičem výfuku, pak přestoupá koleno nad nápravou, pak proleze středním tlumičem výfuku a vystoupá až k "parohům" kde směle proleze až do hlavy válců a počká na moment, kdy se otevře rozžhavený ventil, aby hupsla do válce ve chvíli kdy píst tlačí ventilem ven horké výfukové plyny?
Nebrodil jsem nikdy tolik, že by hladina vody přesáhla hlavu válců, ale myslím si, že i kdyby se hladina vody dostala nad úroveň sběrného výfukového potrubí, tak do spalovacích prostorů během chodu motoru se prostě nedostane.
Majo, co ty na to jako praktik?
Taky se dá jiště spočítat, jaký objem plynů za časovou jednotku skrz výfuk prochází (objem válců a otáčky), ale vyšlo mi hoodně div(n)é číslo.
Napsal: úte kvě 19, 2009 06:15
od JmJ
Saša píše:Cory píše:bezkontaktu to hadam az tak nevadi
Nejde o kladívka , ale o víčko , to nesmí navlhnout !
Ono i navhlout do jiste miry muze, ale musi byt ciste. Pokud je na nem spina a nedej boze jeste solne mapy ze zimy, tak staci malo a vicko vodi a je to v haji.
Podobne cela VN soustava. Proto se 2x do roka vyplati kabely, vicko rozdelovace a civku ocistit
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: úte kvě 19, 2009 15:20
od tarquin
pak vám řeknu jak sem dopad
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: úte kvě 19, 2009 15:42
od Nulašestka
Myslíte, že
tihle mají vodotěsnej alternátor?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: úte kvě 19, 2009 16:16
od dmatej
Voda má celkem mizernou vodivost - proti kovům. Proto si myslím, že alternátor přežije. Na druhou stranu v rozdělovači lítá jiskra za jiskrou, vlhkým vzduchem, začne to probíjet a je zle. Svíčky jsou opět s kabelem spojený pevně, ale je tam vysoký napětí, takže stačí když jsou mizerný dráty a najde se svod.
Tu pecku, kdy jsem si ve tmě v garáži šáhnul přímo na kabely ke svíčkám, nikdy nezapomenu. Kabely jsem vzápětí koupil nový, ale sáhnout se na ně od tý doby za provozu bojím. Párkrát jsem si už omylem štrejchnul a nic se nestalo, což je trochu uklidňující, ale věřte tomu
Jinak podlahu Laděně po vyvaření vylaminuju, bude z ní takovej člun
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Napsal: úte kvě 19, 2009 16:55
od Luděk Ondrůch
Alternátor to přežije v pohodě (vlastní zkušenost) akorát pokud bys jezdil bahnem, tak je potřeba potom vystříkat vodou aby v něm nezůstal bordel.
Napsal: úte kvě 19, 2009 18:51
od peet2101
Teepee, nee myslím že se ti bude držet ve tlumiči a pomalu se hlodat cestu ven. Netvrdím že se tam voda nedostane i normálně, ale odpařit množství který by se tam dostalo při brodění by trvalo asi trochu dýl než normálně.
Napsal: stř kvě 20, 2009 06:22
od Teepee
dmatej píše:Tu pecku, kdy jsem si ve tmě v garáži šáhnul přímo na kabely ke svíčkám, nikdy nezapomenu. Kabely jsem vzápětí koupil nový, ale sáhnout se na ně od tý doby za provozu bojím. Párkrát jsem si už omylem štrejchnul a nic se nestalo, což je trochu uklidňující, ale věřte tomu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No já od jisté doby koncovky svíček za chodu motoru beru jedině přes hadr...
peet2101 píše:Teepee, nee myslím že se ti bude držet ve tlumiči a pomalu se hlodat cestu ven. Netvrdím že se tam voda nedostane i normálně, ale odpařit množství který by se tam dostalo při brodění by trvalo asi trochu dýl než normálně.
Když jsem kdysi sundal výfuk u Hnědého LADY, tak v posledním tlumiči šplouchalo odhadem tak litr dva. Možná s tím předchozí majitel brodil, ale spíš to byl kondenzát z krátkých jízd. Měl jsem v úmyslu v tlumiči dole provrtat odtokovou dírku, (2mm), ale nějak na to nedošlo a výfuk jezdí možná i s tou vodou dodnes (3 roky), nešla za boha vylejt ven.
Myslím že většina případné nateklé vody z výfuku vychrchle ven a zbytek se prostě odpaří průvanem. Však zkuste někdo spočítat, kolik vzduchu proteče výfukem za minutu při 2500ot/min. A jestli se brodí často a opravdu se tam voda přes tlak plynů natlačí a bytostně tam vadí, tak odtokové dírky.
A i kdyby tam zůstávala, je to jen výfuk, kus plechu, který pokud se s autem jezdí, prostě shnije, i když nebrodíš. A když už se brodí nad výfuk, víc by mi vadila voda v dutinách a ložiskách, v diferenciálu a tak, ve výfuku až na posledním místě.
Protože s autem nebrodím a už vůbec to nepředpokládám u Bílé Fifinky tak nevím, nateče tam vůbec? Já myslím že ne.
Napsal: stř kvě 20, 2009 07:08
od Saša
Voda se do výfuku za jízdy při brodění nedostane . Ve výfuku může bejt vody hodně a to opravdu jen z kondenzace vlivem velmi krátkých jízd (hlavně v zimně) . Ve městě je často vidět jak z výfuků aut při rozjezdu teče voda . I velké množství vody se ale při delší jízdě bezezbytku vypaří . Proces odpařování z výfuku je velmi rychlý .
Napsal: stř kvě 20, 2009 08:03
od Teepee
Napsal: stř kvě 20, 2009 08:31
od Majo
s tou brodivostou u nivy to treba brat s rezervou, kedze pounuli sanie o dobrych 10cm nizsie.......
ale da sa tym ohanat pri pripadnej reklamacii poskodenych casti - vyrobca udava nieco co nesedi
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Napsal: stř kvě 20, 2009 08:43
od Teepee
Už jsem si vzpoměl, kde jsem viděl nějakou úpravu kolem altíku:
http://vik2.unas.cz/_private/altik.htm
Napsal: pát kvě 22, 2009 09:03
od Majo
altik u nivy ma original zvysene sani, akurat vik ho vyhnal vyssie.
Osobne si myslim, ze je to dobre iba k tomu aby ked sa tam voda dostane(a ona sa tam dostane, je to obycajny altik s pridanou trubicou vzadu - na spojoch do neho rozhodne tecie), tak tam ostane dlhsie. Nova Niva ma altik otvoreny viac nez akykolvek osobak, prave kvoli tomu aby voda rychlo vytiekla....