Stránka 3 z 50
Hranatá LADA a děti
Napsal: úte dub 19, 2005 07:17
od Teepee
Kdybych čistě náhodou uvažoval nad velmi pěknou a mladou 2107, či 2104. Tak je u těhlech novějších modelů pamatováno na děti? Ne jako u 21011...
Tzn. je u zadních dveří dětská pojistka, takže děti nemohou za jízdy vystoupit?
Jsou vzadu pásy? (no to asi vím, že jsou, navíjecí)
Jdou dveře zavřít pouhým přitlačením ruky, neb několikatýdenímu kojenci nejde fláknout dveřma vedle hlavy.
Je úroveň hluku v kabině menší než u "kulatých" modelů?
Je uprostřed zadního opěráku výklopná rukojeť, kterou můj syn má jako stoleček na "dobroty"?
Poněvadž Modrý LADA 21011, byl baby unfriendly a proto šel stranou. A když zauvažuji nad LADOU tak nevím, jestli na tom mladší modely nejsou stejně.
Napsal: úte dub 19, 2005 07:31
od dmatej
Hranatý lady jsou stoprocentně tišší - když jsme koupili Ládínka, byl jsem v šoku - přijde mi tišší než felicie.
Dětskou pojistku nemám, pokud vím.
Pásy vzadu mám, ale ne samonavíjecí.
Dveře šly zavřít přitlačením jak u 2101, tak u 21053, stačí správně seřídit zámky. Zámky jsou klasicky "dvoufázový",tzn. první stupeň chytne dveře, ale když zamáčkneš čudlík uvnitř (zamkneš), jdou pořád otevřít - zatlačením zevnitř už je ale neotevřeš (jak si některý lidi myslí). Druhej stupeň jsou prostě řádně zavřený dveře. Nejsem si jist, mám dojem, že když ten čudlík zamáčkneš, nejdou dveře vzadu otevřít "kličkou", zkusim to.
Výklopnou rukojeť fakt nemám.
Tohle ale je 21053 z r. 1989, jsem zvědav, co napíšou majitelé novějších 2107?!
Re: Hranatá LADA a děti
Napsal: úte dub 19, 2005 07:34
od Myso
Teepee píše:Kdybych čistě náhodou uvažoval nad velmi pěknou a mladou 2107, či 2104. Tak je u těhlech novějších modelů pamatováno na děti? Ne jako u 21011...
Tzn. je u zadních dveří dětská pojistka, takže děti nemohou za jízdy vystoupit?
Jsou vzadu pásy? (no to asi vím, že jsou, navíjecí)
Jdou dveře zavřít pouhým přitlačením ruky, neb několikatýdenímu kojenci nejde fláknout dveřma vedle hlavy.
Je úroveň hluku v kabině menší než u "kulatých" modelů?
Je uprostřed zadního opěráku výklopná rukojeť, kterou můj syn má jako stoleček na "dobroty"?
Poněvadž Modrý LADA 21011, byl baby unfriendly a proto šel stranou. A když zauvažuji nad LADOU tak nevím, jestli na tom mladší modely nejsou stejně.
zalezi od roku vyroby...pasy tam su, ale az okolo 89-90 boli samonavyjacie, detska poistka tam neni, ale ked je deco v sedacke tak by nemalo dociahnut na tu utopenu klucku...a vyklapaci operak maju 07cky...
ale co ty vymyslas, mas dvojlitrovu zadokolku, tak bud spokojny...
Napsal: úte dub 19, 2005 07:58
od Teepee
Jen se ptám... S dvoulitrem spokojený jsem, i když jako nový není a při jeho 16 letech už to nemá cenu s investicemi přehánět, ale spíše dojezdit a řešit opravdové průsery. Občas si pohrávám s myšlenkou, že než dvoulitra s chybami, tak raději perfektní LADU za možná méně peněz než jsou pořizovací náklady mého dvoulitra plus jeho opravy plynoucí ze stáří a opotřebení (dosud, tzn. 2 roky cca 45 000Kč). Za tolik tehdy měli u Marka v práci 21044...
Navíc syn je teď LADAmaniak...
3 leté dítě v sedačce sice nevystoupí, ale že mi otevře dveře to se nesmí stát!
Ale doopravdy se jen ptám, když to nadhodím doma, tak narážím na odpor a i já pořád tvrdím, dělat se mé současné auto nové, koupím jej, protože při řádné údržbě a antikorozní ochraně je to auto na věčnost.
Napsal: úte dub 19, 2005 08:01
od Luděk Musil
Souhlasím.
Když je zamáčknutý "čudlík", zadní dveře nejdou zevnitř otevřít kličkou - i když budou jen v "první fázi - přiklaplý" (na rozdíl od předních, který jdou otevřít kdykoliv). Ale to bylo i u 011. Nehledě na to, že vytažení čudlu vyžaduje určitou sílu, kterou malé dítě těžko vyvine.
Loketní opěrka v 07 je (ostatně měl jsem ji i v 03 a po výměně za sedadla 06 byla i tam). V 04 asi nebude - jiná konstrukce zadního opěradla.
Úroveň hluku je nesrovnatelná oproti kulaté řadě. I ve 100 km/h je v autě ticho.
A zavírání dveří? Opravdu lze seřídit na jemné ťuknutí. Na pouhé přitlačení to asi nebude ty pružiny jsou dost tvrdý i když . . .
V každým případě to bude lepší než modrý Lada. L.
Napsal: úte dub 19, 2005 08:25
od Wolf
I ja se pripojuji se souhlasem. Srovnavat starou dvanacti, ci trinactistovku s novejsimi modely se neda, pohoda pri jizde je zcela jina. Zrovna vcera jsem si pripomenul dobu, kdyz jsem mel svou prvni Ladu 01. Honil jsem se totiz s Oktavkou, jejiz ridic nechtel pochopit, ze Lada je na kopce lepsi, v takovych serpentinach, kde jezdim temer denne a tak je znam dokonale. S dvanactkou jsem tam jezdil maximalne asi 70tkou na trojku, vcera jsem tam jel 120kou na ctyrku a to me jeste ta Oktavka brzdila. A jizdni pohoda dana predevsim mensi hlucnosti je nesrovnatelna. Pasy jsou vzadu tri, dva samonavijeci a stredovy je pevny (ale ten mam schovany). W.
Napsal: úte dub 19, 2005 08:36
od dmatej
Já ten střední pás vzadu nemám vůbec. Ve starým OTP jsem měl dokonce napsáno, že mám jen 4 místa, v novým se ale spletli a napsali 5
.
Nevím, jaký máte vy zkušenosti, ale 2101 mi přišla mnohem ovladatelnější ve smyku. A to jsem měl jen OR34, vyměklý tlumiče (při houpání pravým předním blatníkem jsem houpal i zadkem). Kravál v tom ale byl pořádnej - za jízdy nemělo smysl pouštět rádio, a to jsem dokonce přikryl převodovku kobercem.
Na druhou stranou jsem neprojížděl pravoúhlý křižovatky 50km/h, jako dneska. Tak nevím. Každopádně až bude na gumy, koupí se 175ky (asi MP12).
Napsal: úte dub 19, 2005 08:56
od Wolf
Ja myslim (ale nechci vyvolat nejkou diskusi), ze kombi ma lepsi jizdni vlastnosti, nez sedan (diky nadrzi pod podlahou) a tak se dostane do smyku mene casto. W.
Napsal: úte dub 19, 2005 09:03
od Myso
Wolf píše:Ja myslim (ale nechci vyvolat nejkou diskusi), ze kombi ma lepsi jizdni vlastnosti, nez sedan (diky nadrzi pod podlahou) a tak se dostane do smyku mene casto. W.
zalezi na tom co povazujes za lepsie...mna by sralo keby som ho nevedel dostat do smyku
Napsal: úte dub 19, 2005 09:22
od Drobek81
Wolf píše:Ja myslim (ale nechci vyvolat nejkou diskusi), ze kombi ma lepsi jizdni vlastnosti, nez sedan (diky nadrzi pod podlahou) a tak se dostane do smyku mene casto. W.
No asi zalezi na co ses zvyklej...S otcovym kombikem me jednou ulitl zadek snad o metr, nic se nestalo ale pocit nic moc.Se sedanem muzu tu samou zatacku projet jeste rychleji a sedi jak pribitej.Je to ale samozrejme o gumach a jinych vlivech.Ale i dnes kdyz mam kombika tak mam ze zatacek respekt.Mozna je to i tim ze sem si este nezvykl.
Napsal: úte dub 19, 2005 13:12
od dmatej
Nojo, ale 2101 i 21053 jsou sedani. Ale asi vim, jak to bylo mysleno. Kombik ma tase vzadu tvrdsi tlumice a asi i pruziny, tak se chová trošku jinak. S kombíkem jsem nejezdil, nemůžu srovnat.
2101 jsem ale ve smyku perfektně zvládal, s 21053 mám trošku strach, nejde to tak dobře. Možná je to i silnějším motorem, ale nevím nevím... u starýho stačilo prošlápnut plyn a pevně držet volant, u tohohle si někdy připadám jen jako pasažér - ale asi jde o cvik. A taky lepší obutí...
Napsal: úte dub 19, 2005 21:03
od Majo
no tlmice by som do uvahy nebral, lebo to je spotrebny material - menia sa dost casto a das si tam ake chces, ci uz na sedana alebo na kombi. Ale moja skusenost je, ze kombika do smyku nedostanem ani keby som sa ako snazil, no naklana sa viac nez sedan. A sedan sa teda naklana menej, no dostat ho do smyku nie je problem. Tlmice mam rovnake a pneu pouzivam tiez tie iste(lebo mam len 4ks poriadne). A struny su aj na kombiku uz dost makke(rokmi...)...
Napsal: úte dub 19, 2005 21:30
od dmatej
Mě se to teda naklání jako sviňa. A do smyku se dostanu s jakoukoliv Ladu leda když netrefím plyn (moc pod plynem) anebo je náledí jako v lednu (čehož stopy jsou na obou pravých blatnících Ládínkových).
Možná bych taky do smyku šel pod brzdama do zatáčky, ale to neriskuju, protože je mi jasný, že bych to neuřídil.
Napsal: čtv dub 21, 2005 21:40
od Ctirad Vyskočil
Mám takovej malej dotaz.Mohl by mi někdo prozradit od jakého r.v. se do 2107 dávaly motory 1,7?
Díky C.
Napsal: čtv dub 21, 2005 22:24
od Marek
Model 2107 je velmi kreativní z hlediska motorů. Osazoval se motory 1500, 1600, 1700 a dokonce i 1300 ccm, s karburátorem OZON, Solex, AXTEC a se vstřikováním, bez KATu, s neřízenými i řízenými KATy. Se čtyřmi rychlostmi, pěti rychlostmi, rozvodovkou 3,9:1, 4,1:1,.........................
A Tebe zajímá konkrétní údaj??? Máš Rusáka, tak na konkrétní údaje zapomeň!!!
V modelu 2107 je motor 1,7i pouze v případě, má-li tovární označení 21073i. Jinak to poznati nelze.