Stránka 3 z 4

Napsal: úte zář 13, 2005 08:46
od Drobek81
Ludo tak to pls vem ve ctvrtek do hospy,diky moc.

Napsal: úte zář 13, 2005 09:20
od Majo
Wolf píše: :shock: Majo a k tomu rozdilu v nastaveni jsi jak prisel? Vzdyt podtlak, pokud je vyuzivan, pusobi jenom v extremu, t.j. v tahu pod plynem. W.
neni to celkom tak, ja viem, Ty tam mas strikacku, takze to neskusis, no ked odpojis hadicku predstihu od rozdelovaca pri volnobehu(a ssamozrejme ju smerom ku karburatoru zapchas aby tadial netahalo falosny vzduch), tak Ti klesnu oitacky motora. A to je sposobene tym, ze aj pri volnobeznych otackach klesne predstih zhruba o tie dva stupne. Pri extremnom tahu samozrejme predstih zdvihne tato regulacia este o viac.
Preco asi je aj v Tumovi udavany predstih pri typoch 2101, 02 - 5-7stupnov a pri novsich typoch (napr. 06,05) 3-5stupnov :idea:

Napsal: úte zář 13, 2005 09:50
od Wolf
:) Ale ja jsem nemel strikacku vzdy :) . Ja myslim, ze neco neni v poradku, pri volnobehu (bez sytice) by podtlakova regulace nemela byt v cinnosti, ani by to nemelo vyznam, ta nastupuje, kdyz jsou ve valci abnormalni anebo zvysene tlaky, kdy smes hure prohoriva. Tumu si ted z hlavy nepamatuji, ale myslim, ze uvadi 5-7 st. pro slabsi motory a 3-5 st. pro silnejsi. V kazdem pripade je ale nejdulezitejsi nastaveni predstihu v provoznich otackach. Ale nic ve zlem. W.

Napsal: úte zář 13, 2005 10:04
od Majo
Wolf píše:Tumu si ted z hlavy nepamatuji, ale myslim, ze uvadi 5-7 st. pro slabsi motory a 3-5 st. pro silnejsi.
tak som sa do toho pozrel a v prirucke k autu VAZ 2103 je udavany predstih 5-7 stupnov a v prirucke k mejej 21061 je 3-5! A oba motory su 1500(typ 2103) rozdielny je len rozdelovac a karburator! Osobne som uz nastavoval predstih na desiatkach Lad s podtlakovou regulaciou a pokles otacok pri odpojeni podtlaku bol na kazdej. A ked to takto nastavim na iskru na vypnutom motore a nasledne to kontrolujem na volnobeh stroboskopom vzdy je to spravne. Pri bezpodtlakovom karburatore nastavim na 7st a vo volnobehu tolko aj ostane. Avsak pri podtlakovom nastavim 5st a volnobehu je uz 7stupnov s takmer nebadatelnymi odchylkami. Zatial sa mi to tak vzdy osvedcilo - ked som aj skusal dat pri podtlakovom rozdelovaci 7st vo volnobehu to uz bolo takmer 10.

Napsal: stř zář 14, 2005 06:29
od Drobek81
To Mira 151: Cau, psal jsem Ti SZ ale neodpovidas, plati jeste prodej toho stroboskopu a svicky?Kdyztak se ozvi, dik J.
P.S.Luda Musil by to vyzvedl...

Napsal: stř zář 14, 2005 10:48
od Marek
Wolf píše:
Majo píše:Marku, ja som totiz predpokladal, ze tonmi stroboskop nema a teda to bude nastavovat na vypnutom motore na iskru. A teda 3-5 stupnov pri rozdelovaci s podtlakom, respektive 5-7 stupnov pri rozdelovaci bez podtlaku. Spravne?
Som nevedel, jak je tu uz kazdy vybaveny :D
:shock: Majo a k tomu rozdilu v nastaveni jsi jak prisel? Vzdyt podtlak, pokud je vyuzivan, pusobi jenom v extremu, t.j. v tahu pod plynem. W.
WOLFe!!! To snad ne???!!! :shock: :shock: :shock:

Od které doby pracuje podtlaková regulace předstihu u motoru v tahu pod plynem??? Zrovna TY??? To mě překvapuje!

Vždyť podtlaková regulace předstihu pracuje právě v opačném případě, pouze a jedině při ekonomické jízdě s velmi lehce sešlápnutým pedálem plynu - při prudkém přidání plynu vlivem snížení podtlaku v komoře karburátoru regulace předstihu podtlakem úplně vypíná. Pro plný výkon motoru je určena pouze a jedině odstředivá regulace.

Jinak souhlasím, že při nastavování základních hodnot je jedno, který rozdělovač na motoru je - hodnoty předstihu se nastavují shodně.

Napsal: stř zář 14, 2005 11:30
od Myso
Míra151 píše:Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil
ja sa hrabem v ziguloch len 3 roky a to som videl na mojej hlave jeden podpaleny ventil, a na hlave co som kupil na inzerat 2 alebo 3...

Napsal: stř zář 14, 2005 11:54
od Marek
Myso píše:
Míra151 píše:Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil
ja sa hrabem v ziguloch len 3 roky a to som videl na mojej hlave jeden podpaleny ventil, a na hlave co som kupil na inzerat 2 alebo 3...
Přesně totéž říkám i já - není to zdaleka ojedinělý jev.

Napsal: pon dub 17, 2006 13:00
od Pool
Není mně jasnej pojem "základní úhel předstihu". Má to být na stojícím motoru nebo při volnoběhu? Měl jsem to nastavené tak, že při stojícím motoru byl začátek odtrhu a značka na řemenici kolem 0° možná i kapku později... je to tak správně? Rozdělovač s podtlakem.

Napsal: pon dub 17, 2006 17:23
od Majo
no malo by to byt tak, ze ak nastavis na vypnutom motore 5stupnov a nastartujes, ma byt onych 5 stupnov aj na volnobehu. Pruzinky by pri tych otackach este fungovat nemali a onen spominany podtlak ak je vsetko v poriadku taktiez nie.
Pojem zakladny predstih je predstih pri najnizsich, teda volnobeznych otackach

Napsal: pon dub 17, 2006 21:15
od Honza 21061
Já mám tedy ve všech knížkách napsáno 5 stupňů (motor 1500, podtlak, karb. ozn. 2107), tj. prostřední značka na víku rozvodu, podle toho to tak dělám a zdá se mi, že je to správně. :) Myslím tedy na benzín, LPG nemám.

Napsal: pon dub 17, 2006 21:22
od Nulašestka
5-7°se udává

Napsal: úte dub 18, 2006 06:19
od Marek
Wolf píše::) Ale ja jsem nemel strikacku vzdy :) . Ja myslim, ze neco neni v poradku, pri volnobehu (bez sytice) by podtlakova regulace nemela byt v cinnosti, ani by to nemelo vyznam, ta nastupuje, kdyz jsou ve valci abnormalni anebo zvysene tlaky, kdy smes hure prohoriva. Tumu si ted z hlavy nepamatuji, ale myslim, ze uvadi 5-7 st. pro slabsi motory a 3-5 st. pro silnejsi. V kazdem pripade je ale nejdulezitejsi nastaveni predstihu v provoznich otackach. Ale nic ve zlem. W.
U krátkozdvihových motorů 2101 a 21011 (2105) se nastavuje dle tabulek 5-7* a u dlouhozdvihových motorů 2103 a 2106 se nastavuje 3-5*. Je to z důvodu toho, že v délkové vzdálenosti je to stejně (přirozeně motor s delším zdvihem je při stejné vzdálenosti od HÚ natočen o menší úhel než motor se zdvihem kratším).

Jinak, WOLFe, pořád by mě zajímalo, jak a čím jsi dospěl k závěru, že podtlaková regulace předstihu pracuje při maximálním zatížení motoru??? To je přece (ve vší úctě) kravina jak barák!!!
Podtlaková regulace pracuje pouze a jedině právě v opačném případě - při částečném zatížení motoru, tzv. "lehké noze", kdy motor spaluje pomalu hořící CHUDOU SMĚS!!! Při větším sešlápnutí pedálu se otevře klapka a v sacím traktu se podtlak prudce sníží, čímž podtlaková regulace okamžitě vypíná!!! Nemám pravdu?

Napsal: stř dub 19, 2006 05:11
od Wolf
Marek píše:Jinak, WOLFe, pořád by mě zajímalo, jak a čím jsi dospěl k závěru, že podtlaková regulace předstihu pracuje při maximálním zatížení motoru??? To je přece (ve vší úctě) kravina jak barák!!!
Podtlaková regulace pracuje pouze a jedině právě v opačném případě - při částečném zatížení motoru, tzv. "lehké noze", kdy motor spaluje pomalu hořící CHUDOU SMĚS!!! Při větším sešlápnutí pedálu se otevře klapka a v sacím traktu se podtlak prudce sníží, čímž podtlaková regulace okamžitě vypíná!!! Nemám pravdu?
Marku nemel jsem na mysli maximalni zatizeni motoru a ani jsem nemohl prijit na to, z ceho tak usuzujes. Ale uz to vim (asi mam dlouhe vedeni :happy7: ) mel jsem radeji napsat "pod castecnym plynem", jinymi slovy nemyslel jsem tim volnobeh. W.

Napsal: pát črc 13, 2007 16:15
od Honza 21061
Tak je to v pr... :evil: Ve středu se pro mě Myšo velmi obětoval a pomohl mi seřídit motor, resp. já tam jen stál a podával nářadí. Podle mých pokynů jsme tam nastavili předstih 6 st; protože jsem si já trouba vzájemně prohodil obě výše uvedené hodnoty pro různé motory. :oops: :cry:
Mám rozdělovač, který už nemá korektor, ale má na svém tělese vyznačeny značky ve směru + a ve směru - .
Jaké jsou vaše zkušenosti, dá se těm značkám věřit? :roll: Udělám si zářez v současném nastavení a potom bych to o 1-2 značky posunul směrem k nižšímu předstihu na ty cca 4 st...
Tak jsem si vlastní blbostí přidělal práci a musím rozhodit nastavení stroboskopem. :evil: :cry:
---
Teď jsem četl v nejnovějším Tůmovi, že to je 5-7 stupňů pro všechny motory, v Jurčenkovi to píšou, jako psal Marek, tak nevím, jestli to nemám nechat... :? Fakt je, že do prudkých kopců na čtyřku při 2500- 3000 ot. to stále lehce zvoní i když pokrok oproti předchozímu, kdy jsme zjistili, že jsem tam měl předstih 10 st. :shock: (kde se to tam vzalo) je nesrovnatelný!