Ahoj!
Tak sice pozdě, ale konečně se mi podařilo si vzpomenout a mít čas na závěrečné resumé (napřed bylo hodně zápočtovek a pak se mě zbortil počítač, z čehož jsem eště zdaleka nevybřednul...)
Jinak výlet byl zdařilej, koneečně jsem byl v Brně aspoň na 2 noci a s časem si ho trochu prohlídnout
Už cesta tam byla fajná. Tak aby ne, když jsem velkej fanda železnice, jelo se vlakem a z toho Praha - Brno vlakem SC17 A. Dvořák Praha hl.n. - Wien Südbhf., kterej byl vedenej elektrickou jednotkou 680.005 ČD. Prostě pendolínem
V pátek jsme se akorát koukli po centru od Čáry po Zelňák, na Petrov, tak tam, no...
Navečer slezinka, bohužel vláčková měla plno, bez včasný rezervačky to tam prostě nejde. Aspoň jsem se kouknul, škoda, že zrovna nejelo pivo
Takže jsme se přesunuli do pivovarský hospody....
Tímto díky Koko Lokovi, Maysnerovi a Gerovi s odvozem, že přišli pokecat. Kokovi a Maysnerovi za dodání zboží. A eště Hurikánovi, kterej mi dal podrobnej tip na to, kam se zajít podívat. No seznam to byl snad na tejden
U pivka (Starobrno 11, že?) bylo veselo, dali jsme napít alpu Vladimíru Iljiči.... Jako poslední se mnou vydržel Pípák, jistě zadostiučiněním mu byl pohled na cyklistu. Při odchodu vypadal nejistě, kdo ví, jestli vůbec věděl, k čemu to kolo vlastně slouží...
Já jsem si vypůjčil půllitr na památku a pak jsme se vydali směr Pekařská a centrum, kde proběhlo focení se s klášterem v pozadí, pózování na trávě a podobně
Cestou jsme potkali protekční Ladu a 2 Poršátka...
Druhej den jsme pokračovali v prohlídce města, na Špilasu jsme strávili poměrně hodně času, je to tam velký a zajímavý. Vevnitř v těch expozicích a kasematech je to pěkný a poučný. Dál jsme stihli technický muzeum, kde jsem ale byl nanejvýš pobouřen tim, že železniční expozice je někde zvlášť....to mě tak jako zklamalo dost...
No a pak v ten slavný májový den, totiž 9.5. jsme se zašli podívat k pomníku rudoarmějců na Královo Poli.
No a tim byl program víceméně splněn, eště jsme mrkli do Vaňkovky, i když tam už jsem byl kdysi, já jsem se pokochal na nádraží, akorát přijel historickej vlak z Lednice... Jaké zklamání, když jsem zjistil, že na Moravě provozujou historický vlaky motoráky řady M262.0 (830..... - 831 je lepší
) z roku 1949.... Takovej máme taky, ale 831 a jezdí v pravidelným provozu, ačkoliv nátěr a muzejní určení už taky má.
Jo a taky jsem potkal parní tramvaj, jela (co jsem viděl) od české směrem tam, co jezdí šalina směrem na Kr. Pole....nevim, to je 6ka? A měla doprovodný historický hasičský auto (Raduz mě posílal i fotky toho).
No a v neděli už jenom cesta domů, tentokrát jsme to vzali jižní trasou přes Jihlavu a Č. Budějovice.
No a tady fotky, ať vidíte, jak jsem to viděl já
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Brno_8.-10.5.2009/