Stránka 3 z 3
Re: lambda sonda č1 a č2
Napsal: sob kvě 15, 2010 13:26
od Petr HC
žež píše:Při "jarní" prohlídce auta, jsem připojil ze zvědavosti diagnostiku a ukázala se mi chyba:
P0134 a P0137. KONTROLKA NEsvítila!!!
Chybu P0137 neřeším - nemá na nic vliv a ukazuje se sem tam už asi 35000km. Před opravou řj. se kontrolka che. při této chybě rožínala.
Chyba P0134 asi naznačuje že lambda č1 bude v pr....?! Napětí na sondě č1 se pohybuje - 0,785v - 0,235v na benzín a 0,535v - 0,180v na LPG.
Napětí na sondě č2 je 0,445v na benzín i LPG, už bude asi mrtvá
Chyby jsem smázl. Zítra se mrknu zda se chyby ukážou znova.
Najeto mám asi 85tis.
Záleží jakým programem a jakými měřidly jsi toto zjistil. Podle mých zkušeností je odpor žhavení LS okolo 9 ohmů v pořádku(můj tip - zkrat na přívodu k žhavení ev.při odpojené sondě zkrat na části žhavícího tělíska). Napětí na LS1, pokud ho neodečítáš na osciloskopu je hausnumero dané tlumením ručkového nebo vzorkováním digitálního přístroje. Napětí okolo 0,45 V na LS 2 je v pořádku - zde diagnostika měří střední hodnotu tohoto napětí.
Prostuduj si přílohu zejmína graf2 kde jsou vyznačeny hodnoty které by měřil ručkový přístroj (spojnice trendu) -je to měřeno na vozu s najetými cca 15 kkm. Odpor žhavení a ostatní důležité hodnoty najdeš v tabulce.
Napsal: ned kvě 16, 2010 19:40
od žež
Nemohl by být problém v typu lambdasondy?
Původní LS je made in Russia LSH 25 - ta má odpor 3,6 ohmu. č. 0 258 005 133
Koupená je Bosch LS 6537 - odpor 9,3 ohmu.(made in USA) č. 0 258 006 537
Brouzdal jsem na netu a zjistil jsem že odpor 3,6 ohmu je u LSH 25 asi v pořádku.
Je možný že by moje řj. chtěla lamdu s menším odporem???
jen tak pro zajímavost - cena lambdy v rusku cca 350 kč
Napsal: ned kvě 16, 2010 20:40
od Petr HC
žež píše:Nemohl by být problém v typu lambdasondy?
Původní LS je made in Russia LSH 25 - ta má odpor 3,6 ohmu. č. 0 258 005 133
Koupená je Bosch LS 6537 - odpor 9,3 ohmu.(made in USA) č. 0 258 006 537
Brouzdal jsem na netu a zjistil jsem že odpor 3,6 ohmu je u LSH 25 asi v pořádku.
Je možný že by moje řj. chtěla lamdu s menším odporem???
jen tak pro zajímavost - cena lambdy v rusku cca 350 kč
Je mi dost divné, že se odpory žhavícího tělíska o tolik liší . V každém případě by však měl souhlasit typ LS s příslušnou ŘJ (nevím jakou máš), poněvadž v případě ruské LS je spínán výkon 40 W , vpřípadě LS Bosch 15,5 W. Také si zkontroluj teplotní čidlo pro ŘJ (pro palubní teploměr je jiné), poněvadž při jeho poruše se nemusí zapnout žhavení LS (bez záruky).
Napsal: ned kvě 16, 2010 20:52
od žež
Řídící jednotka Bosch M7V08V0 2112 - 1411020 - 50
Také si zkontroluj teplotní čidlo pro ŘJ (pro palubní teploměr je jiné), poněvadž při jeho poruše se nemusí zapnout žhavení LS (bez záruky).
Teplotní čidlo pro ŘJ? Které to je??
[ Komentář přidal: zelvotron: po květen 17, 2010 08:54 ]
No tak chlapi soustřeďte se trochu při tom používání citací
Napsal: ned kvě 16, 2010 21:13
od zelvotron
To, do kterýho vedou dva dráty.
Napsal: ned kvě 16, 2010 21:59
od Petr HC
žež píše: Řídící jednotka Bosch M7V08V0 2112 - 1411020 - 50
Já mám M7V08X03 2112 – 1411 020 – 50 takže v tom může být problém s těmi odpory. V horším případě tam někdo již dříve dal tu LS s menším odporem (která tam možná nepatří) a pak může být "v háji" spínací tranzistor v ŘJ. Kontrola-připojit paralelně ke žhavení LS žárovku 12 V 50 mA a sledovat, zda se po nastartování studeného motoru na cca 1 min. rozsvítí.
[ Komentář přidal: zelvotron: po květen 17, 2010 08:54 ]
No tak chlapi soustřeďte se trochu při tom používání citací
Napsal: pon kvě 17, 2010 17:51
od žež
LS je tam původní.
Žárovek mám doma docela dost ale 12v 50mA ani jednu
Zelvotron spokojen???
[ Komentář přidal: zelvotron: po květen 17, 2010 21:55 ]
Kázeň musi byt, tak je to spravne, tak to má byt
Napsal: pon kvě 17, 2010 18:03
od Petr HC
žež píše:LS je tam původní.
Žárovek mám doma docela dost ale 12v 50mA ani jednu
Zelvotron spokojen???
Tak tam dej 12 V 2 W cca 160 mA nebo ledku s odporem cca 1 -2 kohmů (pozor na polaritu) .Odzkoušej si na aku.