Stránka 3 z 3

Napsal: ned bře 01, 2009 13:29
od Vašátor
Při "delším" odpojení autobaterie se z ŘJ zaznamenané chyby vymažou. Ovšem než toto uděláš, tak zkus chyby vyblikat.

Napsal: pon bře 02, 2009 13:22
od Patrac
nejde mi ani tak o chyby zaznamenané ale o to jestli tam může zůstat něco v paměti a jestli to pak může ovlivňovat třeba spotřebu i když chybný díl ( například čidlo teploty vody) vyměním.
Protože jediné co mi už zbejvá překontrolovat dle rady jednoho mechanika je Lambda sonda a pak už samotný vstřikovací mechanizmus který dávkuje palivo. ostatní věci, které by mohly mít na spotřebu takhle razantní vliv jsem už přezkoušel a vše je o.k.
Poslední možností která by mohla být je přesazený rozvodový řemen o 1 zub. což je opět věc kterou asi sám do kupy nedám... :(

Napsal: pon bře 02, 2009 22:16
od Vašátor
Tak znovu :D . Při odpojení baterie se zaznamenané chyby v ŘJ vymažou. Tzn. že se ŘJ nastaví do základního nastavení - nic v její paměti uložené nezůstává. U nových aut je tomu sice jinak, ale to není případ tohoto.
Že by došlo na má slova, která jsem psal hned v mém prvním příspěvku? Lambda sonda? :)

Přesazený rozvodový řemen skontroluješ úplně stejně jako u žigula. Na klice musí být značka, stejně tak i na vačce. Předpokládám, že to bude plastový dekl. Když ho sundáš, měl bys na rozvodových kolech a bloku narazit na podobné značky jako má žigo. Jen doufej, že jdou plastové kryty sundat aniž bys musel oddělávat držák motoru a řemenici :)

Napsal: úte bře 03, 2009 07:15
od Teepee
Tak lambda sonda je spotřební materiál jako svíčky, jen s delší životností, závislé na provozních podmínkách a stavu motoru (spotřeba oleje).
Malá pravděpodobnost (stalo se mi u Sierry), že lambda ztratila kostru, tak zkusit přikostřit na motor její signální mínus vodič.
U Sierry ještě platí lambdu odpojit, ŘJ použije v mapách tabulkové hodnoty, které od ní očekává a pokud se problémy "změní" je problém v lambdě.
ŘJ (za Sierru EEC IV dám ruku do ohně, za Tipo ne) se s odpojením AKU vymaže, ALE pokud je v el instalaci něco, čemu chvíli trvá než dojde úplně na nuly (nejsem znalec, ale kondík v rádiu atp.) tak je doporučeno, pro restart řídící jednotky odpojit aku, zapnout jakoukoli žárovku (otevřít dveře) a dílo je s jistotu dokonáno. U EEC IV mají po prvním připojení AKU proběhnout úvodní procedury (na volnoběh nechat ohřát na provozní teplotu, 3 minuty nechat běžet při provozní teplotě na volnoběh, pak zvýšit otáčky na 1200 a 2 minuty držet - snad k určení hranice kdy ŘJ při deceleraci zapne dodávku paliva), ale mám vyzkoušeno, že i bez nich se to pak chová normálně.
Jak se měří lambda víš? A nebo rovnou, digitálním Voltmetrem (vyzkoušeno s tím nejobyčejnějším z OBI) na rozsahu 0-20V měříš signální vodiče lambdy (u vstupu do ŘJ, nebo píchnout vodiče) a napětí by mělo cyklicky běhat od 0V do 1V. Při prudkém přidání by mělo vyběnout na 1V a tam chvíli zůstat, při decelaraci by mělo být na 0V. Pokud napětí neběhá a lambda je zamrzlá na nějaké hodnotě, je to špatně.
http://www.opelclub.sk/article.php?14
http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regu ... sondy.html

Napsal: úte bře 03, 2009 07:23
od Patrac
To jsem chtěl slyšet chyby se smažou. Lambdu sjem schopen proměřit tak jako u žigula. takže o víkendu zkontroluju přesazení řemene a pak se mrknu na lambdu to s tím odpojením mi navrhovali i v sevisu. Pokud najdu třeba odpoledne na kabeláži někde v inteligentním místě nějaký štekr tak to odpojím ( cvičně) ale to by chtělo pak asi odpojit i RJ od baterky ne? čímž pádem přijdu o záznamy RJ hmm takže fakt nejprve se pokusit nějak o ty chybový kódy. :?

Napsal: úte bře 03, 2009 07:27
od Teepee
Patrac píše:Pokud najdu třeba odpoledne na kabeláži někde v inteligentním místě nějaký štekr tak to odpojím ( cvičně) ale to by chtělo pak asi odpojit i RJ od baterky ne? čímž pádem přijdu o záznamy RJ hmm takže fakt nejprve se pokusit nějak o ty chybový kódy. :?
Zcela správně, pokud víš jak vyblikat, udělej to jako první.

Napsal: úte bře 03, 2009 07:32
od Patrac
Teepee píše:
Patrac píše:Pokud najdu třeba odpoledne na kabeláži někde v inteligentním místě nějaký štekr tak to odpojím ( cvičně) ale to by chtělo pak asi odpojit i RJ od baterky ne? čímž pádem přijdu o záznamy RJ hmm takže fakt nejprve se pokusit nějak o ty chybový kódy. :?
Zcela správně, pokud víš jak vyblikat, udělej to jako první.
Takže dle popisu kluků na fiat Tipo foru chyby nelze vyblikat !! je nutné napojit na diagnostiku :( alespoˇ%n ne u toho modelu auta co mám já :(

Napsal: úte bře 03, 2009 07:38
od Pája
U Lancia Delta rv 1993 to má taky tak, že při delším odpojení baterky(přes noc je to tutovka) se chyby vymažou.

Napsal: úte bře 03, 2009 07:44
od Teepee
Patrac píše:Takže dle popisu kluků na fiat Tipo foru chyby nelze vyblikat !! je nutné napojit na diagnostiku :( alespoˇ%n ne u toho modelu auta co mám já :(
Pokud je kde a za rozumný peníz, neváhej, pokud není, je čas na laboraci.

Napsal: úte bře 03, 2009 08:09
od Patrac
Teepee píše:
Patrac píše:Takže dle popisu kluků na fiat Tipo foru chyby nelze vyblikat !! je nutné napojit na diagnostiku :( alespoˇ%n ne u toho modelu auta co mám já :(
Pokud je kde a za rozumný peníz, neváhej, pokud není, je čas na laboraci.
no diagnostika je tak za litr. :?
no ale teď ještě o víkendu mám proměřit pár věcí. Konečně se na tipo foru objevil člověk který mi poradil co mám měřit jak to měřit a kde. a pak mám napsat naměřené hodnoty a podle toho mi pak poradí dál na co se podívat. mmj mne právě upozornil že typ motoru co mám je shodný s Lancii a právě nejde! vyblikat a pokud se o to pokusím tak odpálím něco v RJ :( loni na podzim to kdosi zkoušel..