Stránka 2 z 4

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Napsal: pát pro 20, 2019 14:24
od Teepee
A co to je upravený soft? Posunutý omezovač? :wink:

Je jasné, že ti kdo metodiku měření na emisní kontrole vymysleli, měli záměr, že někteří vyměknou a dají auto do šrotu a koupí si nové.
Je jiný důvod, že není seznam chyb, které ovlivňují složení emisí a pak chyb, které problém nejsou? (p192e vw) Pokud vím, dnes je to tak, že: Připojíme, je tam chyba, NEVYHOVĚL nebo ještě lépe, popsaný skandální případ: Připojíme, nevyčteme, NEVYHOVĚL a problém se přenese na majitele auta, i když má vše v pořádku???!!! U dvacetiletého auta je pravděpodobnost výskytu chyby vysoká a někdy se její příčina opravdu špatně hledá, tím se snadno vyřadí stará auta.
A nebuďte slepí, tajga tady poukazuje na postupy při emisní kontrole. Já nevím proč se tady pořád "opravdu naposled" vysvětluje, co se kam strká a přitom se stejně nedozvíme, jaktože AMC je schopno dodat a uvést do provozu auto, které neprošlo nyní platným homologačním procesem. Já tomu taky opravdu nerozumím a tak o takovém autě nebudu ani uvažovat. Kluci, chovejme se k sobě s respektem, pochopením a moudře. Tohle machrování sem nepatří.

A jak dopadnu s NIVOU na blížící se STK poreferuju. Bude-li problém, těším se, jak zase jediná možnost dát auto do pořádku bude, přijít na to sám, objednat si díly bůhvíkde (viz CS AutoLADA) a pak se třást, co ještě najdou za problém. Minule mi to fakt stačilo. S autem jsem za pět let najel 15 000km, celkem má 62 000km, věčně je naleštěné v garáži a on je STRACH jet s ním nejen na technickou, ale už i na emise!!! Pohodlí = Vlastnictví auta = Strach = Snadná manipulovatelnost. To není složitá rovnice.

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Napsal: pát pro 20, 2019 15:01
od Cory
Teepee píše:A co to je upravený soft? Posunutý omezovač? :wink:
To je otazka na mna? Niva a Priora maju rovnaku RJ, ale pre Nivu je nahrany iny soft a pre Prioru iny.

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Napsal: pát pro 20, 2019 15:07
od Laďuša
Stejná jednotka může mít klidně úplně jinej softík, nejenom posunutý ňáký hodnoty. Řídicí počítače našich Panterů mají taky stejný karty jak v trakčním střídači, tak v usměrňovači, ale softwéry jiný.

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Napsal: pát pro 20, 2019 15:49
od tajga
Tak to dopadne cele aj u nas. Ako sa cudujeme ze z anglicka sem vozia za 300E zanovne landrovery, skodovky a jeepy (jeden nemenovany podnikatel pri martine) a tam ich zo sekerou a karbofrezkou na luke rozoberaju na diely a rozpredava ich po 20 euro :mrgreen: Podla ekonomov by auto malo mat zivotnost 3 roky :D a ktore nadsluhuje tak zdanit, poistky znasobit, stk a ek nech ich vyradi z provozu.

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Napsal: pát pro 20, 2019 16:56
od Tommel
Teepee píše:a přitom se stejně nedozvíme, jaktože AMC je schopno dodat a uvést do provozu auto, které neprošlo nyní platným homologačním procesem. Já tomu taky opravdu nerozumím a tak o takovém autě nebudu ani uvažovat. Kluci, chovejme se k sobě s respektem, pochopením a moudře. Tohle machrování sem nepatří.
:lol: :rolleyes: Co na to říct ??? Na Nivu a všechny modifikace, Chevrolet Nivu a Lada Xray a Vesta máme platné emise, to že Avtovaz nechce měřit auta a upravit dle požadavků EU, to není snad náš problém !? My to chceme prodávat takže se zabýváme upravením vozidel z Ruska a jejich schvalováním. Ale když tedy je to dle některých všechno jen jako, tak si to myslete dál, nemá fakt smysl dál něco psát.

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: pon pro 23, 2019 23:38
od Sid
Ono je to takto. Cez diagnostiku sa číta pamäť chýb a snímajú otáčky+teplota na benzínových vozoch vyrobených po 1.1.2005 = emisný systém RKAT OBD. U starších vozov, ktoré už sú RKAT-y ( majú lambdu, RJ....) čo je aj váš prípad , sa diagnostická zásuvka ak ju vozidlo vôbec MÁ, MÔŽE použiť na snímanie teploty a otáčok. Teda ak to bude komunikovať . Ak nie, nepoužíva sa diagnostická zásuvka, ale otáčky sa zosnímajú magnetovým, alebo napäťovým snímačom a teplota zasúvacím teplomerom. Takže s nameraním jednobodu problém nebude.

Ono Niva so systémom RKAT OBD ( musí sa robiť cez zásuvku) je špecialita. Niektoré kusy jednoducho nekomunikujú spoľahlivo, vypadáva to počas merania. Musí sa to robiť cez žiadosť o špecifický postup. A niektoré idú úplne normálne.

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: pon pro 23, 2019 23:50
od Sid
FOMA píše:Před měsícem jsem byl s 2111 na emisích (samozdřejmě i STK) je to R.V 2001 a s napichováním na diagnostiku nikdo nic neříkal, jen je zajímalo jestli mají licenci na vícebodové vstřikování Lada a měli, takže problém nebyl :)
Ono to ani není o tom, že by to ta "mašinka" neuměla změřit jde spíš o to aby na ten či onen typ měla stanice ME zakoupenou licenci. S Nivami většinou problém nebývá, těch je dost, takže se to stanicím většinou vyplatí zakoupit.
Napichuje sa až na vozidlách vyrobených po 1.1.2005 u benzínu. U dízla od 1.1.2008. Ono žiadnu licenciu nepotrebujú. Práve preto je to dané týmto dátumom, lebo už všetky vozy majú typizovanú diagnostickú zásuvku a zjednotené kódy chýb pre poruchy, ktoré majú priamo čo dočinenia s tvorbou emisií... Napríklad povedzme že chyba s kódom P0XX je výpadok zapaľovania. A táto porucha má tento istý kód u všetkých vozidiel, či je to BENTLEY, Dácia, alebo LADA.
Ono nejde o zmeranie, hodnoty plynov zmeria. Ide o to, že pri týchto vozoch, ktoré už musia byť povinne vybavené systémom OBD sa hodnota otáčok a teploty sníma cez diagnostickú zásuvku a okrem merania emisií sa vykonáva aj kontrola funkčnosti systému OBD a čítanie pamäte chýb. - konkrétne pamäť trvalých chýb.

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: úte pro 24, 2019 00:34
od tajga
Sid píše: Ono nejde o zmeranie, hodnoty plynov zmeria. Ide o to, že pri týchto vozoch, ktoré už musia byť povinne vybavené systémom OBD sa hodnota otáčok a teploty sníma cez diagnostickú zásuvku a okrem merania emisií sa vykonáva aj kontrola funkčnosti systému OBD a čítanie pamäte chýb. - konkrétne pamäť trvalých chýb.
aj tu su nejake info
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... &start=225

ked to auto bolo prihlasene pred rokom 2005 tak si nechaj vyziadat stary system merania a tam ti to schopny technik na stk dokaze urobit aby to preslo, ked bude samozrejme ochotny ...

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: stř led 01, 2020 14:16
od Vašátor
To Teepe: na emisní kontrole je nyní povolena jedna chyba zapsana v readines kodech.

A kde jsi proboha přišel na to, že vozy z AMC neprochazi platným homologacnim procesem? Co to je za blbost? Ano, Lada nemá homologace pro EU trh. Proto taky každý jednotlivý vůz, individuálně dovezeny přes AMC, MUSÍ! projít homologacnim procesem samostatně a veškeré parametry splnit.

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: čtv led 02, 2020 12:49
od Teepee
Na internetu je velké množství všelijak rozporuplných a nejasných informací, třeba tady:
https://www.garaz.cz/clanek/requiem-za- ... e-21001965 (citace: jelikož se schvalovací úředníci jezdí dívat i do samotného výrobního závodu)
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... telej.html
Homologaci nového vozidla pro evropský trh jsem mylně považoval za záležitost jeho výrobce a AMC za fyzického dovozce a prodejce vozidel.

A vlákno, ve kterém to vzniklo mohlo pomoct mix informací interpretovat. https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=24&t=24372

A namísto toho se (původně) tam opravdu naposled vysvětluje, že tajga je asi debil, protože tomu nerozměl stejně jako já a je taky vystrašený, co za další potíže s LADOu ho čeká, díky tomu, že je na Evropském trhu nepodporovaná.
A tak jsem napsal, že tomu nerozumím a chybí mi, že kdo by mi to mohl vysvětlit tu trpělivost k tomu nemá. Chybí mi možnost s kluky z AMC probrat, jak to funguje, co všechno s autem dělají kvůli tomu, aby se dalo legálně prodat. Pokud tomu budu rozumět a nebude investice do takového auta jen investicí do problémů, uvažoval bych víc jezdit Vestou SW Cross, která by elegantně sloučila Nivu a Octavii do jednoho auta. Když s Vestou budu mít nějaký dotaz, problém, nenarazím na podobnou neochotu? Proto jsem volal po tom, aby se tu nemachrovalo. A nemusí to odrazovat jenom mě. Nevytratil se nám nějak kamarádský duch fóra?
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... &start=222
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... &start=225
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 5&start=10
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 5&start=14
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 5&start=19
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 5&start=28
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 5&start=29
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... &start=226
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... &start=236

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: čtv led 02, 2020 17:29
od Tommel
Mno co k tomu napsat, asi stejně budu pro Tebe namachrovaný blbeček z AMC, ale jak už jsem psal tak všechny vozidla které prodáváme plní platné Evropské předpisy, ať už všechny požadavky pro individuální dovoz a nebo po stránce emisí, některé vozidla jsou upravena lehce, tedy jen software, tam spolupracujeme třeba i s Corym, tak některá víc, soft, katalyzátor atd.., rozhodně s žádným autem od nás nejsou a nebudou ani problémy na emisní stanici, děláme to z lásky k Ruským vozidlům a proto upravíme to co Rus nechce řešit, některá vozidla která dovážíme ( 90 % ) by nikdy tady nejezdilo, protože v Rusku to nemá nikdo potřebu řešit, aby to plnilo EU požadavky, články na internetu se taky mají brát z rezervou, ale zda si někdo myslí, že děláme něco špatně je to jeho názor, na který má právo, nevím co vše by jsi chtěl víc vědět ? Prodáváme do většiny zemí EU, když by naše auta neplnila požadavky pro EU myslíš že by se naše auta proháněla v Belgii, Itálii, Francii, Německu, a mnoha dalších zemí ?? :wink:

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: čtv led 02, 2020 21:46
od Vašátor
Já bych celou tuto debatu trošku uklidnil. Teepe, on bude taky problém v tom, že se ptáš kluků tady na foru. Oni jsou jen zaměstnanci firmy a vysvětlovat zde co a jak s vozy dělají, je jen a pouze na jejich volném času. A určitě je nebaví to vysvětlovat po několikáté, protože určitě nejsi jediný, kdo se na to dotazuje. Já osobně, pokud bych měl opravdu zájem o Vestu (jak uvažuješ), směřoval bych tyto dotazy oficiální cestou. Majitel AMC je výbornej chlap (jak jsem stihl poznat), určitě nebude mít problém dotazy vysvětlit.

A jak píše Tomáš, auta z AMC brázdí celou EU. Dělat to pokoutně by rozhodně nešlo.

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: čtv led 02, 2020 21:59
od tajga
O kolko sa individualny dovoz preplati (predrazi) napr. na Nive ? Doteraz bola cena 10.490 Euro na klasicku 3 dverovu nivu. V nemecku nakupili vela na sklad a uz nie je problem teraz v januari na mobile.de najst tie iste nivy aj za 14.500 euro. Vie tu niekto zverejnit cenu Nivy AMC pre rok 2020 ?
V Rusku tento model stoji momentalne 6770 euro na domacom trhu.

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: pát led 03, 2020 12:50
od Tommel
Classic Niva 3dv. 10.500€, LUX s klimou 11.700€, Urban s klimou 11.500€, ale umím pro členy Ladaklubu udělat nějakou slevu :wink:

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Napsal: pon led 06, 2020 10:22
od Teepee
Tommel: Díky za vysvětlení, ochotu se bavit. Mám respekt k Tvé práci a práci AMC, protože jsem moc rád, že stále existuje cesta jak udržet LADU v provozu, nebo dokonce získat novou. A vážím si možnosti se tu o tom dozvědět víc. Nálepku, kterou si myslíš že Ti dávám, si nech podle svého uvážení. :wink: A já si nechám tu dalšího zvědavého blbečka, kterej se ptá a nic. Omlouvám se, že mi nedošlo, že homologace do provozu není výhradní záležitostí výrobce a tím mi to bylo celý divný. A je to námět na vaší větší osvětu. :idea: (nevěděl jsem o Belgii, Itálii, Francii, Německu a dalších, nevěděl jsem, že AMC nejsi jen Ty a Crocodile, že majitel je ještě někdo jiný, atd.) Je přirozené nemít důvěru v něco neznámého a zkoumat pro poznání.
Vašátor: Fórum nás spojilo a spojuje, zabýváme se tu LADAmi, ptáme se, když nevíme, máme vzájemnou podporu v tom co nás baví, když nám něco nejde, atd... Pokud se fórum nezměnilo a nevytratil se počáteční kamarádský a rodinný duch a nadšení, pak je přirozené a na místě se tu o tom bavit! Právě snaha udělat z tématu něco nepatřičného a tajného svádí k tomu podivnému odstupu a následnému nálepkování. AMC tu má stávající i budoucí majitele LAD a já nechci, aby je nebavilo nám to vysvětlovat, aby to bylo zakázané téma, nebo téma jen pro nějaký okruh lidí.