Stránka 20 z 70

Napsal: pát říj 24, 2008 12:09
od JmJ
Drobek81 píše:ale k nám bus jezdí, tak bys mohl jezdit busem...nebudeš mezi těmi 50% 8)
ano. rozumny bus jede o pul 10, tedy pokud nechci v sobotu vstava v 6 :-)

Napsal: pát říj 24, 2008 12:25
od Drobek81
njn, 50%-to říkám :roll:

Napsal: pát říj 24, 2008 12:31
od JmJ
Drobek81 píše:njn, 50%-to říkám :roll:
:lol: :P

Napsal: pát říj 24, 2008 13:28
od Pavel V.
Teepee píše:Nenamítám nic, z Tvého popisu si myslím, že tím autem jet musíš. Pročumět někde dvě hodiny denně za ušetřených 40korun, nebo dokonce, když jedete dva, vydělaných 50Kč, to není co řešit.
U nás je to trochu jiné. Vlak jede na stanici metra 27 minut. Autem je to "do města" asi 30km, většinu cesty v obci, v ranní špičce, čas se neušetří. Je to jen o tom, že přece nebudu jezdit sockou, když můžu jet služebákem. Já mít služební auto, tak s ním stejně nejezdím, Jižní spojka je věčně zasekaná, rychlejší a klidnější to mám vlakem a metrem, celkem za 8 500Kč ročně. (to je cca 50Kč denně), zatímco autem bych najel asi 90-100km denně, při spotřebě Sierry asi tak 280Kč denně. :wink: (vim, měl bych jiný auto, v plynu)
Něco trochu jiného je ta cesta na nádraží. Pěšky je to 8 minut. Když bych jel autem, tak asi 5-6 minut (otřít okna, zaparkovat u přeplněného nádraží). Celej den sedím u PC, takže chodím pěšky. Bohužel bydlím u silnice, po které na nádraží přijíždějí auta z obcí "nad námi", takže když já vyjdu na vlak, zrovna jede nejvíc aut, protože velké procento z nich míří k nádraží (Škodovky 120tky, Favoriti, a podobné nízkonákladové plečky). Nicméně autobus jezdí ráno asi 2x za hodinu. Tak já nevím, kde je zakopanej pes.
Kdo musí ať jede. Já naštěstí nemusím, ale rád bych se dostal v klídku přes silnici a stihnul vlak.
Jenže ono je to o tom, že spousta z těch co u nás jedou, jsou líný jak vši, soused je zdravej jak řípa, ale na to nádraží si prostě autem dojede, je asi lepší proplétat se pak při odjezdu z nádraží autem mezi lidmi, než se projít parkem, kolem potoka...

Móc pěkně se ty tvoje stránky čtou, jak by mi to z voka vypadlo :lol: Držím palce jo a chlape aktualizuj!

Napsal: pát říj 24, 2008 22:26
od Hurikán
OndrejGTi píše:... sami nemate poriadne auto, ABS ste niektori v zivote nevideli a pisete o nom. Nech napise niekto, kto ma auto s ABS/ESP a povie, ze to je somarina. Taky nazor budem brat a nie nazor takychto saskarov s ladou ktora je vrcholom toho, co chceli dosiahnut v zivote... Niektore nazory tu mnohi mate strasne mimo realneho sveta...
Právěže píšu z vlastní zkušenosti. To, že sám nemám "pořádné" auto, neznamená, že jsem jiným autem než ladou nikdy nejel (jako řidič) a nemůžu tedy srovnávat. Řídil jsem i auta s "high-tech" výbavou a vím, že mi dost těchto věcí (skoro všechny :) ) vadily. Už i posilovač řízení zhoršuje kontakt řidiče s povrchem vozovky a informace, pokud vůbec nějaké dostane, jsou hodně zaokrouhlené.

A to už se nezmiňuju třeba o takovém extrému, kdy jsme se s jedním známým (co má mmj. najeto několik milionů km) málem zabili, když se mu v krizové situaci skoro nepovedlo, díky přítomnosti ABS v novém autě, dostat toto auto do rotace (hodin), aby v nich "zabrzdil" na omezeném prostoru. Přitom se jedná o manévr, který umí.

Je to něco podobného, jako když řídící systém nového letadla pilotovi nedovolí provést nějaký manévr, který by umožnil zachránit letadlo a lidi od kolize a to jen z toho důvodu, že je manévr s daným parametrem mimo "letovou obálku" která je nastavená v paměti počítače. Pak může pilot jen tupě sedět a čekat až dojde k nárazu. :?

A co se týká reálného světa, tak ani všemožné vynálezy nezmění fyzikální zákony. Ty platily, platí a platit budou, jen si to někteří lidé poblouznění novými hračkami nejsou ochotní přiznat. 8)

Napsal: pát říj 24, 2008 22:29
od Jelen
U letadla je to blbost největší, ale třeba takový posilovač řízení je věc hodně dobrá, sám ho v autě mám a jsem za to šťastnej. Jinak letadla maj taky "posilovače", ale maj namontován TZV. umělý cit, kdy letadlo dá vědět pilotovi do řízení co se děje, například při přetažení zlehkne řízení, ve velkých rychlostech ztěžkne a tak dále. Třeba to někdy narvou i do aut, jestli to tam teda už neni.

Napsal: pát říj 24, 2008 22:36
od Hurikán
Jelen, jasné, jasné. Ony už sice dnes jsou i posilovače s progresivním účinkem, ale asi až najednu výjimku jsem se zatím nesetkal s tím, že by opravdu neměly negativní vliv na "čitelnost" silnice. Třeba když jsem řídil jeden Saab, tak se při překročení určité rychlosti posilovač úplně vypnul. Jenže co v menších rychlostech? Já mám rád, když i při parkování poznám podle síly potřebné na řízení, jaký je podklad.

Napsal: sob říj 25, 2008 08:24
od Pavel V.
Mám najeto asi už dost cca padesát tisíc ročně minimum kilometrů s Volhou (kombi) Gaz69 Vaz a teď brázdím silnice Volvem 940 z roku 1994. Má servořízení (tedy kapalinové) má ABS má jeden pytel a má bezpečnostní vzpěry ve dveřích a rámu karoserie SIPS. Koupil jsem ho (tedy vyměnil za Felíci) kus za kus. Spotřeba a předesílám že 95% je to dálnice nebo jiné "volné" silnice zbytek pak město je 8,5-8,9 litru. Mám to auto rád a už je v některých věcech s Elektronikou tedy řídící jednotka motoru čidla ABS atd... Přiznávám ovšem že to je maximální hranice kam zajít pak už je auto Elektronikou napěchované a postaví li si hlavu je ámen nejedete. Možná proto miluju auta co jdou natočit klikou.

Závěrem denně se Žížou jezdit si nedovedu představit, nicméně každá jízda s ním je svátek mám to rád a těším se nato je to pomalá jízda krajinou a kochání se výhledy po okolí.

Napsal: sob říj 25, 2008 11:28
od paves
Hurikán píše:...Třeba když jsem řídil jeden Saab, tak se při překročení určité rychlosti posilovač úplně vypnul...
tohle ma kalina, tam se v cca 60km/h vypne. prijde mi to celkem v pohode, pri parkovani a po jezdeni po meste s posilovacem, po dalnici bez :)

Napsal: ned říj 26, 2008 08:29
od Teepee
Pavel V. píše:Móc pěkně se ty tvoje stránky čtou, jak by mi to z voka vypadlo :lol: Držím palce jo a chlape aktualizuj!
Díky za pochvalu, ale časem tady z mých postojů asi vysosáš, kde je problém. Není čas a garáž na auto, pak je tudíž značná otrávenost a bohužel už rezignace, což je vidět na stavu stránek. Navíc jsem si v srpnu koupil kolo a vrátil se do svých začátků způsobů odreagování se pohybem. A víc si užiju vyjížďku na kole, než autem.

Napsal: pon říj 27, 2008 17:21
od Saša
Hurikán píše:To, že sám nemám "pořádné" auto, neznamená, že jsem jiným autem než ladou nikdy nejel
To samé platí pro mně . (Ford Galaxi , Mazda Xedos 9 , Audi A4 kombi , Fábie kombi) - to jsou modernější auta se kterýma sem tam jezdím .
S Hurikánem plně souhlasím . Mám najeto cca 1mil. km a ještě mně nepřestalo bavit řídit ! auto . Nechci bejt řízen . Někteří zde ví že jsem po odstavení 043 uvažonal o koupi jiného auta , padla volba na VOLVO 850 (kvůli bezpečnosti a dezignu) , ale po zjištění že je to předohrab (velmi špatná skušenost s Fábijí na namrzlé cestě) vyhrála zase KLASICKÁ koncepce pohonu .
Z různých vylepšení bych chtěl pouze posilovač řízení , který by se ovšem musel vypnout při překročení třeba 30km/h
Ps: Vždy když je sníh tak se těším jak si vychutnám zatáčky projížděné smykem a když už nějaký smyk příjde "sám od sebe" vím co mám z autem dělat . Bojím se lidí kteří spoléhají na různé systémy a říkají : že je z toho přední náhon výtáhne , že mají elektronický stabilizační systém atd . Říkají Ono ti tam bliká žlutý trojůhelníček ESP a ten zabrání smyku a pak se diví že jsou mimo vozovky a říkají něco o poruše že to jelo jen rovně .
Například pro autoškoly bych tyhle vymoženosti (skratky ABS, ESP, ASR...) zakázal a naučil řidiče řídit ! Takový "řidč" zhýčkaný skratkama obvykle při prvním smyku neví co s tím a pokračování je pak v TN (tel. noviny) .

Napsal: pon říj 27, 2008 17:49
od Pavel V.
Saša píše:
Hurikán píše:To, že sám nemám "pořádné" auto, neznamená, že jsem jiným autem než ladou nikdy nejel
To samé platí pro mně . (Ford Galaxi , Mazda Xedos 9 , Audi A4 kombi , Fábie kombi) - to jsou modernější auta se kterýma sem tam jezdím .
S Hurikánem plně souhlasím . Mám najeto cca 1mil. km a ještě mně nepřestalo bavit řídit ! auto . Nechci bejt řízen . Někteří zde ví že jsem po odstavení 043 uvažonal o koupi jiného auta , padla volba na VOLVO 850 (kvůli bezpečnosti a dezignu) , ale po zjištění že je to předohrab (velmi špatná skušenost s Fábijí na namrzlé cestě) vyhrála zase KLASICKÁ koncepce pohonu .
Z různých vylepšení bych chtěl pouze posilovač řízení , který by se ovšem musel vypnout při překročení třeba 30km/h
Ps: Vždy když je sníh tak se těším jak si vychutnám zatáčky projížděné smykem a když už nějaký smyk příjde "sám od sebe" vím co mám z autem dělat . Bojím se lidí kteří spoléhají na různé systémy a říkají : že je z toho přední náhon výtáhne , že mají elektronický stabilizační systém atd . Říkají Ono ti tam bliká žlutý trojůhelníček ESP a ten zabrání smyku a pak se diví že jsou mimo vozovky a říkají něco o poruše že to jelo jen rovně .
Například pro autoškoly bych tyhle vymoženosti (skratky ABS, ESP, ASR...) zakázal a naučil řidiče řídit ! Takový "řidč" zhýčkaný skratkama obvykle při prvním smyku neví co s tím a pokračování je pak v TN (tel. noviny) .
Volvo jedin dvojky sedmy a devítky!!!! KLASIKÁÁÁ

Napsal: pon říj 27, 2008 19:47
od Marek89
Vie mi niekto povedať, že čo by som mal robiť keby som dostal šmyk ? V autoškole o takých veciach nehovoria nič a to je škoda. Ináč ako sa dá kontrolovane prejsť zákruta šmykom ?

Napsal: pon říj 27, 2008 19:51
od Cory
zalazi aky smyk dostanes, ale ked ti ustreli zadok, volant vytocit do tej strany, kam uteka zadok a uprat plyn alebo vytlacit spojku. to si musis vyskusat sam niekde na parkovisku

Napsal: pon říj 27, 2008 19:53
od Malda
Marek89 píše:Vie mi niekto povedať, že čo by som mal robiť keby som dostal šmyk ? V autoškole o takých veciach nehovoria nič a to je škoda. Ináč ako sa dá kontrolovane prejsť zákruta šmykom ?
Ty nehrajes Need for Speed? Tam to vychytavas podvedome :mrgreen: Jinak to je predevsim o treninku. Zaklad je dat kola do protipohybu a nepridavat plyn (pokud to je na snehu), spis i ubrat. Jinak Maysner upresni.