Stránka 20 z 20
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pát srp 15, 2014 13:18
od Kelfik
Psali, že je to nové vylepšené provedení bez kovových součástí a prodává se to na více obchodech i v zahraničí jako díl pro Ladu 1200-1600, má to i stejné katalogové číslo 2101-1007026 a výrobce je Master Sport. Je to z měkčího materiálu, jako silikon.
Jedině mě napadá že se nasadí gufero, přes něj ta spodní podložka pružiny a i když to má menší otvor(možná kvůli lepšímu těsnění) tak tím protáhnout ventil.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pát srp 15, 2014 13:39
od Marek
Co řešíš?
Doba, kdy simeringy odešly po každém přehřátí motoru, je dávno pryč. Dnešní materiály jsou úplně jinde.
Pokud koupíš simeringy od některé z renomovaných značek (Reinz, Ajusa, Elring a podobně), vydrží navěky. Doporučuji simeringy FPM (označení materiálu, jedná se o Fluor-kaučuk). A cena je kolem 10-15 Kč za kus.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pát srp 15, 2014 18:26
od Laďuša
Já myslim, že řeší, jak tam dát to, co už koupil
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: sob srp 16, 2014 14:07
od Křečík Barbuška
Marek píše:To tam nepatří. To vůbec není na Ladu, člověče.
Je to na Ladu, ale já bych to nepoužil. Měl jsem to v ruce a nevěřím tomu, že se to udrží tam kde to má být
.
Edit: Kelfik, koupil bych takové jak píše Marek.
Třeba
http://autodily.mjauto.cz/lada/1200-160 ... 02706.html .
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: sob srp 16, 2014 20:37
od Kelfik
Díky všem za rady, šlo mi o to, zda je to opravdu na ladu a je nějaký jiný způsob montáže než klasické gufera
, popřípadě je už někdo montoval.
Takže je to jasné, koupím nové značkové a tyhle jim pošlu zpět.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: ned srp 17, 2014 15:39
od Dusan
Hej mal som namontovane vsetko bolo super kym podlozka neiodstrihla ten simering a on zacal chodit hore dole a tlacit olej, inak to mohlo byt super. I ked je pravda ze mozno pri peclivej ale fakt peclivej montazi by sa to nestalo.... inak to je 3britovy simering narozdiel od originalu.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon lis 02, 2015 13:53
od tomass
Nastavení karburátoru se tady probíralo, mockrát.
Hledal jsem. četl jsem i o karburátorech od pana Čecha. Konkrétně se mi jedná o Axtec, kde mám vyběhaný plastový klouby na táhlech, že se každý ze 3 kloubů vrklá na kuličce asi o víc, než 1 mm.
Otevření druhé klapky by mělo, jestli je u Axtecu stejné jako u ostatních Lada karburátorů (aspoň Tůma nerozlišuje), začínat na 7,5 +- 0,2mm otevření první klapky. Taková vůle (skoro 0,5mm) je už i na samotném čepu spojení pák klapek.
Dále táhla: parametr stoupání závitu M4 0,7 mm už sám o sobě myslím vylučuje nastavení +-0,2mm na dalších dvou plastových kloubech. Možné jsou jedině skoky o závit po 0,7 mm (leda, že by byl závit v jednom kloubu levý a v druhém pravý, což asi nebude, když plastové kloubky mají všechny pravý závit. Je potřeba sundavat karburátor a pokoušet se o nastavení o kterém si dopředu myslím, že je nerealizovatelné a jen odstraním některé vůle ? Je možné vyměnit plastové klouby co nejpřesnější výměnou původních a bez demontáže karburátoru a bez měření počátku otevírání druhé klapky ?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon lis 02, 2015 14:13
od JmJ
Netusim, jak maji vule v plastovych kloubech tahla plynu vliv na otvirani druhe komory vudci prvni komore. Tahlo plynu na solexu a snad i na weberu a na ozonu taha za prvni komoru, ktera pres nejaka dalsi kovova udelatka taha za druhou komoru. Pokud mas vysmatlany spojeni mezi prvni a druhou komorou, tak asi nezbyva nez patricne kovove dily vymenit a vic mazat.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon lis 02, 2015 14:17
od Vašátor
Přesně tak. Rovněž nechápu, co mají společného plastové klouby táhla plynu s otvíráním druhé komory. Plastovými klouby táhla plynu se nastavuje akorát plné otevření klapek při sešlápnutém plynu na podlaze a zároveň i to, aby se klouby při sešlápnutí plynu na podlahu nerozletěly. V.
A mě by zase zajímalo, proč jsou kloubky plynu a vůbec karburátor Axtec v topicu řešícím ventily? Odpověď snad ani netřeba . L.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon lis 02, 2015 15:36
od tomass
Mají takový vliv, že otevírání druhé komory u Axtecu je mechanické, tím táhlem. První kloubek je k první komoře. Pak je páka s čepem na kterým je druhý kloubek spojený táhlem na třetí kloubek. Všechny tři kloubky pěkně vaklaj a když se sečtou vůle druhého a třetího kloubku a vůle na čepu táhla, tak to je vůle první klapky vůči druhé klapce. Když se sečte vůle i na prvním kloubku, tak to bude celková vůle druhé klapky vůči sešlápnutí pedálu..... Vyšmatlaný mám hlavně kloubky, ty už mám koupený a chystám se je přehodit. Čep táhel taky, ale ten vyrobím nový až na jaře.
V topicu "ventily a vše okolo" jsou proto, že se "klapka" v tomto tématu různými autory několikrát zmiňovala. Přišlo mi zbytečné zakládat nové téma, když se zde probíralo spousta věcí poměrně zeširoka.
Protože jsem pročítal toto téma od pana Čecha:
http://progres-racing.cz/clanky/motor/karburator/, tak mě zajímalo, jak moc jsou všechny ty sečtené vůle táhel kritické u Lady a jestli se obejdu při výměně kloubků bez sundání karburátoru. Podle článku pana Čecha jsem si totiž myslel, že je nastavení hodně kritický. Děkuji za rady
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon lis 02, 2015 15:43
od JmJ
Axtec ma, pokud vim, solex karbec. Nevim o tom, ze by solex karbec mel mezi prvni a druhou komorou nejake plastove kloubky atd. Bud to vyfot, nebo se na to poradne podivej.