Stránka 20 z 21

Napsal: ned led 16, 2011 17:19
od Křečík Barbuška
Nové čepy civilizovaných výrobců jsou již dostatečně namazány z výroby. Pokud by jsi přeci jen chtěl být aktivní můžeš přidat trochu A00, ale zdá se mi to zbytečné. Jo, a občas dokáže potrápit větší vůle v ložiscích kola a tvářit se jako "některý" čep.

Napsal: ned led 16, 2011 17:22
od ger007
myslim ze je to cap, auto pri prejazdoch nerovnosti vydava zvuky ako buuuuch buuuch buuch buch a zaplava

Napsal: ned led 16, 2011 17:23
od Křečík Barbuška
Pokud se to projevuje již takhle neměla by být diagnostika toho který to dělá obtížná.

Napsal: ned led 16, 2011 17:33
od ger007
vzhladom na to ze sa v lete chystam na velku TOUR ! tak vymenim vsetky aj riadenie aj zvisle, capy riadenia som kupil Majstersport a zvislaky neake ruske zevraj aj zdelane v rusku tak uvidime spodne mam zo starych zasob

Napsal: ned led 16, 2011 17:39
od Křečík Barbuška
Zajímavá volba :D , na te TOUR bude jistě zábava.

Napsal: ned led 16, 2011 17:46
od ger007
berem to tak 10tisic musia vydrzat aj keby co bolo :-D potom mi je to jedno ked sa mi to rozsype hocikde v republike vymenim. a tusim ze na ne davali zaruku 60 tis km alebo 3 roky

Napsal: pon led 17, 2011 20:18
od krtek86
Mě to taky bouchalo. Když jsem bral za kolo do všech stran, tak nic, ale jakmile jsem šáhl na krajní čepy řízení, tak hrůza. Nakonec mi v servise vyměnily jak krajní (ruský po dědovi), tak i spodní a na druhém kole vrchní svislý čep. Našli ještě starý ruský, takže vše OK...

Napsal: pát led 21, 2011 11:27
od peet2101
Mám doma čepy ze starých zásob (od Musketyra) a pomalu je chystám k montáži. "Železo" na rejdovích č. sem natřel nějakou starou barvou aby hned nezačalo rezbnout a pod prachovky sem stříkačkou nacpal trochu vazelíny. Neudělal sem doufám nějakou blbost co by čepu uškodila??....Při tom mazání sem čepy i trochu rozhýbal a všiml sem si že na spojovačce se čep co drží v pomocné páce řízení pohybuje hodně málo (v malém rozsahu) je to normální??

Vycházím z toho že kde je vazelina tam nebude voda.

Napsal: pát led 21, 2011 17:07
od Saša
peet2101 píše:Vycházím z toho že kde je vazelina tam nebude voda.
Ale pozor na častou nesnášenlivost gumy a některých olejů (vazelín) .

Napsal: pát led 21, 2011 19:25
od peet2101
Saša, už sem tuhle vazelinu hodně použival i v kontaktu s gumou (to zní divně :mrgreen: ) a nikdy problém nebyl tak tet snad taky nebude:-).

Napsal: pát led 21, 2011 19:27
od Laďuša
Ono asi taky jde o to, jaká to je guma. Chemie je prevít :P
Benzín mam v plastovým kanystru a když jsem jednou něco vyváděl, tak jsem kousek benzínu odlil do plastovýho kelímku. Nu a o po chvíli koukam - benzín rozlitej na zemi a z kelímku zůstal jenom kroužek zezhora :mrgreen:

Re: čepy

Napsal: čtv říj 27, 2011 12:13
od Luděk Musil
Vidím, že na téma svislé čepy a problémy s nimi spojené bylo popsáno již hodně stran, nemluvě o některých osobních (a celkem nepříjemných) příhodách s nimi.
Dodám také ze své drobné sbírky.
Od jara jsem pozoroval nestejnoměrné sjíždění předních pneumatik. Vypadalo to, jako by přední náprava byla do písmene A, tedy sjeté vnitřní strany běhounů - obě. Na konci srpna jsem tento problém řešil v místním servise ve Šlapanicích. Doufám, že úspěšně, protože jsem v sobotu přezul na zimní. Kluci na to koukali divně, že takto sjetý pneumatiky neviděli a že (po přeměření a spravném nastavení) prý byla celá závada v záklonu některýho čepu.
Ale o to nic. Když jsem to auto dával na seřízení, tak jsem klukům říkal, že kdyby byl nějaký problém třeba v čepech, ať je vymění. Při přebírání auta jsem se ptal na svislý čepy a říkali, že v pohodě. Tím je samozřejmě nenapadám ani nevyčítám, jiná závada se může klidně projevit hned druhý den.
No a před cca měsícem mi začaly z přední nápravy vycházet podivné vrzavé zvuky, řízení ztěžklo, auto se na pokyny volantu chovalo laxně až neochotně. A tak jsem se rozhodl k výměně svislých čepů.
Vlastní výměna čepů zabrala odpoledne, a díky dobrému nářadí a stahováku (vlastně roztahováku) nebyla nijak zvlášť náročná. Jediné zdržení, které bylo díky jiné konstrukci řídící tyče tato musela opustit své místo. Jinak bych tam roztahovák nedostal.
Po této operaci se auto chová docela jinak. Řízení je měkké, volantem se dá opět točit (téměř) jedním prstem a auto ochotně reaguje na sebemenší pohyb volantem. Zatím jsem z toho řízení krapet nervozní, ale zvyknu si.
L.

Re: čepy

Napsal: sob lis 05, 2011 11:52
od MartasBrno
Luděk Musil píše:Vidím, že na téma svislé čepy a problémy s nimi spojené bylo popsáno již hodně stran, nemluvě o některých osobních (a celkem nepříjemných) příhodách s nimi.
Dodám také ze své drobné sbírky.
...
Vlastní výměna čepů zabrala odpoledne, a díky dobrému nářadí a stahováku (vlastně roztahováku) nebyla nijak zvlášť náročná. Jediné zdržení, které bylo díky jiné konstrukci řídící tyče tato musela opustit své místo. Jinak bych tam roztahovák nedostal.
L.
Výborně. Konečně někdo napsal, že existuje možnost že to bez demontáže páky řízení nejde. A že jste mně v tý hospodě pěkně zpucovali!!! :lol: A beztak jsem měl pravdu, až takový blbec nejsem :twisted:

Platí tedy, že hranatí a kulatí mají jinak provedené tyto páky a i jiné díly podvozku, např brzdiče a podobně? Ty brzdiče, ano, o těch to vím. O pákách jsem nevěděl. Katalog prolézat nebudu.
Mimochodem, taky jsem vyměnil jedem čep, který byl ovšem po 50 000 prakticky nový, bez sebemenší vady. No ale přece ho tam nebudu vracet, že. Vrátím ho tam při příští příležitosti :mrgreen:

Re: čepy

Napsal: sob lis 05, 2011 23:28
od Křečík Barbuška
MartasBrno píše: ... Konečně někdo napsal, že existuje možnost že to bez demontáže páky řízení nejde ...
Ty nemáš kladivo?

Re: čepy

Napsal: ned lis 06, 2011 00:00
od Kopr
Dvě kladiva musíš mít :mrgreen: :rolleyes: zítra to možná budu dělat jestli se rozumně navrátím z hokny