Stránka 20 z 28
Napsal: sob bře 08, 2008 21:24
od Štěpán
Atex píše:Štěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlak
Když točíš motor v otáčkách a potom přeřadíš na větší rychlost, tak snížíš v důsledku uzavření škrtící klapky přísun směsi do sání, čímž zmenšíš otáčky turba, potom zase přidáš plyn, ale turbo nemá otáčky a tak ti nedodává tolik směsi do válcu, což znamená i menší výkon. Tím ventilem uděláš to, že spojíš vstup s výstupem turba a otáčky turba se nezmenší, což při otevření škrtící klapky se do válcu dostane větší množství směsi a máš i větší krouťák...
Napsal: sob bře 08, 2008 22:11
od Trevor
Štěpán Getsko píše:Atex píše:Štěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlak
Když točíš motor v otáčkách a potom přeřadíš na větší rychlost, tak snížíš v důsledku uzavření škrtící klapky přísun směsi do sání, čímž zmenšíš otáčky turba, potom zase přidáš plyn, ale turbo nemá otáčky a tak ti nedodává tolik směsi do válcu, což znamená i menší výkon. Tím ventilem uděláš to, že spojíš vstup s výstupem turba a otáčky turba se nezmenší, což při otevření škrtící klapky se do válcu dostane větší množství směsi a máš i větší krouťák...
lenze toto plati pre striekacku alebo system kde je skrtiaca klapka za turbom. Ak sa da karburator pred turbo tak to straca vyznam dokonca si to neviem dobre predstavit lebo tym by si potom vypustal aj benzin nie iba vzduch
Napsal: ned bře 09, 2008 00:32
od čmelák
no a? aspon by mal plamene z masky
Napsal: ned bře 09, 2008 02:31
od Atex
to čmelák: ha ha haaa... (ironicky)
to Trevor: koecne to nekdo polopate vysvetlil, Stepane ty porad mluvis o strikacce, to nam je jasne, ale ohledne podtlakoveho karburatoru je to trosku jinak...
Napsal: ned bře 09, 2008 07:49
od Štěpán
Jenže vy furt myslíte na to, že jakmile se otevře ventil, tak okamžitě vypouští vzduch ven. To ale nemusí být tak řešené!!! Lze udělat jakýsi bypass s blowoff ventilem mezi výstupem a vstupem na turbu a tím potom budeme honit pracovní směs vzduchu a benzínu furt dokola a nezatěžovat turbo, čímž ho podržíme v otáčkách. A ovládání blowoff ventilu můžeme zařídit buď podtlakem nebo pomoci spínače, elektroniky a podtlaku z vývěvy.
Něco podobnýho už dlouho existuje pro řízení tlaku turba tím, že se na výfukový části turbo jakoby zkratuje a nejdou všechny výfukový plyny přes lopatky, ale skrz ventil rovnou do výfuku. Tím snižujou uměle otáčky a i pracovní tlak v sání.
Napsal: ned bře 09, 2008 12:40
od Atex
ty vo le ja sem vul, ted mi to doslo.. nemuzu pouzit turbo s prepadem do vyfukove casti, kdyz tam budu tlacit hotovou smes.. tak to me melo hned napadnout
Jinak Stepane velice zajimave, ale myslim ze ten maly ventilek nebude stihat prepoustet prebytecny tlak zpet pred turbo, to by musel byt nejaky jiny "spesl" ventil
Napsal: ned bře 09, 2008 12:56
od Atex
houby co to melu.. tak ted sem se v tom sam dobre zamotal.. je to ten system co jsi Stepane popsal na konci, ano spaliny jdou do turbiny pres ventil, podle toho co se tam nastavi jde cast do turbiny a cast uhani rovnou do potrubi.. pardon to sem poplet
Napsal: ned bře 09, 2008 22:16
od Trevor
Uz to tu moc kombinujete
Turbo sa sklada s turbiny a kompresora. Turbina je na vyfuku a pohana kompresor. Obidve casti su nezavisle su iba spojene oskou. Turbo moze byt s wastegate alebo bez.
turbo bez wastegate
alebo s internym wastegate
V pripade ze sa pouzije turbo bez wastegate tak sa pouziva externy ktory sa pripaja medzi manifold a dumppipe
Obidva systemy sa staraju o kontrolu boostu. Pri vyssich boostoch sa zvycajne pouziva externy wastegate
Napsal: pon bře 10, 2008 16:10
od Atex
mam k dispozici s internim wastegate.. po uvahach sem se rozhodl ze to odlozim az bude vic casu po sraze, pres leto.. a zainvestuju do nejakeho pretlakoveho karburatoru.. dotaz: webry jsou pretlakove? nasel jsem totiz skodu 120 turbo, na detailnim foto jde videt ze tlak pere do karbce weber..
Napsal: pon bře 10, 2008 16:13
od Atex
foto
Napsal: pon kvě 19, 2008 09:34
od lada drift
ono je na piču rvat na atmusferu turbo to ti bube pořád vylétávat těsnění pod hlavou dokud ten motor nezničíš
Napsal: pon kvě 19, 2008 09:35
od Maysner
lada drift píše:ono je na piču rvat na atmusferu turbo to ti bube pořád vylétávat těsnění pod hlavou dokud ten motor nezničíš
ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno
Napsal: pon kvě 19, 2008 11:30
od Malda
Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno
Covece je neco to ty nevis?
Napsal: pon kvě 19, 2008 15:27
od Atex
Malda píše:Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno
Covece je neco to ty nevis?
proto se tam mozna nerve atmosfera...
Napsal: pon kvě 19, 2008 16:14
od Petanek2101
Malda píše:Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno
Covece je neco to ty nevis?
a ty to jako neviš jo?no to jsi teda pekne vyřízenej
tunynk pyč.