Stránka 20 z 24

Napsal: pát úno 11, 2011 14:59
od Křečík Barbuška
Ani náhodou :hmph: .

Napsal: pát úno 11, 2011 20:17
od Freedom
no budík mi ukazuje v plný rychlosti tlak 4 mm v zelenym (na začátku ne na konci ) takže poměrně málo, jinak mam i mazlavou emulzy na víčku pro dolejvání oleje, a dolejvam každejch 1000km zhruba litr někdy litr a půl pak ztratim tlak skoro uplně a rozsvítí se červená kontrolka na budíku, no já už hlavu v zimě dělal, ale na felicii, a já nevim jak je to u lady s rozvodama, jestli vedou až do hlavy nebo jestli je to jak u feldy, pokud je to jak u feldy tak to zmáknu sám během 1 dne, ale nevim zda nenechat eště srovnat hlavu když už budu v tom a hlavně kdybych se do toho pustil tak jí nemam jak odvézt na srovnání a vlastně ani nevim kam tady v Brně, ale mam v plánu po tom stěhování vyměnit kompletně olej ( udělat průplach nějakym vymejvačem ) jelikož už dolejvam dost dlouho takže je na čase to udělat, ale nechci dokud to nebude tak jak má to by ta výměna oleje byla v niveč jen vyhozený prachy) momenťák mam jen bych si musel půjčit spárový měrky, moje sem někde vytratil při stěhování ani ta ulice mě nějak neděsí, u RSa sem ležel i ve sněhu když sem měnil písty na parkovišti

Napsal: pát úno 11, 2011 21:45
od Sid
Lada má rozvod OHC. Reťaz ide až hore do hlavy.

Napsal: pát úno 11, 2011 22:05
od Freedom
no mě to protejká u prvního válce ze strany kastle a u posledního v předu, ale taky sem koukal že i kolem rozdělovače ve spoji s motorem, ok zeptam se takhle, je někdo kdo to eště nedělal schopen to dát do kupy pokud to rozebere??

Napsal: pát úno 11, 2011 22:28
od Sid
Samozrejme. Ale pred barákom by som to nerobil.

Napsal: pát úno 11, 2011 23:23
od Freedom
no možná by bylo lepší napsat že se to už nesloží takhle je to polínko do ohně a vrhnu se na to :D

Napsal: pát úno 11, 2011 23:25
od MartasBrno
Freedom píše:je někdo kdo to eště nedělal schopen to dát do kupy pokud to rozebere??
Já to u Lady ještě nedělal, pouze jsem rozabíral, ale pokud striktně, bez kompromisů dodržíš technologický postup, tak by to mělo být dobré. Problém nekvalifikované osoby není v tom, že by postup nemohla dodržet, ten se dá nastudovat. Ale fachman má grif na čištění dosedacích ploch a ví co neudělat aby tomu neuškodil. (třeba nepoužít smirek na čištění. sám nevím jak bych to dělal, asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem - tak a teď mne někdo z motorářů sežere. Taky neexistuje jednotnej názor na to, jestli těsnění při montáži mazat a pokud jo tak čím.)

Napsal: pát úno 11, 2011 23:31
od Tommel
když nebude pršet, padat snih a nebo bude mraz, tak to zvladneš :wink:
MartasBrno píše:asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem
Si dělaš prdel ne ? :lol: dlátem ? :lol:
MartasBrno píše:jestli těsnění při montáži mazat a pokud jo tak čím
Ano, vazelinou...tedy aspoň tak to dělam ja a par lidi co znam :lol:

Napsal: pát úno 11, 2011 23:40
od Křečík Barbuška
Širší dlátko může být dobré, osobně používám žiletky. Každopádně je potřeba opatrnost a zachytávat bordel. Na mazání těsnění jsou různé názory. Zatím jsem dělal dvě hlavy, jednu na sedmě, tam jsem měl těsnění namočené přes noc do oleje a jednu u Medvěda, tam jsem dal těsnění jak bylo ze kšeftu, bylo ovšem z výroby bohatě sycené grafitem. Oba stroje zatím vrčí bez potíží, jak bude probíhat případná demontáž ukáže čas.

Napsal: sob úno 12, 2011 02:39
od Freedom
to je nevýhoda papírového těsnění, já osobně sem to dělal taky tou žiletkou, a u forda sem nemusel vůbec to už mělo těsnění plechové, takže já se musim adaptovat na noční režim do práce tak si zkusim naštudovat někde ten postup a snad se zadaří v pondělí bych se na to po práci mohl vrhnout a do práce jdu až v pátek, eště zkusim někde koupit aspoň hermetik že bych přetěsnil pár jinejch věcí když už budu v tom :)

Napsal: sob úno 12, 2011 13:13
od Vašátor
S výměnou těsnění pod hlavou by neměl být velký problém. Důležité je dodržet pracovní postup viz. třeba Údržba a opravy automobilů Lada, V.Tůma

Dále připojím pár rad, jak se vyhnout zbytečným problém při skládání:

- nastav si proti sobě značky rozvodů na horním rozvodovém kole a vačce
- při povolování vačky a hlavy prvně všechny šrouby lehce povol, dle schematu.
- po odšroubování rozvodového kola s řetězem jej řádně s řetězem svaž, aby ti řetěz nepřeskočil o zub. Dole řetěz neseskočí, takže když jej nahoře svážeš, nemusíš pak rozvody nastavovat
- těsnění hlavy motoru doporučuji lehce namazat vazelínou. Při dotahování těsnění lépe sedne a vazelína se potom hezky "připeče". Všechna těsnění které jsem měnil dělám takto a nikdy žádný problém nenastal ... a bylo jich už docela hodně.

Napsal: sob úno 12, 2011 13:29
od MartasBrno
Tommel píše: MartasBrno napsal:
asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem

Si dělaš prdel ne ? :lol: dlátem ? :lol:
Myslím to vážně, čistil jsem tak různé dosedací plochy a výsledek byl ten, že byly čisté a nebyly podrápané. Chce to cit. Prostě nemám vhodnej nástroj a průmyslová žiletka co mám je kravská, že na malé věci nešla použít, tak jsme použil co jsem našel a výsledek je dobrý - voda nikde neteče - dělal jsem vodní pumpu a ten nátrubek nad ní.

Napsal: sob úno 12, 2011 13:52
od rosta
freedom se ptá jestli je v ladě rozvod jako u feldy a chce sundávat hlavu-být tebou tak to toho moc nehrabu-jak tu čtu tak upřimně řečeno mohl by jsi udělat víc škody než užitku-dovedeš seřídit ventily? namontovat hlavu a dotáhnout šrouby správným momentem a ve správným pořadí ? a nastavit rozvody-nech si to raději udělat od někoho kdo tomu rozumí nebo tu budeme za týden řešit že se ti to potkalo.....

Napsal: sob úno 12, 2011 16:21
od Freedom
rosta píše:freedom se ptá jestli je v ladě rozvod jako u feldy a chce sundávat hlavu-být tebou tak to toho moc nehrabu-jak tu čtu tak upřimně řečeno mohl by jsi udělat víc škody než užitku-dovedeš seřídit ventily? namontovat hlavu a dotáhnout šrouby správným momentem a ve správným pořadí ? a nastavit rozvody-nech si to raději udělat od někoho kdo tomu rozumí nebo tu budeme za týden řešit že se ti to potkalo.....
no upřímně řečeno už sem pár aut dělal, věta stylu zda to zvládne udělat někdo kdo to eště nedělal nebyla přesná, pár hlav už sem sundanejch měl, škoda 105,120 a felicia tam ale nebyl rozvod do hlavy ale byl sem nucen stavět vůle na ventylech takže myslim že ventyli zvládnu, když seženu měrky, a rozvody co šly do hlavy tak sem dělal řemenový na escortua na Vectře 2.0l, a řetězový na escortu RS 2.0l kde byly dvouvačkové hlavy tudíž jednu vačku snad zvládnu, respektive když to shrnu tak budu muset zkombinovat své znalosti z minula tudíž stavění ventylů z felicie atd, a nastavení rozvodů jako sem dělal u RS, jedinej problém a co sem nikde nevyčetl bude napnutí řetězu, nevim jakou silou jej napnout. u RS byly všude hydroštely, tam se nasadil řetěz do správné polohy a hydroštel ho napnul dle potřeby po nastartování motoru a zároveň motor natlakoval hydroštely v hlavě a nastavil ventyly, mam na to v podstatě 3 dny volna takže práce v klidu žádnej spěch, takže bych to asi i zkusit mohl.

Napsal: sob úno 12, 2011 16:51
od Křečík Barbuška
Podle toho co píšeš, tak nebudeš technický antitalent a s běžně dostupnou literatůrou to jistě zvládneš. Třeba http://www.knihy-arcanum.cz/knihy-arcan ... K-NA-TO-42 nebo Tůmu http://auto.aukro.cz/v-tuma-udrzba-a-op ... 53797.html . Postupy práce a seřizování tam máš krásně popsány. Koneckonců není problém knihu zapůjčit. Mám tu i něco v elektronické podobě, písni mi mail.