Stránka 20 z 61
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: úte lis 01, 2011 13:27
od dvk
O víkendu došlo na lehkou podzimní údržbu. Přezul jsem na zimní pneu (Sava Eskymo S3) a namontoval v zadu chybějící plastové podběhy. Při té příležitosti se mi v pravém podběhu vysypala díra jak pěst, takže mám teď hezký technologický otvor do pravého prahu a na jaře se bude vařit spolu s tím zhnitým lemem
V posledních týdnech se začlo při určitých otáčkách ozývat drnčení výfuku a vypadá to, že je rozsypaný vevnitř, zřejmě druhý díl. Co by člověk chtěl od dva roky starého výfuku, že. Mám nachystaný nový, ale do jara to snad vydrží.
Konečně jsem taky opravil ostřikovač. Čerpadlo z Favorita + zpětný ventil + jedno relátko navíc a konečně to funguje jak má a při ostříknutí stěrače samy mávnou, jako u normálních aut
Ještě jedna fotka jak to dopadá, když je tak málo místa a furt tolik verglů.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: úte lis 01, 2011 14:10
od Hurikán
dvk píše:Konečně jsem taky opravil ostřikovač. Čerpadlo z Favorita + zpětný ventil + jedno relátko navíc a konečně to funguje jak má a při ostříknutí stěrače samy mávnou, jako u normálních aut
Náhrada originálního mixéru něčím jiným/lepším je určitě krok správným směrem. Sám už mám jedno řešení taky na papíru.
Co bych ale rozhodně nesnesl, tak ono "automatické mávání při ostříknutí". Z této pafunkce u nových verglů lezu po zdi a okusuju volant. Vždycky mám v ten moment sto chutí urvat celou páčku ovládání tohodle mrzáckého systému.
Když už tam "tvůrci automobilů" musí za každou cenu cpát takovéto nesmysly, proč nedají řidiči možnost si danou věc nastavit tak, jak jemu vyhovuje?
Stačí si vzít příklad u SAABu, kde výrobce ponechal, nejen u tohoto, volbu na řidiči, který si může přímo v palubním systému takto nastavit několik desítek! funkcí. To je ale asi nad dnešní intelektuální i technické možnosti.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: úte lis 01, 2011 14:20
od dvk
Hurikán píše:proč nedají řidiči možnost si danou věc nastavit tak, jak jemu vyhovuje?
Stačí si vzít příklad u SAABu, kde výrobce ponechal, nejen u tohoto, volbu na řidiči, který si může přímo v palubním systému takto nastavit několik desítek! funkcí. To je ale asi nad dnešní intelektuální i technické možnosti.
Jo, to máš pravdu, přitom je to u dnešních zadrátovaných aut tak jednoduché. Vpodstatě jde jen o to dodělat nějaké rozumné rozhraní přes které by si člověk mohl navolit co chce. Přece není problém to zapouzdřit, aby na to člověk nemusel šahat pokud nechce, ale měl tu možnost se v tom rýpat pokud ho to baví.
No, mě to samomávání právě docela vyhovuje a zase je mě líto pořád cvakat s lukasem dvě polohy dolů a zase zpátky po každém nastříkání. A vypnout se to dá jediným přepínačem
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: úte lis 01, 2011 14:30
od Luděk Musil
Hurikán píše:... "automatické mávání při ostříknutí". Z této pafunkce u nových verglů lezu po zdi a okusuju volant. ... proč nedají řidiči možnost si danou věc nastavit tak, jak jemu vyhovuje?... To je ale asi nad dnešní intelektuální i technické možnosti.
Víš Alberte ono to máš těžký ....
. Vývojáři to nějak vyvinou a kalkulanti to potom upraví ...
Takže se potom z původně smysluplné funkce stane paskvil. A na druhou stranu - dát řidiči možnost, aby si to nastavil sám je taky (v dnešní době) drahá záležitost. Je to o funkce a tlačítka navíc a ne každý řidič (tipoval bych tak každý osmý) to dokáže.
Takže v Tvém případě bych si asi udržoval až do odevzdání řidičského průkazu (po neprojítí lékařskou prohlídkou) nějaký starý vůz, pravděpodobně Jahodu, která tyto (Tebou nesnášené) vymoženosti nemá. L.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: úte lis 01, 2011 17:58
od mayo456
ono by stačilo keby sa stierače nezapínali súčastne s ostrekovačmi po pritiahnutí páčky ale najprv by ostrekovač nastriekali trochu vody a potom by po tom prešli stierače. často sa mi stáva, že stierače zprv idú po suchom okne.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: úte lis 01, 2011 21:40
od Hurikán
dvk píše:No, mě to samomávání právě docela vyhovuje a zase je mě líto pořád cvakat s lukasem dvě polohy dolů a zase zpátky po každém nastříkání. A vypnout se to dá jediným přepínačem
Tak jasně. Já netvrdím, že to nemůže někomu vyhovovat. Pokud, tak je to v pořádku. A jestliže máš tuto funkci ovladatelnou vypínačem, tak je to úplně super. Se cvakáním lukasu máš sice do určité míry pravdu (taky mě to párkrát napadlo), ale osobně jsem měl na dvou autech najeto 200 tkm s častým přepínáním a ani u jednoho lucas nikdy neodešel. Čili bude asi skutečně poměrně kvalitní.
mayo456 píše:často sa mi stáva, že stierače zprv idú po suchom okne.
Přesně! Tohle je jedna z věcí, kvůli které to nesnáším.
Luděk Musil píše:Víš Alberte ono to máš těžký ....
. Vývojáři to nějak vyvinou a kalkulanti to potom upraví ...
Takže se potom z původně smysluplné funkce stane paskvil. A na druhou stranu - dát řidiči možnost, aby si to nastavil sám je taky (v dnešní době) drahá záležitost. Je to o funkce a tlačítka navíc a ne každý řidič (tipoval bych tak každý osmý) to dokáže.
Takže v Tvém případě bych si asi udržoval až do odevzdání řidičského průkazu (po neprojítí lékařskou prohlídkou) nějaký starý vůz, pravděpodobně Jahodu, která tyto (Tebou nesnášené) vymoženosti nemá. L.
S těmi kalkulanty máš asi pravdu. U aut z cenového low-endu bych to i chápal. Ale od střední třídy by to mělo být ve standadru. Cenové navýšení by bylo=0, neboť displej na palubce je a tlačítek jsou tam taky mraky. Stačí centrální kompl dovybavit patřičným programem a je hotovo. Kurnik, když to šlo před 10, 15 nebo 20 lety, tak ať mě nikdo netvrdí, že dneska by to byl problém. Ale většině ovcí je to, bohužel, asi fakt jedno.
A s tím zásobením se pořádnými auty, nebo hlavně díly máš pravdu. Když vidím, v jak dobré kondici je moje pětadvacetiletá nulapětka, tak těch dalších cca třicet let by už vydržet mohla.
PS: Tomáši, omlouvám se za lehké plevelení tématu.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: stř lis 02, 2011 08:24
od JmJ
To jsou zase problemy
)
Tahke funkce pracuje docela normalne dokonce i na 2111 a to je co rict
Na oktavkach to funguje zcela lidsky bych rekl. A zrovna u klasicke konfigurace zigula ty stera jdou po suchu temer pulku drahy i kdyz si to clovek naspricuje predem, protoze ty ostrikovace nemaji zadny rozptyl. A navic mam velmi dobre zkusenosti i s destovym sensorem, ktery reguluje rychlost stirani podle intenzity deste. Moc se mi to libilo
.
Kazdpadne se priklanim k tomu, ze bezne volitenlne funkce jako je zamknuti auta pri rozjezdu, rozsvecovani mlhovek pri zataceni, pocet setreni pri ostriknuti atd. by mely byt volitelne pres dnes bezne pouzivane ovladani palubniho pocitadla, pripadne navigace. To by pak ale servis prisel o penize. Jsou to ozaistny kokoti.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: stř lis 02, 2011 08:45
od dvk
Jo jo, souhlasím s výše uvedeným, a plevelení neva, od toho to tu je
Já mám ale bohužel jiný problém. Dneska jsem musel jet do práce UAZem. To teda není ten problém, problém je, že po rozhýbání regulátoru volnoběhu očividně přestal tento fungovat
Už jsem to jednou dělal (prostříknutí konkorem, rozhýbání, nastavení na předchozí polohu a montáž) a vše bylo ok. Teď mám volnoběh stabilně na 2000ot/min a po vypnutí zapalování se neozve takové to klasické cvrlikání, kdy by se měl regulátor zkalibrovat do krajní polohy. A ŘJ samozřejmě hlásí chybu 35.
Je možné, že jsem jej zničil rozhýbáním nebo tím konkorem ? Byl fest zatuhlý a toho konkoru jsem musel nastříkat docela dost
Tuším, že rozebrat a vyčistit ani nějak opravit se nedá, že ?
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: stř lis 02, 2011 09:57
od Luděk Musil
Buď jsi jej rozhýbáním zničil (je to možné), nebo jsi jej po odpojení, rozhýbání a opětovném zapojení nezkalibroval.
O tomto ví více Pátrač. L.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: stř lis 02, 2011 09:59
od Patrac
varianta a Krokový motorek nelze rozhýbávat!!!!
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: stř lis 02, 2011 12:55
od dvk
Hoši díky za postřehy, chybama se člověk učí no
Byl jsem přes oběd na vrakáču a byl jsem unešen smutnou krásou tamnějších podzimních zákoutí a kontrastů barev a šedi, lesku a rzi, krásy a zmaru. Nicméně nic do stříkačky zrovna nemají, jenom tuto 2107 a jeden další vyškubnutý karb. motor s převodovkou a zadní nápravu. Alespoň jsem si jako suvenýr z té 07 odnesl krásnou chromovanou řadičku.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: pon lis 07, 2011 08:01
od dvk
Slávááá, Vážka zase lítá s větrem o závod, velké díky Pátračovi !!
Starý krokový motorek volnoběhu byl fakt mrtvý, přerušené obě vinutí. Jako bonus jsem taky konečně opravil osvětlení interiéru a jako úplná třešnička na dortu opět (stále) podfukuje výfuk, i s novým těsněním pod svodama. Bude nutné shodit celé parohy a dát nové těsnění pod ně
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: pon lis 07, 2011 08:24
od mayo456
osm rád, že aj na vrakovisku ma Lada navrch
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: pát lis 18, 2011 13:31
od MartasBrno
mayo456 píše:ono by stačilo keby sa stierače nezapínali súčastne s ostrekovačmi po pritiahnutí páčky ale najprv by ostrekovač nastriekali trochu vody a potom by po tom prešli stierače. často sa mi stáva, že stierače zprv idú po suchom okne.
To by skoro stačilo udělat tak, aby stěrače nemávly hned jak člověk zabere za páčku, ale teprve až ji uvolní. Bylo by dost času na ostříknutí a nedřelo by se to hned. Ale to zapojení už nebude jen s jednou diodou, jako to někteří máme teď. Příznám se, že jsem to namontoval z pohodlnosti. Na ostřik a setření potřebuju obě ruce. Pravou ostřik a levou stěrač. Teď, když chci třeba jen jednou setřít, radši šáhnu po páčce ostřikovače, než se natahovat jak opice po vypínaču.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Napsal: sob lis 19, 2011 13:45
od MacGyver
dvk: Ta fotka je super a ještě lepší je komentář od mayo456