radek mb píše:Ale v lecčems má pravdu.
I já si článek přečetl a zdál se nmi dosti krytický .
Teď ale nevím jak začít . Dnes jsem konečně po dvoudením odkladu jel pro "nový" podnikový vůz . Je to Š.Fabia kombi 1.4 TDI (2007) najeto jak jinak ... 145600km . Do bazaru jsem jel s kolegou Felícijí kombi 1.3 MPI kterou jsem řídil .
Po skoro dvou hodinách čekání nám konečně auto přivezli krásně naleštěné , čisté a voňavé . Ještě říkáme technikovi že kouknem na VIN kódy , vše v pořádku a jen tak pro pocit tahám z motoru měrku oleje abych se koukl kolik ho tam je a zapamatoval si hladinu zda-li PD motor netrpí skrytou typickou závadou (přibývání oleje vlivem ůniku nafty) . Utírám měrku , strkám jí do motoru tahám zpět a
... asi je krátká měrka vtipkuji na technika (byla ůplně suchá) ! Jedeme do dílen kde ochotně dolévají olej a přejí štastnou cestu . Nasedám startuji , motor ochotně chytá ale dává o sobě nehezky vědět drnčivým zvukem . Marně hledám zpátečku , pak stahuji okno a ptám se techniků . Zpátečka nalezena a vyrážím . Zprvu jde vše hladce akorát to chce víc plynu (nafty) . Po areálu jedu na jedničku a vysazuji kolegu . Vyrážíme z Prahy do Litoměřic po staré cestě (podél D8) ať si zařídím a auto projedu v zatáčkách . Ven z Prahy je to z kopečka a auto jede skvěle až na hluk vadného zadního ložiska v kole (o téhle závadě jsme věděli) . První jízdní "problém" přichází když chci přidat před kopečkem , Drrrrr vše se začne nepříjemě třást a nejeví jakoukoli ochotu zrychlit , kouknu na otáčkoměr a tam cca 1800 ot/min na třetí kvalt . Vzpomínám na článek a řadím za dva . Po přidání již motor vesele vrní a táhne . Další lekce přichází hned poté , motor již zvukově o sobě dává vědět a podle ucha je na čase řadit (na otáčkoměru je cca 2800) dávám trojku do mírného kopce a je to tu zas Drrrr
teď si již naplno uvědomuji že pod 2000 motor opravdu nejede . Řadím zpět a šlapu na plyn . Motor skokově nabírá na výkonu a celkem výborně zrychluje ale zvukově se projevuje jako vzteklá kočka když jí šlápnete na ocas . Pak si již dávám pozor abych nikdy neřadil když je na otáčkoměru méně než 3000ot. Ve městě je to ale problém , pokud jste zvyklí pustit plyn a bržděním motoru zpomalit a poté zase přidat , tenhle motor vás okamžitě za tuhle troufalost náležitě potrestá svým Drrr kdy se vše třese jak bylo v článku popsáno a ve skutečnosti je to sdnad ještě horší - musíte klidně o dva kvalty níž . Zážitek z motoru DĚS !
Celkem mne ale překvapila spotřeba když v ustálené rychlosti 100km/h palubák ukazoval 4.0 - 4.1L Průměrnou vám neřeknu neboť se "nikam" nehla z údaje 4.7 (to už bylo v bazaru) a kupodivu se nehnula ani průměrná rychlost (42km/h) a ani dojezd na zbytek paliva ač jsme tankovali (stále tvrdí 260km) . Žeby to mělo něco společného s těmi celkovými najetými kilometry !? Nebo to neumím obsluhovat .
Jinak to jede krásně hlavně na neutrál když vyřadíte , kdy se vám zdá že vás někdo táhne neboť proti Ladě to má až neskutečnou setrvačnost . Kastli nijak hodnotit nebudu jen výhled přes obří přední sloupek za který se v určitém úhlu klidně schová náklaďák a není vydět konec přední kapoty což mi vadí .
Na firmě to zapůsobilo jako magnet na kovové piliny a celá firma se seběhla k tomuhle zázraku . Na dotaz jak to jede jsem řekl že pěkně ale motor je tragédie a na dotaz zda li bych měnil za Ladu jsem řekl ano kdyby tam byl motor z Laday .
Svezení s felícijí (po stránce motorové) bylo podstatně příjemnější . Felície ovšem dává v zatáčkách mnohem víc znát že je to předohrab , hlavně když nedržíte stejný plyn .
Co říci závěrem : Motor skoro zoufalý - skokově mění křivku výkonu a když ho má tak jem v úzkém rozsahu otáček . Řízení přesné , ale pro mne až ostré a přeposilované a i mírný pohyb volantem spůsobuje překvapivě velké změny směru na což nejsem zvyklý . Řazení jde z lehka bez problému ale má i při krátké páce dlouhé chody (ale navadí to) . K jízdním vlastnostem říci nic nemohu neboť jsem jel opatrně (do 120) a zatáčky pomalu takže kolega na mne s feldou před LTM čekal . Dokonce jsem nezjistil (pocitově) že jedu z předohrabem - a to je co říct .
PS: Fábiji ano ale NÉÉÉ s tímto motorem .
Uf , tam bude hrubek - za ně se omlouvám . Mám na to "papír" .
Kdybych si já šel vybrat do bazaru tak jednoznačně odjedu vystaveným Cadilacem Eldorádo to byla nádhera .