Stránka 188 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř bře 04, 2015 19:12
od Vašátor
Předpokládám, že má Niva stejný radiátor topení jako klasika. Neustálé topení i při vypnutém kohoutu topení může být způsobeno dvěma problémy. Buď je špatně nastaven lanovod od páčky (kohout je na pravé straně tunelu, ze strany spolujezdce, zkusit ručně zavřít), nebo je kohout v háji a nedovírá.

Ventilátor topení jak už kluci psali, vymontovat středový panel, za ním je plastová bandaska s ventilátorem a radiátorem - ventilátor je ve spodní části, načež je bandaska půlená a ventilátor je ve spodní půlce.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob bře 07, 2015 16:19
od Viko
Plastový medzikus, čo sa vkladá medzi spodnú a dve horné vrstvy membrány AC pumpy má byť výrezmi hore či dole? Mám viac kusov a na každej je to inak. Ď.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob bře 07, 2015 19:20
od Crocodile
Laďuša píše:Abych řek pravdu, to co tu Mičun nadnes, i mě už napadlo. Co z těch klubů zbylo? Kdo to zažil a proč o tom nikde nic neni? Bylo to pod Mototechnou, ňákým autoklubem, nebo to organizovali podobný šílencí jako my? Nevim, ale nejhorší je, že vlastně ani nevim, jak po tom pátrat. Má třeba Svět motorů furt ňáký kontakty nebo tuchu, kam se obrátit? Existuje ňákej pohrobek Mototechny?
Kontaktoval jsem jednoho výborného spisovatele ;)
více níže (možná lze následně přesunout někam kde to tak nezapadne)

----
Při přípravě knihy Automobily Lada 1970-1990 jsem se pokusil dát dohromady přehled značkových klubů Lada v Československu v 70. a 80. letech, ale pro nedostatek času jsem to vzdal. Kontaktoval jsem potomky zakladatelů prvních klubů např. v Praze a Ostravě, ale nezískal jsem žádné dobové materiály ani fotografie.
Někteří mi sdělili, že po listopadu 1989 věci vyhodili, protože se domnívali, že v "nové době" to už nikoho nebude zajímat.
Jiní si nic "nepamatovali", zřejmě nechtěli být spojováni se Svazarmem. Momentálně nemám volnou kapacitu na to, abych se tomuto tématu věnoval.
Faktem je, že značkových klubů Lada bylo na přelomu 70. a 80. let po celé ČSSR kolem třiceti a sdružovaly několik tisíc členů.
Pokud jde o druhou knihu o vozech Lada po roce 1990, musel jsem práci na ní odložit, protože podle vedení nakladatelství Grada nebyla první kniha tak obchodně úspěšná, jak očekávali. Takže nyní pracuji na knihách o historii škodovek, které se prodávají o poznání lépe, a pak (2016) se uvidí...
Přeji Vám vše dobré a věřím, že se uvidíme na příštím srazu Lada klubu.
S přátelským pozdravem
Jan Tuček

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 08, 2015 11:20
od Vašátor
Crocodile píše:podle vedení nakladatelství Grada nebyla první kniha tak obchodně úspěšná, jak očekávali.
Zajímavé. Když ji Vendulka tenkrát sháněla, tak byla kniha ve třech knihkupectvích vyprodána a podařilo se ji koupit na čtvrtý pokus.

Každopádně jsem rád, že pan Tuček plánuje přijet na další ladasraz, tentokrát bychom mohli udělat oficiální autogramiádu, co? 8)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 08, 2015 12:21
od Mičun
Ale jinak, co se týče Lada-klubů, vypadá to, že je opět kousek historie v...
Nějak rychle po revuluci lidé zapomněli, jak se jim roztřásli kolena, když kolem projel Žigulík!!!

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 08, 2015 18:11
od Křečík Barbuška
V roce 1991 nechal soused spachat komplet plecharinu i s lakem na sestce. Odstin teda netrefili, ale kara jak prase. Predal stroj synatorovi. Ten se zalaskoval a nechal si nakecat, ze stroj prodat, prilozit par dukatku a se slecnou si koupil dovezene Tipo. To se sralo a k tomu ho slecna kopla do zadele a nebyla ani slecna ani zigul :-) .

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 08, 2015 19:06
od Mičun
:) slečna by mi až tolik nevadila, ale Žíga škoda. Neb sem se už několikrát přesvědčil, že sehnat zachovalou slečnu, je brnkačka proti sehnátí zachovalého Žigula...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 08, 2015 20:30
od valda1971
Mičun píše::) slečna by mi až tolik nevadila, ale Žíga škoda. Neb sem se už několikrát přesvědčil, že sehnat zachovalou slečnu, je brnkačka proti sehnátí zachovalého Žigula...
:mrgreen: Tak to nemá chybu - hláška jak fík :wink: :mrgreen:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 08, 2015 20:32
od plavec
Jooo, hezky řečeno ! :-D

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte bře 10, 2015 20:04
od corsair
Kde zhanate trysky do karburatora? Nemyslim teraz celu orig. sadu ale len samotne trysky. Neviem to zohnat v 5. autosuciastkach to nemaju, na nete vobec neviem.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř bře 11, 2015 01:17
od flamo
U nás v Žiline majú v autodieloch aj samotné trysky, ale na škodovky. Neviem, či je v jikovoch rovnaký závit na trysky ako v žiguláckych karboch.

prevodovka 4 Q

Napsal: stř bře 11, 2015 18:15
od kubahosi
ahoj, chtel jsem se zeptat, na co si dát pozor při koupě převodovky, jedu si pro fungl novou, ale chtel jsem se zeptat na co si dat pozor, jestli nebyla použitá a jen vyčistena. Podívat se do prevodoveho soukolí a na co ? dekuji

Re: prevodovka 4 Q

Napsal: stř bře 11, 2015 18:50
od Vašátor
Pokud je fungl nová, nenarazíš nikde na žádné opotřebení. Na ozubených kolech se projevuje opotřebení různě lesklými povrchy. V místě přichycení (šroubů) převodovky k motoru bývá hliníkový obal vymáčklý od pérové podložky, atd.

Re: prevodovka 4 Q

Napsal: stř bře 11, 2015 19:26
od kubahosi
oki děkuji

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv bře 12, 2015 20:57
od Michal Ltm
Vašátor píše:
Crocodile píše:podle vedení nakladatelství Grada nebyla první kniha tak obchodně úspěšná, jak očekávali.
Zajímavé. Když ji Vendulka tenkrát sháněla, tak byla kniha ve třech knihkupectvích vyprodána a podařilo se ji koupit na čtvrtý pokus.

Každopádně jsem rád, že pan Tuček plánuje přijet na další ladasraz, tentokrát bychom mohli udělat oficiální autogramiádu, co? 8)
Ja jsem pro. Me Jezisek najezil pod stromecek knizku od pana Tucka.