Stránka 185 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 10:48
od radek mb
Luděk Musil píše:Na tom mým je napsaný UNITRA.
L.
Unitra? To jsem mel kotoucak. :D

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 10:56
od valda1971
Ano, je ten cyklovač do Fiat 125p je výrobek UNITRA.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 12:27
od Vašátor
flamo píše:Keď som bol v Rumunsku, tak mi na mojej 06ke začal tiecť ventil kúrenia. Medzi mojimi syslátmi som našiel "nový" nepoužitý sovietsky ventil. Mám ho tam namontovať, alebo mám radšej zohnať keramický? Predpokladám, že ten sovietsky bude mať "binárnu" reguláciu. Ten keramický sa dá kúpiť normálne v Ladadieloch, alebo iba na Ukrajine?
Namontoval bych sovětský nepoužitý :wink: Keramický se shání hůře, co vím tak běžně v ladadílech není.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 12:56
od Luděk Musil
radek mb píše:
Luděk Musil píše:Na tom mým je napsaný UNITRA.
L.
Unitra? To jsem mel kotoucak. :D
A existoval i kazeťák, kupoval si ho kamarád ze střední někdy v prváku na střední, krásný stříbrný přístroj.
Ještě existovaly (tuším) maďarsky, který měly na vypínačích oranžovou gumu. L.
Edit:tak teď nevím jakou měl barvu (jestli červnou nebo stříbrnou), ale určitě byl takovejdle: http://aukro.cz/unitra-i5077154951.html

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 13:21
od valda1971
UNITRA byl (nebo je ???) polský výrobce elektroniky jako takové.
Ten maďarský kazeťák s oranžovou gumou přes knoflíky byl BRG MK27. Dodnes mám doma jeho předchůdce MK25A - to byl můj první kazeťák koupený 1977 :D

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 19:22
od Marek89
zacal som mat problem s radenim 1ky a Rky. 1 ide velmi tazko zaradit a R ide cez zuby. Ja to tipujem na spojku, s volou sa robilo a nic. Aj sa ovzdusnila a nic. Hlavny a pracovny valec moze mat v tom pricinenie ? Ci ciste v spojke chyba ? Podotykam, ze ta spojka ma cca 15tis km.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 19:29
od Vašátor
V první řadě správně nastavit vůli u pracovního válce. Bezhlavé motání seřizovací maticí tam a zpět je k ničemu. V druhé řadě zkontrolovat vysunutí tyčky pracovního válce při sešlápnutí pedálu. Vše tady již bylo několikrát popsané.
Dále bych se podíval na ovládací páku vedoucí od pracovního válce do převodovky, zda není poškozená (prasklá). Pokud toto vše bude v pořádku, je chyba ve spojce samotné.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 19:34
od Marek89
cital som o tom postupe na volu, neni mi ale jasne uplne, ta vola sa berie od tej kuzelovej matice smerom k pake, cize zoberiem posuvne a zmeram to tym ? Vysunutie tycky, tak kolko by sa to malo vysuvat ? A na tu paku, pozriem len tak zboku, kedze nechem este davat dole prevodovku. Ak by sa aj ohla, tak nepomoze ju trocha ohnut co ?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 20:57
od Křečík Barbuška
Matici zašroubovat tak, aby se dotkla páky, pak povolit baj voko o 2,5 - 3 otáčky. Pokud by byla páka ohnutá což se mi nezdá tak vyhodit neb je z blata. Pokud by byla naprasklá a "pružila" tak taky vyhodit.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 21:02
od Marek89
No skusim zajtra, ci sa to zmeni alebo budem stale brusit zuby na spiatocke.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 10, 2015 21:06
od Křečík Barbuška

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 17, 2015 12:48
od Mičun
Klucí, jak se pozná horní od spodního svislého kulového čepu??? Nemůžu si za boha vzpomenout, tak abych nevzal všechny stejný. Dík...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 17, 2015 12:49
od Cory
Horny je zaobleny a spodny je viac hranaty.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 17, 2015 18:39
od Mičun
Cory: díky moc...

Ještě mám takovou otázečku, nebo spíš jenom zamyšlení. Jelikož sem se nějaký čas pohyboval a občas ještě pohybuji, mezi dvoutakty. Nemohl sem si nevšimnout, kolik existuje Trabant/Wartburg klubů. Navíc s dlohou historií. Většina existuje od 60-tých let stále. Je mi divné, že VAZ podobné kluby nemá. Zanikly? Nebo vůbec neexistovaly? Je to škoda, neb tyto historické kluby mají ruzné montážní přípravky, ale také třeba zajímavé dokumenty. Příručky, zpravodaje, prospekty a tak. Některé mají dokonce i školené techniky přímo ve výrobním závodu. Včetně certifikátů a vysvědčení.
Já vím, že to pro někoho sou ptákoviny, ale mě je trochu líto, že značka, která byla za socialismu špičkou. Alespoň u nás. Nemá žádný podobný historický klub. Jestli by nestálo zato zapátrat, zda-li někde neleží ladem pozůstatky po starém Lada klubu. Tedy pokud vůbec existovaly! Ale předpokládám, jestli existovaly, jsou už rozkradené.

Je mi divné, že se žádný nedožil dnešních dnů...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte úno 17, 2015 18:44
od Laďuša
Existovaly. Něco jsem čet v ňákým starým Světě motorů. Mezinárodní srazy s nemalou účastí se u nás konaly už zhruba v roce 1972 ;) Pak jsem taky viděl třeba takovej smaltovanej odznak na masku s motivem buď Ladaklubu nebo jejich srazu.