Napsal: pon čer 06, 2011 22:25
Jojo, fakt pěkný obrázky. Mimoto den dětí jsem náležitě oslavil.
Hele - vysvětlete mi někdo jednu věc (technika je pro mě španělskou vesnicí, jsem člověk ekonomicky vzdělaný - ale zvídavý ).
Ovšem pokud mne technický rozhled neklame, parní lokomotiva má turbodynamo, ale žádný akumulátor, zatímco jistojistě vozy mají jak dynamo, tak akumulátor (aby svítilo osvětlení vozu i ve stanici, když se dynamo netočí). Někdy je na chodbičce rychlíkových vozů vidět skříň s elektrovýbavou a když je tam i ampérmetr, tak je to krásně vidět, jak to přepíná.Laďuša píše:Ano, světla na párach jsou elektrický. Proud berou v turbodynamu.
Je to ta věc tady pod komínem: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... 0_1832.JPG
V posledních letech už měly páry třeba i vysílačku
Ano, tuto je ta správná verze, neboť jakMartasBrno píše:Nebo spíš tlakovou párou odjinud s výfukem do komína...
takže je potřeba to točit pořád. Skrz dyšnu šla pára akorát při výfuku z válců a nebo třeba ve stanici při potřebě tahu. O točícím se turbodynamu svědčí proužek páry nahoře u komína, jako třeba tady na fotce teď z Rudy z víkendu: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Dvacet_let ... 0_8488.jpg Vlevo pod dýmnicí, vedle schůdků, je vidět i dynamo.Teepee píše: parní lokomotiva má turbodynamo, ale žádný akumulátor,
Tak to netušim, mam spíš pocit, že vidět moc neni ani u parních, ani u jiných mašin. A co by kvůli kotli v levotočivej zatáče neviděl strojvůdce, tak to by měl vidět topič, neb ten má taky za úkol koukat.Teepee píše:Ale mne zajímá jiná věc. Je to opravdu o tom, že ten heligonový světlomet na parní lokomotivě dodá tolik světla, že strojvedoucí stejně vede stroj do tmy a nějakou překážku na trati by navíc díky kotli nejspíš neviděl?
Protože dnes jsme na trati míjeli ESO a ono mělo LEDkový dálkový světlomet! Že by se ta éra jízdy do tmy vracela?
Mazání něčeho se děje takhle (přesně se teda v tutom nevyznam), ale přece jenom ne všechno šlo, takže obíhání mašiny s konvičkou oleje patřilo ke každodennímu koloritu parního provozu.Teepee píše:Mazání pojezdu se děje mechanicky od pohybu táhel (i když mám pocit, že třeba Albatros už to měl nějak jinak).
To vždycky stojí za to, jeho povídání je výborný. Neuděláme letos už konečně ten sraz v Lužnej?Teepee píše:si nechte někdy vyprávět v Lužné, od průvodce PANA Vladimíra Nolla
Provokatére, já srazy od jistý doby zásadně nepořádám, takže když to vyhlásíš, a budu moct, rád se, s rodinkou, dostavím. Nějak mi zrovna teď někdy došlo, že jsem tam snad už pět let nebyl...Laďuša píše:To vždycky stojí za to, jeho povídání je výborný. Neuděláme letos už konečně ten sraz v Lužnej?Teepee píše:si nechte někdy vyprávět v Lužné, od průvodce PANA Vladimíra Nolla
Tak pak ohlaš termín dopředu a třeba se to zvrhne tím správným směrem.Laďuša píše:Já jsem tam byl naposled loni, takže letos určitě vyrazim
Nóó, a proč se mu říkalo KRUŤAS? Byl snad na mašiny ras?vodis píše:Teepee: A až tam budete, zkuste se p. Nolla zeptat, proč se mu říkalo KRUŤAS. Dřív v muzeu prováděl ještě Josef Chrástka, taky bývalý fíra. Ten mimo toho ještě krásně fotografuje.
http://www.amforafotoklub.estranky.cz/f ... tka-josef/
No když jsem Nolla viděl v muzeu, tak mi přišel jak pohádkový dědeček, kterej je samozřejmě klaďas, tak už jsem se leknul ...vodis píše:Na fotce je Miloš Turčiačik, náhodou taky bývalý fíra, jezdil na Kladně. Noll je Kruťas proto, že dělal cvičnýho (tzn. v podstatě kontrolora fírů) a nebyl zlej, oni ho tím jen škádlili...
Som rad, ze sa fotky pacia, tu su ostatne zabery zo zeleznicneho vikendu:Laďuša píše:Flamo, máš ode mě veliký, ale opravdu veliký plus
Štokr je pěkná mašina, vlak pěknej celkově to byl a fotky máš taky parádní. Ale prostě klatovskej Kremák 534.0432