Stránka 181 z 191
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: úte zář 01, 2015 19:04
od smajchl
ty gumy sem si nechal dovezt z ukrajiny.. stejne jako treba drzaky chrom list na prahach apod.
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: ned zář 06, 2015 14:46
od zigul01
Chci se zeptat na lak . Co si myslíte o nitro laku, nebo jaky lak ?
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: pon zář 07, 2015 15:53
od Vašátor
Pokud chceš aby to něco vydrželo, tak jedině akrylát. Nitrokombinace je zastaralá, syntetika ani polyuretanka nic nevydrží...
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: pon zář 07, 2015 15:58
od Jelen
Směj se ještě vůbec používat akryláty? Jsem žil v dojmu, že jsou zakázaný.
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: pon zář 07, 2015 17:03
od zigul01
díky moc
za odpověď. No snad nejsou zakázaný :/ zítra se dojdu zeptat do auto laků v hradci.Na nitro kašlu jsem taky slyšel včera ,že to nic nevydrží.A kolik stojí litr akrylátu ?
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: pon zář 07, 2015 17:35
od Vašátor
Zákaz akrylátů se ani nikdy neprojednával. Akorát velké lakovny nesmějí používat akryláty ředitelné ředidlem, ale ředitelné vodou. Nicméně myslím, že se to týká pouze velkých provozů. Akrylovou barvou ředitelnou ředidlem se stále běžně lakuje, není žádný problém ji sehnat.
Kolik stojí litr akrylátu? U každé firmy jinak
, nicméně stojí cca dvakrát tolik jako nitro apod. méně kvalitní barvy.
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: pon zář 07, 2015 19:18
od Luky
Třeba mě stál jeden litr 2200 Kč, ale přiznám se na rovinu, že mně šlo hlavně o přesný odstín
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: pon zář 07, 2015 19:55
od Jan Vaníček
Nejprve se pozastavím nad tím, že netušíš, jakým typem barvy se bude lakovat, ale přesně víš kdy - viz píšeš před pár příspěvky.
Potom potvrdím to, co zde psali již jiní - lakovat akrylátem (on ani dobrý polyuretan není špatný - osobní zkušenost), ten zakázaný není jen omezený, přestalo se vyrábět kvůli zákazu právě nitro. Restrikce tedy i v této oblasti jsou, ale pro "opravářství" ne, míchači proto často mají akryláty a vodovky (paradoxem je, že se to navrch stříká stejně lakem, který je neekologický) a tak se to obchází.
Cena je závislá na ceně pigmentu a ten je pro různé odstíny jinak drahý, nejdražší je červená. Cena je dále odvislá od výrobce, např. De beer, Lechner a p. je levnější, PPG dražší. Je rozdíl, jak se ty barvy chovají. Nevím, jestli to auto bude stříkané venku, nebo v boxu, od toho se trochu odlišuje způsob nanášení, druh ředidla, které též není chyrita. Samozřejmě k tomu je potřeba počítat ještě tužidlo. Množství spotřebované "barvy" bude závislí ne tom, co vše se bude stříkat, v kolika vrstvách, doporučuji alespoň 3 (záleží taky, jak to bude krýt, jaký bude podklad a pod.), jaká bude tryska v pistoly, ale na ladu na celolak je potřeba počítat 3L a více.
Jinak podotýkám, že finální lak je třešnička na dortu, která může celé snažení předcházejících kroků totálně pokálet, ale NIKDY nezachrání zanedbání kroků při přípravě před lakem. Omlouvám se za slohovku, ale nějaké auto jsem už nastříkal a protože nejsem z oboru, prošel jsem si více než dvaceti lety vývoje/čerpání informací/experimentování ... . Honza
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 14:46
od zigul01
díky .. tak jsem si zjistil cena za litr je 790 kc.. no a kolik je potřeba tužidla na 5 litru barvy ?
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 19:12
od zigul01
Chci se zeptat, když vyšlápnu spojkový pedál začne hučet ložisko co to může být za ložisko? Si myslím ,že to bude v převodovce a nebo spojkové ložisko.šlápnu na spojku a hučení přestane.
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 19:23
od Majo
si trosku v tej vete protirecis.
Ked stlacis spojkovy pedal a lozisko zacne hucat, tak je to spojkove lozisko.
Ked stlacis spojkovy pedal a hluk, ktory si doposial pocul zmizne, tak su to loziska v prevodovke.
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 19:31
od zigul01
hehe to jsem celý já.. no tak to je ta druhá verze
převodovka,ale rozebírat převodovka se mi vážně nechce
dám tam jinou snad nebude hučet
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 20:08
od Vašátor
A já bych s Majem zase až tak nesouhlasil
- pokud hluk utichne už při lehkém sešlápnutí pedálu (stlačení cca 1/4 chodu), jedná se o spojkové ložisko
- pokud hluk utichne až při sešlápnutí do půlky chodu a více, je to ložisko v převodovce
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 21:03
od Majo
S prvou castou suhlasim len u aut, ktore maju spojkove lozisko bez vole(co su u Lady len predohraby od 2110 + Kalina, Priora). Lade 2101-07 sa v kludovom stave spojkove lozisko netoci a teda zacina hucat az pri stlacani a vacsinou huci aj pri stlaceni na podlahu.
ale s druhou polkou suhlasim bez vyhrad
Re: Modrej ďábel 2101 - změna: †Frankenstein†
Napsal: čtv zář 10, 2015 21:32
od Vašátor
Ono sice vůli má, ale přesto je slyšet. Zařiď aby ložisko stálo, když se těsně vedle točí přítlačák
. A naopak jak se sešlápne pedál , vůle v ložisku se vymezí a ono utichne. Pokud tedy není totálně na kaši.