Stránka 181 z 342

Napsal: sob kvě 21, 2011 09:15
od Laďuša
Hurá, klatovský motory tu budou věčně! :)

No jo, stošedesátosmička, tam byly problémy s izolací už dávno, co jsem byl v depu v KT v roce 2007, tak už to bylo. A zrovna tehdy se stalo, že při zařazení pátýho stupně zdechala :D Tak se to zkoumalo, měřilo, měnily se i trakčáky a furt byla taková izolačně horší :D Ale jezdila furt (teda do 28.12.2010, než zahořela) a pěkně jsem se na ní povozil při zkušebkach.
To taky byl zážitek, když se jelo zkoušet po výměně trakčáků (dostala vykanibalizovaný z 831.212). Na Janovice, kam se normálně jezdilo, ale byla výluka, tak nás teď poslali na Švihov. Na nádraží jsme čekali, že nás pustí až po plzeňským rychlíku, ale hle, pustili nás asi 10 minut nebo čtvrt hodiny před nim. Nu tak se vyjelo a když jsme byli na konci Klatov, došlo na zařazení pátýho jízdního stupně. Nu a co myslíte? Zdechlo to! :mrgreen: Tak elektrikáří se vrhli na rozvaděč, zatímco se jelo výběhem, aby se nahodily ochrany a nemuselo se zastavovat, nedejbože zdržovat rychlík. To se povedlo a dál už jsme jeli maximálně na čtyřku. Takže z toho plyne to, že to nebylo jenom trakčákama :lol:

Napsal: sob kvě 21, 2011 20:13
od Raduz

Napsal: sob kvě 21, 2011 20:14
od plavec
Dneska jsem absolvoval cestu rychlíkem "od Plzně" do Brna přes Jihlavu (R 929 Jihlava a zpět R668 Junák) a dráhy mě potěšily. Skoro všude na tej trati jsem potkal samý pěkný brejlovce v modrý barvě i naše rychlíky vezly brejlovci akorát při cestě zpátky, nám ho v Jihlavě sebrali a dali nám takovou prehistorickou oprejskanou elektriku :lol:
A taky jsem zjistil jednu věc . To má jistej systém, že v Brně na Hlavním přijíždí i odjždí rychliky na Plzeň vždycky z 5týho nástupiště Koleje 5K ? Stejně tak v Praze na hlavním. Když jedu od nebo na Č. Budějovice tak vždycky to jelo ze 7mýho nástupiště. To je výborná věc. :) Ovšem méně potěšující byla přestupní stanice v Horní Cerekvi, kde celou dobu z tlampačů něco bzučelo. Půlku vlaků tam vůbec nehlásili a na záchodě měsíc nikdo nesplachoval :roll:

Napsal: ned kvě 22, 2011 05:25
od Michal Pokorný
A to já jsem včera také něco zcestoval.
Nejprve jsem se svezl vlakem Os 6104 a to ve složení 810+012 (BDtax)- vezl jsem se z Dubičné do Lovosic.
Zde jsem přestoupil na R 779 Milešovka, zde jsem i přes neskutečné množství cestujících našel místo k sezení ve voze, který před mnoha lety vyrobil Waggonbau Bautzen, tímto jsem se svezl z Lovosic do Roudnice n.L.
V Roudnici jsem se stihl občerstvit jedním pivem :D
Zde jsem nastoupil do soupravy ve složení M286.1008+050.029-8+020.035-5+M262.0180, tato obstarožní soupravička mě odvezla z Roudnice n.L. přes Straškov a Libochovice do Litoměřic horního nádraží.
V Litoměřicích proběhl přestup do vlaku Os 6170 (1x810), který mě dovezl z Litoměřic h.n. do Lovosic.
V Lovosicích přestup do vlaku Os 6911 (CityElefant) tímto jsem se svezl až na konečnou, tedy do Roudnice n.L.
Ve zdejší nádražní restauraci probíhalo restaurování až do odjezdu vlaku R 780 Střekov , který mě ze středobodu vesmíru dopravil do Lovosic.
V Lovosicích jsem přeběhl ze 2. nástupiště na 4. a zde nastoupil do vlaku Os 6111 ve složení 810+012 (BDtax). V této oblíbené soupravičce jsem obsadil místečko ve voze BDtax 012.353-9 a téměř pohodlně se dopravil do dnešní výchozí zastávky, ve které jsem sobotní železniční cestování ukončil.

Mimo to jsme v Roudnici n.L. zachytili i Děčínský expres a to jak dopoledne při jízdě do Děčína, tak i večer při jeho zpáteční jízdě ku Praze.
http://litomericky.denik.cz/zpravy_regi ... atros.html

Ale co bych dál vyprávěl, jistě popíše někdo jiný, kdo má i něco dokumentačních důkazů.

Napsal: ned kvě 22, 2011 07:34
od Laďuša
Sakra, Michale, kolik to je kilometrů? :D Ale koukam, že klatovskej skvost nejel, tak to mě hned mrzí zase o malinko míň :P

A šup, Pípáku, už se těšim na fotky 8)

Napsal: ned kvě 22, 2011 07:39
od Michal Pokorný
Laďušo, buď rád, že si nejel. Kdyby si slyšel jak tam personál hovořil o voze 831 ve srovnání s tím Krokodýlem, asi by si utrpěl těžkou psychickou újmu :mrgreen:

Jinak kilometrově to není nic moc. Dopravcem ČD 122 km a dopravcem KŽC 59 km.

Napsal: ned kvě 22, 2011 07:52
od Laďuša
Pche, já bych to unes, protože jestli někdo mluví o osumsetjednatřicítkach nehezky, tak má újmu on :P Jo vlastně a dyť jste jeli pouhou osumsettřicítkou, takže v poho, ty jsou na nižší úrovni :)

Napsal: ned kvě 22, 2011 07:58
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Jo vlastně a dyť jste jeli pouhou osumsettřicítkou, takže v poho, ty jsou na nižší úrovni
Vždyť je to stejnej vergl. Navíc my jsme se uhnízdili v 050. Netřeba celou cestu poslouchat zvuk motoru.
I když pravda, K-L v rámci srovnání s dnešním "moderním" vozovým parkem ČD zatoužil přesídlit do motoru, aby porovnal hluk uvnitř.
Jako závěr z tohoto srovnávání uvedl : To teda nevím co si tou Regionovou po mnoha letech chtěli dokázat?! :lol:

Napsal: ned kvě 22, 2011 08:04
od Laďuša
Já tě dam, stejnej vergl! 831 je na mnohem vyšší úrovni, ne náhodou 830 přesloužila o dlouhý léta :P Jinak Regionova je krok vedle a zpět, to je známá věc :lol:

Napsal: ned kvě 22, 2011 08:11
od Michal Pokorný
Ona i původní 810 8) Když jsme v Litoměřicích vystoupili z 050 a přestoupili do 810 naskytlo se nám zajímavé srovnání, neb jsme tou 810 projížděli stejný úsek.
V 050 ticho, lehké pohupování. V 810 hluk, chrastění snad všeho v interiéru, drnčení vozu, vibrace oken,pištění a skřípot kol v obloucích o sedačkách ani nemluvě.
Po tomto jsme konstatovali, že pokrok zastavit lze.

Napsal: ned kvě 22, 2011 08:18
od Laďuša
Michal Pokorný píše:Po tomto jsme konstatovali, že pokrok zastavit lze.
Tak tuto je heslo dne :D

Jinak jsem se teď malinko porozhlíd po netu a teď se s 831 dějou věci. Je vidět, že poslední mohykání, který přes 50 let brázdili koleje a jako poslední zůstali, už asi zůstanou navždy. Tak kromě 831.168, co šla ke KŽC, viz výše, se k novýmu majiteli přesunula teď o víkendu i 831.167, která dojezdila v KT v lednu 2011. Eště se dvěma velkýma Bixama (020) přešla pod JHMD, takže jí asi, Michale, budeš vídat na švestkovce :P 831.187, která jezdila až do března letoška má prej zamluvenou NTM. Pak 831.043 je ČD muzejní, 212 prej taky chtělo NTM, ale čert ví, už dlouhou dobu stojí v kopřivach, možná jí vyměnili za tu 187.
A vůbec, tady je toho víc a i s pár obrázkama: http://www.k-report.net/discus/messages ... 1306013129

Napsal: ned kvě 22, 2011 10:53
od Křečík Barbuška
Takže tedy mé včerejší cetování. Časně ráno jsem opustil pelech a ve 4:52 jsem se vydal pomocí Os 4611 (stroj řady 242 a několik Bdmtee) do Brna hlavního kde jsem přestoupil do EC 176 jedoucím do Práhe, tento vlak byl veden osmou chloubou Škody Plzeň. Zaujal jsem místečko ve svém oblíbeném modrém Bmz245, posnídal a ulehl v spánek. Spaní mi ovšem vydrželo jen do Třebové kde mi přibyli do kupé dva přiožralí radikálové v povznesené náladě neustále popíjející vodku s džusíkem. Sociologický průzkum vlivu alkoholu na lidský organizmus jsem vzdal v Pardubicích neb mnohé náznaky a úprk jednohoho jedince na toaletu naznačoval, že chlapci budou s největší pravděpodobností celou cestu blinkat :) . Zaujal jsem tedy místo v podchlazeném kupé červeného Bmz241 kde byli cestující poněkud klidnější. V Praze jsem se chvilku potuloval po nástupištích a dále pokračoval R 772 (162 013-7 + letité bolševiky) do středobodu známého vesmíru. Tam pofotil Albatrose, se soukmenovcem Michalem polkli pivo a vydali se na cestu oním obstarožním motoráčkem KŽC do Litoměřic. Cesta byla příjemná, vozy pohodlné a až na jeden psychovýlev jednoho nespokojeného cestujícího i poklidně. Dovolil bych si ocenit pohodlí a akustickou pohodu pro cestující jak v Kufru ř. 830 tak i v Krokodýlu ř. 850, nynější stroje zejména oslavovaná Regionoha tomu nesahají ani po první stupačky. Z Litoměřic pak cesta Os 6170 do Lovosic v podobě stroje ř. 810 ve spartánském provedení, dále pak Os 6911 do středobodu. Jel sloník ve kterém byla kupodivu velice příjemně nastavená klimatizace, stroj nedrncal, byl tichý, prostě paráda. Takové soupravy kdyby u nás jezdily místo toho skanzenu železniční techniky reprezentovaném panťáky ř. 560 jejichž dveře mi při zavírání připomínají gilotinu :D . V Roudnici pak proběhla tradiční alkoholizace, která měla být spojena s výletem na místní věž zvanou Hláska, ale k tomu jaksi pro otupělost nedošlo, snad příště 8) . Cesta domů se započala v 18:12 kdy jsem nastoupil do R 787 (stejná mašina i vagónky jakými jsem jel ráno z Prahy), konkrétněji do posledního vozu první třídy. Vyjma dvou pracovníků bezpečnostní služby v něm nebyl nikdo, provedl jsem tedy průzkum kvality a vybavenosti. Dovolil bych si tvrdit, že za takovou jedničku bych nedal ani korunu :lol: . Vůz byl zjevně po nízkonákladové opravě v podobě nového nátěru interiéru kdy se stěnami byly natřeny i police pro zavazadla, no hrůza. Toaleta byla čistá nicméně ničím prvotřídním nevynikala. To již se přiblížil čas kontroly jízdních dokladů, načež jsem byl průvodčím za morální podpory těch dvou gorilek vykázán mezi plebs do druhé třídy vozové :lol: . Odolal jsem pokušení vytvářet scény, že nebýt mě nemělo by tento vlak co táhnout neb jsem kdysi na té mašině co nás táhla něco montoval. Podřídil jsem se osudu, neb by se mohlo asi také stát, že bych vystupoval v Kralupech, nedejbože za jízdy dříve :lol: . Po šťastném dojezdu do Práhe kdy jsem dokonce ani nic nezapoměl ve vlaku jsem se vydal na lov něčeho na zub. Pizza za 23 Kč sice žaludek zasytila nicméně nedosáhla kvalit pizzy co jsem si kdysi koupil na nádraží v Teplicích, tam si budu muset někdy zajet. Přišel čas nástupu do EC 379, bylo plno, takže jsem ani moc nehledal preferovaný modrý Bmz jen lačně pokukoval po volné sicně. V tento okamžik mne cosi udeřïlo přes ústa a naseklo mi ret. Po chvíli jsem se zorientoval a zjistil, že jedno děvče poněkud vyšší postavy usilovně mávalo jinému děvčeti co již nastoupilo a v zápalu mávání mne prý nechtěně inzultovalo, prý mne nevidělo když jsem tak malý :lol: . Trpce a statečně jsem tedy přijmul tuto ránu osudu a nastoupivše zaujal volné místečko a střízlivějíce v občasném polospánku se podrobil cestě domů. Táhnula nás dvanáctá chlouba z Plzně a díky příjezdu s náskokem jsem stihnu dřívější tramvajku a dostal se do postýlku o dobrou půlhodinu dříve než bylo v plánu. Ujeto bylo 681 km dopravcem ČD a 59 Km dopravcem KŽC.

Pár foteček tutaj http://koko-loko.rajce.idnes.cz/Vylet_z ... etna_2011/

Výlet to byl výborný, příjemě ztrávená sobota.

Napsal: stř kvě 25, 2011 12:40
od Michal Pokorný
Muzejní noc v Zubrnicích : http://www.zmz.cz/novinky/noc_2011.pdf
Jízdní řád ZMŽ na červen : http://www.zmz.cz/novinky/cerven_2011.pdf

Napsal: stř kvě 25, 2011 16:22
od Křečík Barbuška
Můžete složit kurz výpravčího ... vlak odjíždí nesprávným směrem :mrgreen: .

Napsal: stř kvě 25, 2011 16:32
od Laďuša
Copa kurz výpravčího, ale ty další práce - si vzpomenu na toho pána, jak nás tam lákal na odštěrkovávání a tahání pražců a takový ty věci... :D :D

Jináč ta prohlídka muze s průvodcem - doufam, že jim vypadlo a a ne háček :D