Stránka 19 z 20

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon črc 14, 2014 16:16
od Vašátor
Ono, dokud lze u Žigula řetěz napnout, může defakto na motoru zůstat (opomeneme-li hlučnost). Tedy s prasknutím jsem se zatím nesetkal. A až nepůjde napínákem dopnout, nastal čas jej vyměnit - což ani ten jeden zub nebude. Potom samozřejmě jak řetěz, tak všechna rozvodová kola.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte črc 22, 2014 20:31
od Dusan
No pravdu povediac, kedze tie auta maju svoje roky vecsinou sa od vyroby ani vymeny retazu nedoziju, pri najhorsom napinak sa da nadstavit a ideme dalej s povodnou retazou.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte srp 12, 2014 19:54
od Kelfik
Zdravim,
mam otazku ohledne vzhledu ventilu a sedel.
Tady jsou fotky současneho stavu po ocisteni: http://kelfik.rajce.idnes.cz/Ostatni , otazka tedy co s tim? Mam jen zabrousit ventily se sedly pastou a slozit? Nebo je to uz problem, malo ocistene ventily a spatne vyfukove sedla? Nemam s tim zkusenosti. Ventily mi prislo ze uz snad lepe ocistit nejdou a tu stycnou plochu jsem zbytecne nechtel vic brousit smirkem.
A 2 vyfukove sedla jsou na krajich jakoby trochu okousane.

http://kelfik.rajce.idnes.cz/Ostatni/#IMG_6556.jpg
Obrázek
http://kelfik.rajce.idnes.cz/Ostatni/#IMG_6546.jpg
Obrázek

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte srp 12, 2014 20:01
od Vašátor
Toto je úplně v pohodě. Pokud nemáš frézu na ventilová sedla, je potřeba pomocí brusné pasty brousit a brousit, až bude ventil pěkně sedět - obzvláště ty okousané plochy sedel.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte srp 12, 2014 20:21
od Kelfik
Frezu nemam. A normalne hrubou pastou na ventily a rucne vse, tak jak se zabrusujou ventily? Nebo ventil do vrtacky a brousit ho o sedlo? A potom jemnou pastou dobrousit rucne?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte srp 12, 2014 20:32
od Vašátor
Doufám, že máš ventily očíslované! Je víc než dobré zabrušovat je na původním místě.
Zabrušuje se vždy ventil v sedle - prvně hrubá pasta, pak jemná, až sedí celou plochou!
Pokud máš vrtačku s nízkými otáčkami, klidně ji použij. Lepší je aku šroubovák. Dobré je měnit směr otáčení. Dřík namazat a ventil netlačit na bok!
Na zabrušování se má používat taková přísavka (právě z důvodu eliminace možného tlačení dříku do boku).

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte srp 12, 2014 20:43
od smajchl
Ja zabrusoval ventil vrtackou tak ze jsem na nej nasadil hadicku a tu pak upnul do vrtacky a dojil sem ten drik konkorem...

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte srp 12, 2014 21:01
od Kelfik
Ano ventily mam ocislovane, predtim nez jsem hlavu rozebral, jsem cetl nekolik navodu. Ty dve sedla a ty dva prave ventily uz jsem kazdy tak 30minut zabrusoval, ale vysledek skoro zadny :-(. Podle nekolika navodu jsem zkouse Cif, solvinu a pak jednu hodne jemnou pastu, vse vzdy s trochou oleje. Ale vysledky skoro zadne, spis mi prijde, ze jeden ventil mam na plose trochu poskrabany. Delal jsem to aku vrtackou, prisavku znam, ale nemam. Koupim ty dve pasty a udelam vse radeji jen rucne.

Ty cerne tecky na sedlech a ventilech to je zatluceny karbon nebo jsou to fyzicky drobne pozkozeni povrchu? A jeste, co mohlo zpusobit ty okousane kraje sedla?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř srp 13, 2014 11:18
od Marek
Pokud je dobrý ventil a dobré sedlo, je to zabroušené za třicet sekund, ne třicet minut. Pak, když se zaleje kanál, nesmí prosáknout ani v případě, že ventil v sedle držím pouze tlakem prstu.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř srp 13, 2014 11:59
od Kelfik
Marek píše:Pokud je dobrý ventil a dobré sedlo, je to zabroušené za třicet sekund, ne třicet minut. Pak, když se zaleje kanál, nesmí prosáknout ani v případě, že ventil v sedle držím pouze tlakem prstu.
Viz. výše mám fotky v odkazu, jako to vypadá teď. Už jsem objednal pastu na ventily, takže to snad bude lepší. Ale to sedlo je jakoby trochu okousané na vnitřní hraně. otázka jak moc se s tím zabývat, když nebude ventil prosakovat.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř srp 13, 2014 13:21
od Marek
Pokud ventil neprosakuje, těsní. Víc není třeba řešit.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř srp 13, 2014 13:30
od Petr HC
Někde jsem četl, že je důležitá i šířka těsnící plošky, potažmo specifický tlak na 1 mm2 této plošky. Tato ploška ale také odvádí část tepla z ventilu, takže jde o určitý kompromis. Zřejmě proto se sedla frézují a výrobci motorů předepisují šířku této plošky.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř srp 13, 2014 14:30
od Marek
Rozdíl úhlů sedel a ventilů je 1°, čili ploška je velmi malá.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pát srp 15, 2014 06:57
od Kelfik
Koupil jsem v M-CAR gufera ventilů "nové vylepšené provedení" na 1500motor, ale nějak si nevím rady jak s výměnou. Jsou totiž úplně jiné než ty původní. Máte někdo s nimi zkušenost, jak je tam správně nasadit? Také mají otvor pro ventil 7mm místo 8mm(původní gufero), nechtěl jsem to na ten ventil nijak rvát, proto se raději ptám a druhá věc, dávat to až pod tu podložku pružiny, která to pak silně přitiskne k hlavě?
Možná mi poslali nějaký špatný kus, ale podle čísla dílů to sedí.

Obrázek

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pát srp 15, 2014 11:49
od Marek
To tam nepatří. To vůbec není na Ladu, člověče.