Stránka 19 z 342
Napsal: pát led 25, 2008 18:16
od Tomáš
Teepee píše:Stanley__001x píše: Rusové ještě dělali, později, Táni- byl to nástupce sergeje o kapánek silnější asi 3000 koní, ale ty Československá vláda nechtěla, hodně jich jezdí v bívalé NDR a občas jsou proto vidět i v Chebu.
Nemyslíš Ragulina? BR130, BR132?
viz např.
http://www.youtube.com/watch?v=J6vvmk5Ejdk
ano je to Ragulín nastupce Sergeje...nejde o to že by ho vláda nechtěla..to ne oni tu byly a i jezdily Brno Maloměřice,jenže byli kapánek těžší a tou šestikolovou nápravou lámali oblouky..prostě dělali víc škody jak užitku...tak se všechny stroje darovaly do Bulharska..mě se podařila sehnat originální kastla Na model BR 130..kde je dobový nápis BRNO-Maloměřice..jsem na to dost pyšnej
Napsal: pát led 25, 2008 19:57
od Štěpán
Už zhruba před 12 lety jsem si kdysi koupil nejsilnější a pro mně i cenově dostupnou a hezkou mašinku a ono to byla RAGULÍNKA...
Mimochodem německý pojmenování se mi líbí víc... LUDMILA... takový sladký
A tady je ten motor...
http://uk.youtube.com/watch?v=2ymIEg3IH ... re=related
Napsal: pát led 25, 2008 19:58
od Teepee
Tomáš píše:Na model BR 130..kde je dobový nápis BRNO-Maloměřice..jsem na to dost pyšnej
Myslíš tu od BTTB? Tak toho mám právě před sebou:ČSD, T679
2002, Střední dráha Lok. depo Brno-Maloměřice.
Nemáš na něj dvojkolí s převodovým kolem? Mám ty Raguliny dva a na obou jsou ta střední dvojkolí už za zenitem své slávy. Na jednom jsou bandážová, to by se snad bandáže ještě sehnaly, ale ten druhý má ta kola celoplastová a nedrží už na hřídeli.
Zrovna před hodinou jsem zkusil z jednoho vzít ta kovová a nahradit na druhém ta ojetá bandážová, sice to není ono, ale dovedu si představit náhradu "tažných" dvojkolí "kovovými".
Mj. Zítra možná pojedem na burzu do Opletalovy ulice v Praze.
Docela oříšek ta dvojkolí sehnat, uvažuju že koupím nějaký vrak podvozku a vyrabuju to z něj.
Napsal: pát led 25, 2008 20:02
od Teepee
Napsal: pát led 25, 2008 20:14
od Laďuša
Třebas měl náčelník dráhy tlustou ženu Ludmilu
Teepee píše:....z jednoho vzít ta kovová a nahradit na druhém ta ojetá bandážová, sice to není ono, ale dovedu si představit náhradu "tažných" dvojkolí "kovovými"....
Jen to vyměň, mě ze Sergeje bandáže upadaly, tudíž kola jsou už "jenom" kovový a tahá jako drak
Napsal: pát úno 08, 2008 04:53
od Michal Pokorný
Napsal: pát úno 08, 2008 20:48
od JirkaHagen
Napsal: pát úno 08, 2008 20:57
od Jakub Metelka
Kdy se to událo.Pěkný foto.
Napsal: pát úno 08, 2008 21:02
od JirkaHagen
Je to focený 24 ledna. Bohužel jsem ty fotky musel trochu přisvětlit, takže vypadaji moc uměle.
Tragická nehoda tramvaje v Košicích 1978
Napsal: sob úno 09, 2008 01:30
od Honza 21061
Mám tady něco horšího co souvisí s provozem drážní dopravy:
Havárii, kterou zavinila téměř jistě technická závada přetížené tramvaje, byla nakonec zcela svalena na řidičku. Bohužel v té době se hovory na dispečink ještě nenahrávaly, dnes už to není naštěstí taková legrace, vše se nahrává.
I po 30 letech od havárie se DPMK nechce k této havárii vyjadřovat, tím spíše by stálo za to, vyšetřování znovu otevřít.
http://www.youtube.com/watch?v=cokTtJms0bU část 1.
http://www.youtube.com/watch?v=tLV1hf0ucSk část 2.
http://www.youtube.com/watch?v=jOaqJ95TIU8 část 3.
http://www.youtube.com/watch?v=x4ZYbYywhpQ část 4.
Tramvaj T3 už měla s brzdami poměrně dost problémů, spousta řidičů si např. po najetí do před nimi stojící tramvaje stěžovala, že je závada na brzdách. U odporové T1-T3, se to skutečně může stát, protože po zrušení tahu je potřeba vyčkat cca 2 vteřiny na "přípravu", než se zrychlovač- speciální kontrolér, nastaví zpět do výchozí pozice, tj. brždění motory (na ampérmetru je možné tuto přípravu zahlédnout- odporová T3 jedoucí výběhem neustále mírně přibržďuje motory).
Pokud řidič musí rychle zabrzdit a nevyčká na přípravu, el.dynamické brzdění nefunguje, musí se použít čelisťové, případně "bačkory"- magnety, k tomu je potřeba pedál prošlápnout hlouběji a v první chvíli se zdá, že nebrzdí!
Tyristorové regulace už tím netrpí a může se brzdit okamžitě...
Napsal: sob úno 09, 2008 23:52
od JirkaHagen
Napsal: stř úno 27, 2008 10:05
od zdenda
Teepee se ptal jak se legalisuje lomokotiva, co bys rád věděl?
Napsal: stř úno 27, 2008 10:10
od Teepee
zdenda píše:Teepee se ptal jak se legalisuje lomokotiva, co bys rád věděl?
Já o tom nevím vůbec nic, tuším jen že musí proběhnout TBZ, ale ani o té nevím nic.
Napsal: stř úno 27, 2008 12:53
od zdenda
Ptal jsem se kolegů a je zákaz to tu vypisovat. Co mohu ale popsat-
Většinu věcí najdeš v zákoně 266/1994 Sb.+ prováděcí vyhlášky.
to je taková zkušební jízda, kdy simuluješ provozní situace.
dále se zvlášť testují vzduchové obvody, elektro z toho se vytváří zprávy.
Je to hodně zdlouhavý a složitý proces. Mašina má prakticky velký techničák a pak x dalších (klidně i 10), a bez nich nesmí existovat, nejčastěji-vzduch(tlakové nádoby), elektro,(příp. další)
Když s to pak sejde, tak je toho hezká složka.
Napsal: stř úno 27, 2008 15:52
od Laďuša
Hmm, tak tuto téma hodně zajímá i mě.
Jak je na tom se zkouškama škodovácká lokomotiva 109E (380ČD)? Nevíš? Zkoušky na pevnost kastle má prej úspěšně dávno za sebou, teď někdy se oživuje a bude jezdit na zkušební koleji po Škodovce a pak má jít na okruh.
Zajímalo by mě, jestli třeba nemá problémy s EMC, VZ a tak... Její výroba je už rok zpožděná, prej kvůli ERTMS nebo jak je ta zkratka správně..