Stránka 19 z 43

Napsal: sob srp 08, 2009 19:00
od Majo
veru, toto je cestna sada :mrgreen:
origo disky to sice su ale ET maju takmer 0 :twisted:
a veru akykolvek vyjazd kde su mokre alebo je trava tak je na nich problem :|

vodu? to neni voda, to je len umyvanie podvozku, voda zacina v polke celneho skla, pri tomto este v interieri nebola ani kvapka :lol: :lol: :lol:

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 02, 2012 10:21
od Majo
Kedze sa v inej teme riesil moj motor, rozpisem sa tu. Niva je momentalne nepojazdna, spojka, ktorou som sa chvalil na predoslej strane nevydrzala. Este som to nerozobral, ale predpokladam, ze sa polamal pritlacny tanier. Spojka totiz nevypne ani trochu ani pri uplne vytlacenom pedali(ani po dostelovani az neviem kam, pri tom pracovny valec s nou hybe). Takze ma caka mensi vylet na Ukrajinu, pre novu spojku a rovno aj pridavnu prevodovku s volbou 4x2.
Tesnenie pod hlavou motora prepusta olej, takze rovno pride na rad aj motor. Momentalne su tam skusobne na sustruhu znizene originalne piesty, uvidim v akom budu stave a takisto uvidim, ci zozeniem nejake schopne nove piesty na UA, alebo upravim Fiatacke 84ky. To uz by bolo zaujimave vrtanie 84, zdvih 88, ak dobre pocitam objem 1951ccm oproti terajsiemu 1859ccm, narast skoro o liter, vsetko zavisi od toho, co najdem po zlozeni hlavy.
A ako vravi Vik, mne to bude aj tak malo :lol:

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 02, 2012 11:59
od Luděk Musil
Majo píše:... alebo upravim Fiatacke 84ky. To uz by bolo zaujimave vrtanie 84, zdvih 88, ak dobre pocitam objem 1951ccm oproti terajsiemu 1859ccm, narast skoro o liter, ...
Jen jestli jsi nechtěl říct 100 kubíků :idea: . . . . L.

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 02, 2012 12:27
od Majo
ja len skusam ci to tu niekto aj cita :mrgreen: samozrejme narast o deci, takze je diskutabilne, ci to bude vobec citit 8-)

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 02, 2012 13:28
od Luděk Musil
Asi to cítit bude. Z osobní zkušenosti jsem cítil rozdíl při každé změně kubatury ( 1,3 -> 1.5; 1.5 -> 1.7; 1,7 -> 1,8 ). L.

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 02, 2012 14:41
od Majo
ja budem asi antitalent. Ja som citil rozdiel asi 2x. Raz ked som mal tuto 1.9ku v Orechovi s ostrou vackou(prakticky to bol len jeden den - Trnavsky crash, teda ehm zraz) a ked som mal v kombiku na 1.6ke Webre. Inak mam pocit, ze vsetko ide prakticky rovnako. Samozrejme dokazem rozoznat, ze kazdy motor ma inde maximum krutiaceho momentu, ale neviem povedat, ze mi nieco vyhovuje viac ci menej, alebo ze to ma vyssi vykon. Dokonca sa mi zda ze 1.7mickova Niva na karburatore ide o chlp lepsie nez moja 1.9 v MPIcku. Len mi to nikto nepotvrdil, skor su taki co tvrdia, ze citia, ze ta 1.9 je lepsia :dontknow:

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 02, 2012 15:36
od Luděk Musil
Jako poznat rozdíl ve výkonu motoru ze dne na den, resp. ihned po výměně ... jo - to už by ten kilowattový nárůst musel být podstatný.
Před časem jsem měl udělanou (s)prostou excelovskou tabulku, která přepočítávala rozdíl mezi kubaturami a jejich výkonem u standartních Ladamotorů. Její hodnoty si nepamatuju, ale bylo to pár procent. 1,7 proti 1,8 podle této tabulky vypočítávala rozdíl na cca 6 kW (63 -> 69). Tento nárůst výkonu jsem poznal teprve tak, že kopeček, který jsem jel původně na pětku a auto po přidání plynu nezrychlovalo, tak po výměně motoru zrychlovalo.
A jestli to z nuly na stovku dělám za 18 (po novu) místo za 20 (postaru) jsem zatím nezkoušel. A poznej, kdy je to 18 a kdy je to 20 vteřin :P .
Takže asi tak. L.

Re: Niva by Majo

Napsal: stř led 04, 2012 10:47
od Majo
no zas nikdy som nemal motor, ktory by stovku nedosiahol pod 15 sekund :-D Samozrejme ked nepocitam prave Nivu. Problem je, ze ja som toho pomenil prilis vela v prilis kratkom case, takze som nestihol postrehnut, co sa ako prejavilo. Rozhodne Niva bez uprav jazdila lepsie, co sa tyka maximalky aj pruznosti. Kedze zmena kolies bola postupna(175/70 16=>205/80 16=>225/75 16/zimne a 30/9.5/15/letne), asi som si neuvedomil ako vela to spravilo s vykonom. Aj ked som zmenil povodne 3.9 diferaky az na terajsie 4,44 a motor osadil vyssou klukou, povodne hodnoty nedosahuje ani co sa tyka maximalky ani zrychlenia. Len tak pre info - maximalku na rovine dosahujem 120km/h, z kopca max 140km/h, predtym to bolo cca 150 na rovine a 170 dolu kopcom. A predtym to bolo na 5tom prevodovom stupni, teraz je maximum na 4ke, ked dam 5 auto uplne strati silu.
Uvazoval som aj nad turbom, ale to by som musel znizit kompresny pomer a zrejme by to sposobilo znizenie krutiaceho momentu v nizkych otackach. Cize keby to aj pridalo na maximalke na dialnici, urcite by to zhorsilo vlastnosti v terene na redukcii....

Re: Niva by Majo

Napsal: stř led 04, 2012 17:13
od vik2
udelej z toho zase 1.7i a sezen nejake male turbo, aby melo rychlej nastup. Trebas uz od 1500ot.

Teoreticky,,, kdyz ho nastavis na nizkej tlak, 0.3 - 0.4 bar, pobere to i elektronika(vaha vzduchu to zmeri?! - vstriky maji rezervu?! - lambda to doladi?!). Bez nutneho chipu..?!

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 09, 2012 14:46
od Majo
Nepobere. Auta s turbom maju uplne inak stavanu elektroniku. Jednym z aspektov, ktore berie RJ do uvahy je tlak pred a za skrtiacou klapkou(v sani). U vstrekovania atmosferickych motorov RJ pracuje s podtlakom. Pre RJ aj samotne cida by to bolo mimo rozsah. Po montazi turba by bolo jednoduhsie nahodit tam elektroniku z napr 2litroveho fiata a verim ze aj bez chipu by isla lepsie nez keby to niekto skusal na tej nivackej. A to nehovorim ako by to slo po chipe :)
Kazdopadne do mensieho objemu urcite nepojdem, to by nemalo ziadny vyznam - preco aj, velmi zjednodusene povedane - cim vacsi zdvih, tym sa posuva maximum krutiaceho momentu do nizsich otacok. Inak ja v teren bezne vyuzivam otacky uz pod 1000, takze je nemyslitelne aby mi tam turbo pomohlo. To je ale problem pridlhej redukcie....
Vidim to na atmosfericky dvojliter, zajtra idem na UA, uvidim co zozeniem

Re: Niva by Majo

Napsal: pon led 09, 2012 15:03
od vik2
NO,,, snad ti to uz konecne bude fungovat.
Kdyz vyuzivat tak nizke otacky,,, tak sis mel poridit diesela :lol: :lol:
A esly chces argumentovat rozsahem pouzitelnych otacek,,, tak ano ale ne u te tve zdechliny co ti nad 3500 stejne nejede :lol: :lol:

jinak,,, jina redukce,,, ano. Kdyz jsem mel 5,375:1 diferaky jeste na origo napravach. Tak to nemelo chybu. vpodstate jakejkoliv kopec skoro na volnobeh s usmolenou 1600ccm.
Proste pomale prevody jsou reseni pro benzinaky

Re: Niva by Majo

Napsal: stř led 11, 2012 11:41
od Majo
vsak keby to nebolo take drahe tak uz je tam najpomalsia redukcia :-D
Vcera som nakupil, zajtra idem montovat - okrem ineho aj komplet spojku aj so zotrvacnikom zo Chevrolet Nivy, to som ani netusil, ze to ma vsetko ine/vacsie/masivnejsie =-O
Zajtra to aj odfotim, snad tato spojka vydrzi dlshie nez tie 3 pred nou.
A uz som nasiel aj piesty 84.00mm nizsie o 4mm, origo Niva(zacinaju cislom 21213), pripadne aj nizsie o 2.3mm, pre tych co maju kluku 84ku(tie su pre zmenu zo 112ky - mierne vybratie na 4 ventily) 8-)

Re: Niva by Majo

Napsal: stř led 11, 2012 11:50
od Marťas
Tak to by se asi tahle spojka dala používat i na klasický (upravený) sedany, co? Někomu kdo to má hodně vyhnaný na výkon a přestává mu stačit normální lada-spojka by to mohlo docela dost pomoct :idea:

Re: Niva by Majo

Napsal: stř led 11, 2012 11:53
od vik2
- jsem zvedavej jak ti ten motor pak pujde. Trebas uz tam budes moct davat normalni benzin...95okt.

- takze mas jen pridavnou 4x2/4x4 , ale redukce standartni??

Re: Niva by Majo

Napsal: stř led 11, 2012 14:19
od Majo
redukcia sa predava len ako dva hriadele do prevodovky a ja som prave potreboval komplet pridavnu, kedze moja huci uplne strasne/necudo ked isla 150km bez oleja a vymenil som v nej akurat loziska aj to za stare z inej prevodovky...
Inak ja tam davam 95oktanovy benzin. Ono to ma datčik detonacji :-D

A o tej spojke som pisal prave keby niekto potreboval nieco silnejsie nez standard(aj ked sa obavam, ze tu bohuzial nikto taky nie je)