Stránka 19 z 31
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 18:53
od stano112
Dusan píše:Vplyv to urcite ma. Aj na 2103, neprefukava ti tak motor a skor sa to ohreje.
A toto je presne páni celé fórum.
Dušan,skús sa zamyslieť: Kalina2,Granta má vpredu chladič klímy,potom tesne za ním je vodný chladič,na ňom je namontovaný veľký plastový dekel v ktorom je ventilátor chladenia. Od predku nárazníka máš obrovský kus plechu až po začiatok karosérii. Ak sa ti k motoru dostane cez toto všetko čo i len vánok studeného vzduchu,tak ja si zjem k...t.
Keby že tam dáš aj dečku,tak to bude mať aký-taký vplyv až keď ti otvorí termostat okruh do chladiča. Na skorší ohrev motora to vplyv teda nemá,podľa mňa ani minimálny!
Ale ok,kúp si Vestu a daj si dečku. Potom nám povieš skúsenosti.
A mimochodom,ja som mal na Kaline opačný prípad. Je to v téme crossky. Namontoval som tam origo sieťky proti hmyzu,aby bol chránený chladič klímy. No a v lete som ich musel vydrbať von(za výdatnej pomoci Posima na zraze v Bukovej
),lebo v lete pri 31 stupňoch mi na dialnici pri 135 liezla teplota na 95 stupňov a sahara mi hučala naplno. A to si nechcem predstaviť,ak by bolo vonku 36-37. Proste o tú sieťku sa tak lámal vzduch,že neprefukovalo dostatočne ani chladiče
.
Toľko k téme dečky. Ale ja vravím,treba si kúpiť tavnú pištoľ a zavariť to komplet aj s prednou kapotou
.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 19:25
od Křečík Barbuška
Laďuša píše: ... když jsem zjistil, že to má praminimální vliv, ale tady to někdo chce cpát na auto cca z roku 2017
Ty tomu tomu tak rozumíš
. Prostě koupím mirelonové izolace trubek a půjdu tunit
. Nejlepší by byla clonka s řetízkem tak jak na Spartaku
.
Já nechápu co je na tom nepochopitelné, že si člověk povzdechne nad tím, že se v silnějším mrazu pomaleji ohřívá vůz. To je prostě objektivní zjištění a hotovo. Nejsem debil abych si nepovšimnul rozdílu mezi 4°C a -8°C na stejné trase
. Tak jak jsem to pozoroval u krabice tak to pozoruji i u Granty. Jen s tím rozdílem, že ručičkový měřák krabice tak nestresuje neb milimetr bílého pole před zeleným polem není tak konkrétní jako 70°C na displeji a milimetr za zeleným polem v rudém poli není tak konkrétní jak 102°C na displeji. Je pravda, že jsem po stránce duševně motoristické tak trošku uváznul v minulém století, ale čím dříve se motor prohřeje tím lépe.
Pravdu má Dušan s poznámkou o významnosti dečky v době dlouhotrvajících mrazů. Teď to tak lítá, že dnes jsme měli 8°C a na displejíku jsem i 96°C zahlédl. Takže to co by včera pomohlo by mohlo zítra škodit.
Třeba v létě mi chlazení v kolonách přišlo, až nedostatečné neb i 112°C jsem tam viděl a věřím tomu, že i ty drátěné síťky ve spodní části nárazníku se projevily jako neproduktivní.
Prostě když už tam výrobce dal ukazatel teploty tak ho občas sleduji tak jak jsem občas za jízdy přehlédl budíky napětí, tlaku oleje v motoru a teploty chladící kapaliny u krabice. Tlak oleje by i v Grantě potěšil
.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 20:10
od Cory
A zapina niekto vnutorny okruh pri ohreve? Ono sa to nezda, ale spravi to vela.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 20:17
od Křečík Barbuška
Nezapinam neb primarne mi jde rano o odmlzeni celniho skla ci predejiti jeho mlzeni.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 20:27
od Vašátor
stano112 píše:
Dušan,skús sa zamyslieť: Kalina2,Granta má vpredu chladič klímy,potom tesne za ním je vodný chladič,na ňom je namontovaný veľký plastový dekel v ktorom je ventilátor chladenia. Od predku nárazníka máš obrovský kus plechu až po začiatok karosérii. Ak sa ti k motoru dostane cez toto všetko čo i len vánok studeného vzduchu,tak ja si zjem k...t.
.
Jo a ten náporem hnaný vzduch přes chladič proudí asi kam? Zastaví se o chladič a v létě se pak motor utaví. Za jízdy přes chladič proudí velké množství vzduchu a to samozřejmě někam musí jít ... a kam asi jinam, než do motorového prostoru. Pod auto svedený není. Vidět, jak si jíš k...t nemusím.
Je jasné, že moderní motory větší kubatury zakrývání chladiče nepotřebují. Vztáhnu-li to na svůj dopravní prostředek, Opel Corsa s tříválcovým motorem 1.0 12V EcoTec, bez zakrytí půlky chladiče mi ručička teploty cestuje jak na horské dráze. Jasně, je to ještě jeden z mála vozů, kde ukazuje teploměr přesně a je poznat každý stupeň. Ale lze to poznat i na intenzitě topení. Ledový vzduch proudící přes chladič dokáže tohohle tříválcovýho prcka ochladit takovým způsobem, že kolikrát na delší cestě ani neotevře termostat - obzvláště při jízdě 80km/h za důchodcem, či klesání z Vysočiny na Brno. Apropo, já zakrývám kartonem přímo před chladič (u druhé Corsy mezi chladič vody a klimy), takže na motor se mi ledového vzduchu dostane opravdu o to méně.
Výsměch lidem zkarývajícím si na zimu chladič prostě není na místě.
P.S. Cory: ano, zapínám a udělá to hodně.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 21:49
od stano112
Vašátor píše:stano112 píše:
Dušan,skús sa zamyslieť: Kalina2,Granta má vpredu chladič klímy,potom tesne za ním je vodný chladič,na ňom je namontovaný veľký plastový dekel v ktorom je ventilátor chladenia. Od predku nárazníka máš obrovský kus plechu až po začiatok karosérii. Ak sa ti k motoru dostane cez toto všetko čo i len vánok studeného vzduchu,tak ja si zjem k...t.
.
Jo a ten náporem hnaný vzduch přes chladič proudí asi kam? Zastaví se o chladič a v létě se pak motor utaví. Za jízdy přes chladič proudí velké množství vzduchu a to samozřejmě někam musí jít ... a kam asi jinam, než do motorového prostoru. Pod auto svedený není. Vidět, jak si jíš k...t nemusím.
Na to je tam ten plastový dekel na chladiči s otvorom na ventilátor chladenia,ktorý je mimochodom vyvedený mimo motor nad prevodovku. Čiže motor priamy ofuk nedostáva,ako tvrdí Dušan. Tož toľko.
A kúp si poriadne auto,aby si si nemusel zakrývať polovicu chladiča
.
A ak to niekto zobral ako výsmech,tak mi je to ľúto. Ja sa z toho nesmejem a keď chce niekto experimentovať z dečkami,tak nech experimentuje,veď je dospelý. Mne to len príde divné,dávať v dnešnej dobe kartón pred chladič,aby mi v aute bolo teplo. Zvláš u novej Granty,Kaliny2 a Vesty,kde je komplet prekopaná chladiaca a vykurovacia technika oproti starším modelom. A hlavne keď to mám osobne vyskúšané na vlastnom aute už tretiu zimu a najazdených 73tkm.
A popravde nemám rád mudrlantov,ktorý v tom aute ešte ani nesedeli a už vedia,že dečka 100% pomôže
.
PS: Koko-loko nik netvrdí že si debil,že si nevšimol na rovnakej trase rozdiel v ohreve pri 4 a -8 stupňov. Počítaj všal aj s tým,že logicky na rovnakej trase zohrievaž už motor o 12 stupňov teplejší,keď sú vonku 4 stupne. Myslíš že pri mínus 8 ti to tá dečka dorovná na rovkej trase? Tých 12 stupňov? Podľa mňa určite nie...ak máš pocit,že auto ti slabo kúri,tak skús porovnať s Luďkovou Grantou,poprípade s niekým iným. Príčina bude potom niekde inde. Ja napríklad dokážem moju Kalinu pri -8 vykúriť na 10km minimálne na 16-18 stupňov v interiéry.(údaje odčítané z mmc).
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 21:58
od Cory
S tym prekopanim by som bol opatrny, pretoze s prichodom Granty zacali pouzivat primitivny system, totozny s Favoritom
Predchadzajuce modely to mali premyslenejsie, nedochadzalo k takym vykyvom v teplote motora, no zato ohrev trval dlhsie, aj kurenie bolo slabsie.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 22:11
od stano112
Cory píše:S tym prekopanim by som bol opatrny, pretoze s prichodom Granty zacali pouzivat primitivny system, totozny s Favoritom
Predchadzajuce modely to mali premyslenejsie, nedochadzalo k takym vykyvom v teplote motora, no zato ohrev trval dlhsie, aj kurenie bolo slabsie.
Samozrejme s tým prekopaním som to myslel takto
. Veď ale už to tu tiež na fóre bolo rozoberané,tak sa mi to nechcelo rozpisovať. Áno starý systém bol menej náchylný na výkyvy.
Len zasa je to o tom,že sa vraciame stále k veciam dávno minulým a objasneným
.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: úte pro 04, 2018 22:27
od valda1971
Já dečku nepoužíval ani na 01 v běžném provozu, táta mi ji sice dal, ale také zjistil, že je zbytečná
Na Prioře jsem o ní ani neuvažoval, teplo jde z topení po cca 1km, po cca 10km už je to paráda a oproti předchozí 112 je schopná topit za jízdy slušně i bez ventilátoru - což ale dle debat s majiteli ty starší neumí. Tedy s teplem v ruském Vazidle jen spokojenost
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: stř pro 05, 2018 08:55
od Liftback
Cory to trafil, totiž Granta a Kalina má rozdielne masky a "dieri" a Granta o čom sme už písali patrí do staršej generácie.
Rus už všetko vykoumal a funguje mu to, tam sú bežné dlhodobé teploty pod -22 celkom bežné, pochvaľujú si to.
Samozrejme pri nižších teplotách nahadzujú podĺa potreby jednu druhú alebo tretiu "penu" ktorá sa dá použiť opakovane.
Okruh používam tiež, celkovo je to potrebné akosi vyvážiť a pravda bude niekde na pol ceste, podmienky kde sa jazdí, cesty, prevýšenia kopce roviny, ako kto jazdí a pod.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: stř pro 05, 2018 12:11
od KRAES
Vidím že tu je pekné debata ohľadne „dečiek“ pred chladič v zime, tak sa pripojím so skúsenosťami ktoré som nazbieral po čas minulej zimy. Na základe skúseností Stanislava „stano112“ so zlým chladením kvôli ochrannej doplnkovej mriežke v lete, som prestal aj uvažovať o tom, že túto mriežku namontujem z vnútornej strany po demontáži nárazníka, tak je „lino-dečka“ najväčším prínosom na ochranu chladiča voči lietajúcemu posypu a bordelu, ktorý by v prípade väčšieho „šutru“ mohol poškodiť chladič klímy. Čo sa týka teploty, tak v prípade krátkych jázd na krátke vzdialenosti je zohratie motora na prevádzkovú teplotu asi o 2 km rýchlejšie a už po 6-7 km má 82°C pri vonkajšej teplote -5°C pri nastavenej vnútornej teplote na 22°C. Na spresnenie v garáži pri naštartovaní bola teplota +5°C. Najväčší efekt má „lino-dečka“ pri jazde s kopca a brzdení motorom, kedy teplota neklesne pod 80°C, čo bez dečky zliezlo skoro na 70°C. Do kopca v kolóne už má zasa nevýhodu, na Soroške sa potom ventilátor zapína asi 2-3 x pri 95°C. Ja ju používam celú zimu a v prípade potreby demontáž aspoň jednej časti netrvá dlhšie než dve cvaknutia štípačkami či nožnicami.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: stř pro 05, 2018 14:07
od Cory
Liftback píše:Cory to trafil, totiž Granta a Kalina má rozdielne masky a "dieri" a Granta o čom sme už písali patrí do staršej generácie.
Rus už všetko vykoumal a funguje mu to, tam sú bežné dlhodobé teploty pod -22 celkom bežné, pochvaľujú si to.
Samozrejme pri nižších teplotách nahadzujú podĺa potreby jednu druhú alebo tretiu "penu" ktorá sa dá použiť opakovane.
Okruh používam tiež, celkovo je to potrebné akosi vyvážiť a pravda bude niekde na pol ceste, podmienky kde sa jazdí, cesty, prevýšenia kopce roviny, ako kto jazdí a pod.
Co som trafil?
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: stř pro 05, 2018 21:00
od Křečík Barbuška
Mno, jak vidno tak i o kravině se dají napsat dvě stránky
. Já osobně dečky, clonky ať to každý nazývá jak chce používal a budu používat dál u všech svých aut. Důvod je prostý. V zimě jezdím jen "kolem komína", trasy jsou krátké. Sedma má plyn jehož reduktor prohřívání moc nepřispívá a Granta je zase teplotně příliš labilní. Sedma jako již v podstatě zavržený stroj vyhrává zejména velekrátké pojezdy do marketu, jízdy se zvýšeným rizikem havárie apod., prostě špinavou práci
. Grantičce se pokouším ordinovat trasy takové, aby se jízdou ohřála aspoň na provozní teplotu. Jen bych podotkl, že si nestěžuji na to, že by mi bylo v autě zima. Řeším pouze tepelnou pohodu motoru.
Zde videjko k obrázku co sem dal Liftback. Prostě geniální
https://ruclips.ru/watch/LaQXzueqMLk/la ... uteplenie/ .
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: čtv pro 27, 2018 14:39
od Křečík Barbuška
Vyděšen Liftbackovou příhodou se spínačem u brzdového pedálu jsem zariskoval životem a šel zkoumat jaký tam mám já a je to opravdu Renault. Pro dobře živenou a z Vánoc přežranou osůbku to byl přímo heroický výkon
. Též mne zaujal kousek molitanu lezoucí z výdechu ventilace u nohou řidiče. V létě jsem v interiéru nalezl podobný kousek molitanu a nevěděl odkud pocházel tak teď už to vím
. Kolik jich tam ještě je a k čemu tam asi jsou? Též jsem na parkovišti zjistil, že nejsem sám kdo preferuje dečky na chladiči tak ze mě nedělejte blbouna, že to není in
.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Napsal: čtv pro 27, 2018 16:08
od Cory
Aaaaa, stary dobry molitan. Nim su olepene klapky vo ventilacii, sluzi to ako tesnenie. Ja som uz natahal slusnu zbierku