Stránka 19 z 19
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: pon bře 11, 2024 13:37
od Jan Vaníček
Ona ji trochu nalomila dcera ... .
.
Žena mi jen důrazně připomněla, že chceme stavět dřevník
. Tak jsem ji ujistil, že jsem právě objednal dřevo ( na stavbu) a už moc neprotestovala ... .
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: čtv črc 11, 2024 11:00
od Jan Vaníček
Běloušek už v květnu vyjel a získal novou TK na další období. Ještě bude jedna zásadní úprava - dostane nové dobové (1989) střešní okno. Dokonce tu mám pána, který je montoval ještě ve fabrice, tak se na to už těší
.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: čtv črc 11, 2024 11:03
od Jan Vaníček
Tak jsem je konečně vyvezl a projeli se trochu po kopečcích. Upřímně, těch 45kobyl nic moc. Původně jsem měl strach o brzdy, ale ty byly v pohodě.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: čtv črc 11, 2024 11:07
od Marek
Já měl zato, že Felicia měla standardně motor 450, tedy 50 koní, ne 445. A verze Super měla motor 455 se dvěma karburátory a měla 55 koní.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: čtv črc 11, 2024 12:50
od Jan Vaníček
Jasně, uklepl jsem se, moje auto by mělo mít 55, motor 1,1 mám převrtaný (uložení vložek) na 1,2, tzv Superfelicie, která se ale dělala až od ledna 1961, já mám 12/1960. Kolik je ve skutečnosti nevím, motor má ale veškeré atributy nejsilnější verze. Ono se s tím dá jezdit i po těch kopcích, tak prostě jedeš za 2 třicítkou na pohodu, jenže zrovna v té Itálii všichni spěchají a když jedeš pomalu je za tebou hned šílená kolona a to nechceš. Nicméně sen jsem si splnil a příště budeme jezdit zase jen po zemích českých
. Jen prosím jsem s tím autem do Itálie nejel po ose, na to bych potřeboval o týden dovolené více. Sice takový plán stále je, ale jet s plnou polní přes Brenner, nebo Reschenpass či St. Leonard asi ne
.
Jinak Superb v této soupravě ve 4 dospělých a plnou bagáží krásných 7L/100km.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: čtv črc 11, 2024 18:59
od Marek
Nejsilnější verze s motorem 455 měla dva horizontální karburátory. Slabší verze měly karburátor jeden. Samozřejmě on nebyl rozdíl jen v kubatuře. Motory 440 až 455 měly zásadní rozdíly i ve stupni komprese, časování rozvodu, regulaci předstihu a dalších detailech. Důkazem toho je třeba skutečnost, že motor 450 má 50 koní, přitom je to objem 1089 (stejně jako motor 440), zatímco slabší motor 445 s výkonem 45 koní je kubatura 1221 (stejně jako motor 455).
Krásná vzpomínka na tyhle poctivě stroje. Někde mám dokonce k tomu i seřizovací tabulky, kde jsou všechny tahle údaje pohromadě.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: čtv črc 11, 2024 21:23
od Jan Vaníček
Já rozdíly těch motorů samozřejmě znám, pár jsem jich na stole měl
.
Š450 a Felicie do 12/60 měla vždy 2 karburátory, od 1/61 existovala verze pouze s jedním, ale ta měla blok 1202 a ploché písty a byla určena pro NDR (přelom 1961/62) kvůli nekvalitnímu benzinu (jedno takové originální auto včetně DDR TP vlastním též, jen zatím čeká na renovaci). Ano Felicie má vypouklé písty, tedy větší komprese v obou kubaturách, hlavy s většími sacími písty, "ostrou" vačku a rozdělovač bez podtlakové regulace předstihu. Karburátory jsou také jinak tryskované a osazené. A jak jsem se zmínil výše, blok motoru má v obou kubaturách trochu jiný tvar proti standardu 440/Octavia a 445/1202/Octavia Super. Jinak Octavia TS by měla mít stejný motor, jako Felicia Super, co se týká vnitřností a periferií určitě, ohledně bloku nevím, naživo jsem originál neviděl. Snad jsem teď v kostce nic nezapomněl
.
Ano, hodně lidí nemá originální motory, hodně používá různé varianty od 1202 po 1203 a TAZ včetně 1500. Já mám na první pohled vše tak, jak má být, hlavu na přeměření vrtání nikdo sundávat nebude, stejně tak tvrdá sedla v hlavě a gufero na klice ve spojení s původní přebroušenou řemenicí mimo labirintu. Mám i originální motor 1,1 po GO, ale to je spíš raritka pro archyv. Ta 1,2 jede fakt lépe, byť má jen o 5 kobylek více
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: pát črc 12, 2024 07:24
od Marek
Mně se na těch motorech (a samozřejmě i jiných z té doby) líbila ta variabilita. Bylo to vlastně vidět u škodovky i později, v dobách od Š1000 do Š120LS. Bloky, písty, kliky, vačky, karburátory, rozdělovače..... Dalo se doslova čarovat.
Dneska motor buď sto let pořád stejný, anebo naopak neskutečně odlišný mnoha díly, které ovšem nejsou mezi sebou záměnné a tudíž variabilita absolutně padá.
Už to není, co to bývalo.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: pát črc 12, 2024 20:34
od Vašátor
Muselo to být krásné pocestování. Honzo, doufám, že se uvidíme na podzimním srazu
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: pát zář 27, 2024 19:54
od Panthymaeus (Honza)
Marek píše: ↑úte pro 20, 2022 18:50
Až to budeš dělat potřetí, budeš to mít za dopoledne hotové i s kávou a obědem.
Doufám, že mezi druhou a třetí výměnou uplyne víc času. Ale už jsem rychlejší, půl dne na rozebrání a půl dne na smontování.
Výměník Febi vyměněn za Mahle.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: pon zář 30, 2024 09:22
od Teepee
Tak to FEBI nevydržel ani dva roky. Je nemrznoucí směs OK?
Mahle taky dobrý, věřil bych Nissensu.
U ŠO3 z 12/2013 byly vodní chladiče vpředu z výroby KEIHIN a DELPHI. Ten první neznám a Delphi bych si tam určitě nedal. Koupil jsem oba NISSENS.
Expanzku bez silikagelu jsem dal FEBI a nefungovalo snímání hladiny. Tak letěla a koupil jsem originál Škoda.
U mě chladič motoru dojel na šutr ze silnice.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: pon zář 30, 2024 13:00
od Panthymaeus (Honza)
Teepee píše: ↑pon zář 30, 2024 09:22
Tak to FEBI nevydržel ani dva roky. Je nemrznoucí směs OK?
Mahle taky dobrý, věřil bych Nissensu.
U ŠO3 z 12/2013 byly vodní chladiče vpředu z výroby KEIHIN a DELPHI. Ten první neznám a Delphi bych si tam určitě nedal. Koupil jsem oba NISSENS.
Expanzku bez silikagelu jsem dal FEBI a nefungovalo snímání hladiny. Tak letěla a koupil jsem originál Škoda.
U mě chladič motoru dojel na šutr ze silnice.
Nemrznoucí směs byla v průběhu měněná, protože se mezitím měnila expanzka. A tehdy se na cestu (asi 200km) domů neustále dolévala obyčejná voda, aby se dojelo. Nevím. FEBI zkusím reklamovat a budu doufat, že Mahle bude lepší. Pokud ne, zkusím najít zase jiného výrobce (třeba Nissens).