Re: Radůzova Nivuška a Skifíček
Napsal: pát črc 10, 2015 09:12
Aha... No hniloba, pokud se jezdí v soli, jako, že se musí, tak je to zlý... Pozink je pozink... A co místo toho?
Co na to říci? Snad jen víš proč se vyrábí Opel?Honza854 píše:Já bych to nedělal, ono je to z bláta do Louže, i když u Nivy, coby offroadu to vyznívá poněkud rozpačitě.
Kdysi jsem se nazlobil s pěknou 2103 až jsem jí odstavil a dnes už je nerozjezditelná (byla to a je chyba), což nezměním. Jako další vůz pro všednodenní jezdění jsem si pořídil Opel Astra. Byl ve velmi dobrém stavu, 60 000 km najeto, nějaká léta to mělo, ale garážované, skoro jako nové... No a ať jsem dělal, co jsem dělal, na to, že to byla 1,7 TD, tak to jezdilo jak Felicie, živý to nebylo ani jako 2103 ačkoli deklarované schopnosti byly jinde. Myslel jsem si, že ušetřím na PHM a přitom to jezdilo za 6 litrů nafty, bylo to kupé. Nemohl a nepřišel jsem za pětiletou kariéru tohoto vozu na kámen úrazu.. Auto nekouřilo, nehřálo se, netahalo nijak extra, kola se tomu dobře točila a přesto poměrně vysoká spotřeba. V zimě to moc netopilo, na ježdění po Praze vlastně děs, protože například z jižního města do Libně to začalo topit někde na Želivského... Problémy se žhavením, prakticky před každou zimou výměna alespoň jedné žhavicí svíčky za nějaké peníze atd. atd. Možná to vypadá, že to byl kdovíjaký střep, ale auto bylo pohledově jako nové, motor a ostatní udržované a pěkné, žádný bastl. Klima to nemělo, větrání v létě nedostatečné. Zajímavé byly brzdy - mdlé i po generálce, kdy si v servisu klepali na čelo, proč to chci vůbec řešit (dělal jsem to se známým a na nic jsme nepřišli). Jinými slovy, pěkný vůz, ale jako by chromý. Samozřejmě mne občas někdo znalejší politoval a řekl, že to u těchto Oplíků je normální.
Utekl nějaký čas a objevil se pěkný Fusion - 1,6 DOHC, ještě k tomu na plyn. Pěkné, prostorné, ale akorát velké autíčko, vybavené, pohoda. S tím jsem sice spokojen, ale vezmu-li to objektivně, tak na komfort pohoda až na neskutečně tvrdé vypružení, které kompenzuje nedostatečné stabilizátory. Pružiny unavené během pár roků, s informací ze salonu a servisu, že to je přece normální a mají se co cca 4 roky měnit (mají to všechny Fusiony, koupíte pěkné vysoké auto a za tři léta leze břichem po zemi - mám úchylku, sleduji ta auta a občas chodím s metrem a nenápadně měřím vzdálenost středu kola od hrany blatníku podběhu a sleduji rok výroby). Přesto, že jsou pružiny unavené, jsou stále tvrdé. Nechtěl jsem kupovat nové (v tomto případě krátkozraký nesmysl), tak jsem si v práci nechal vytočit podložky, auto tak zvednul a je to. Motor - živý, dobré svezení, ale DOHC má dutinu mezi vačkovými hřídeli, překrytou plastovým víkem. V této dutině jsou svíčky. Mně pravidelně auto střílelo při určitém zatížení do výfuku a vynechávalo. Vyměnil jsem kabely, svíčky a pohoda - cca 1 000 km, pak nástup toho samého problému - výměna modulu bez výsledku. Očištění svíček v dutině pomohlo... OK, tak jsem párkrát čistil a zjistil svody na izolátorech. Co 1 000 km rozborka a čištění jak u blbejch. Půl roku mi trvalo, než jsem se rozhoupal a nechal si v práci ze silonu vytočit čepičky na izolátory svíček. Od té doby pokoj (tuhle chtěl kolega prodat Forda se stejným motorrem... popsal mi problém, který ho trvale tíží a už jsme dělali izolátory, má pokoj i vůz)... Samozřejmě obecně řízení motoru není nijaké extra, občas se přidře elektronická škrticí klapka, takže to po vyřazení chcípne. Občas vám enormě kecá řídicí jednotka do jízdy, takže motor reaguje po každé jinak (což vás po několika tisíci km začne štvát, ale je to jen psychologie - spoustu věcí totiž vnímáme významněji, než spotřební uživatelé, někomu chcípne auto a myslí si, že je to jeho chyba, to my nad tím furt laborujeme a žere nás to - třeba, že támhle se nějak moc hřeje drát, tuhle to cvaká, tam to rezne).Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl poruchu palivového čerpadla (oprava svépomocí, dá se sehnat motorek po internetu - cca 2 000 Kč), rozpadlý alternátor (druhovýroba cca 5 000 kč) atd. atd.
No shrnuto. Každý auto má svý, není moc těch, která jsou bez much a jezdí za celou dobu levně, bez nějakých výměn celků. Když to vztahnu ke starý 2103, tak vlastně byla dobrá, hodně dobrá a levná. Objektivně byl vlastně rozdíl v bezpečnosti (airbag, skelet, abs). Jinak bez rozdílu. Dnes mám veterána 2103 s LPG a Fusiona s LPG, jedno je 1,5 a jedno 1,6 motor. Jízdní výkony jsou srovnatelné jak po Praze, tek venku. Do jižních čech dojedu oběma stejně rychle, do všech kopců jedu srovnatelně (votičák - 2103 asi 110 km/h, Fusion to samé). Z Lady nejsem vydrncaný (i když na nerovnostech vnímám problém tuhé nápravy a ač. nechci, tak si uvědomuji, jak těžká náprava skáče po vozovce, zatím co nezávislé zavěšení by ji jen hladilo), ale mám vyhučené uši a dýchám pyl a prach, Fusion drncá a kymácí se, že si člověk říká, že pekně naklepe slezinu, ale zase poslech hudby a dalšího je lepší.
Co z toho plyne? Jestli se zbavovat relativně nové a vymazlené Nivy, nebo ne? Asi ne, protože co místo toho? Co nebude mít své mouchy a nebude za chvíli na psychiku? Asi nic...
Ano, ideálně tu mojízelvotron píše:Radůzi kup zas 2111.
Tak z nivy určitě neVašátor píše: Radku, jedenáctku nekupuj, byl by to velký krok zpátky.