Stránka 19 z 28

Napsal: pát bře 07, 2008 18:34
od Saša
Napadlo mně hledat na netu a našel jsem tohle http://nz.youtube.com/watch?v=ckrsz_3sK ... ed&search= a na Fóru VW brouk je toho spousty . Takže kdo ještě pochybuje že turbo a karbec je utopie kochejte se.

Napsal: sob bře 08, 2008 04:29
od Atex
Saso diky moc.. ja jdu studovat :-)

Napsal: sob bře 08, 2008 10:02
od Malda
Tak ten zvuk je hodne zajimavej 8) A technicka - stlacenim smes vcelku zahrejva - jaktoze ta smes nechytne?

Napsal: sob bře 08, 2008 10:42
od Trevor
:lol: :lol: deti zase nebudu vediet zaspat

Napsal: sob bře 08, 2008 12:43
od Miso
Malda píše:Tak ten zvuk je hodne zajimavej 8) A technicka - stlacenim smes vcelku zahrejva - jaktoze ta smes nechytne?
No lebo to tak proste je.
PS: Keby ti nestacila dogma tak vedz ze je to vdaka antidetonacnym vlastnostiam zmesi benzinu a vzduchu ktore su dimenzovane tak aby nedochadzalo k samovznieteniu ani pri podstatne vaccsich kompresnych pomeroch (pri kompresii vo valci) ako "tlaci" turbo.

Napsal: sob bře 08, 2008 14:33
od Atex
no podle mne to "priskrcene" turbo nikdy nevivine takovy tlak aby se ta smes v potrubi vznitila...

Napsal: sob bře 08, 2008 19:09
od Štěpán
Turbo je v podstatě radiální ventilátor, což v praxi znamená, že pokuď se ucpe přívod, nebo odvod vzduchu, tak v ten moment je nezatíženo, roztočí se na vysší otáčky a tlačí minimální tlak, takže to stejně nenatlačí hodně Pascalu... :D V moment otevření škrtící klapky, se zatíži turbo a zmenší svoje otáčky, které potom zase musí postupně získat s otáčkama motoru a množstvím spálené směsi. Proto existujou Blow-Off ventily, kvůli účinnosti turba při řazení rychlostních stupňu.

Napsal: sob bře 08, 2008 19:47
od Atex
Blow-Off ventil nema u karbce absolutne zadny vyznam, tento ventil castecne odstranuje tzv. turbodiru, tim take lehce zlepsule akceleraci. Ventil umisteny mezi turbem a klapkou (u strikacek samo) vypousti nahromadeny tlak pri zavreni klapky, tim se turbo drzi v otackach, pri dalsim otevreni klapky motor lepe zabere, protoze turbina nepotrebuje velke mnozstvi spalin k pracovnim otackam.
U systemu karbec a turbo neni Blow-off ventil kde umistit, pri zavreni klapky akorat motor vycucne zbytek nahromadne smesi ve svodech za turbem a tim to hasne :-)

Napsal: sob bře 08, 2008 20:08
od Štěpán
Jenže pokuď vím, tak blow-off ventily v době vlády karburátoru neexistovali, takže není pravidlem, že to tam nemůže být... :D

Napsal: sob bře 08, 2008 20:15
od Atex
Štěpán Getsko píše:Jenže pokuď vím, tak blow-off ventily v době vlády karburátoru neexistovali, takže není pravidlem, že to tam nemůže být... :D
a jaky by tam mel vyznam? nevim co by to tam delalo :-)

Napsal: sob bře 08, 2008 20:23
od Štěpán
Atex píše:Blow-Off ventil nema u karbce absolutne zadny vyznam, tento ventil castecne odstranuje tzv. turbodiru, tim take lehce zlepsule akceleraci. Ventil umisteny mezi turbem a klapkou
Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???

:D

Napsal: sob bře 08, 2008 20:26
od Atex
Štěpán Getsko píše:Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???
ee.. mezi turbem a valci :-) mezi karbcem a turbem je pouze podtlak...

Napsal: sob bře 08, 2008 20:39
od Štěpán
Atex píše:
Štěpán Getsko píše:Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???
ee.. mezi turbem a valci :-) mezi karbcem a turbem je pouze podtlak...
Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.

Napsal: sob bře 08, 2008 21:07
od Trevor
No pokial je turbo za karburatorom tak pop-off ventil je zbytocny pretoze tam nema kde vzniknut tlak ktory by zastavil turbo. ak by si ale pouzil origo pretlakovy karburator tak z principu by si ho mal pouzit aj ked neviem ze ci to ten karburator uz nejako neriesi neviem nidky som taky karbec nevidel.

Na druhu stranu turbo bez blow ventilu nie je ono proste to musi mat sycat :D a nie je ako u diesla :vom:

Napsal: sob bře 08, 2008 21:10
od Atex
Štěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlak :-D