Stránka 19 z 294

Napsal: stř říj 06, 2010 20:50
od MartasBrno
peet2101 píše:Saša, myslíš kostru na zesilovači, nebo kdekoli v autě?? Zesilovač je napojen přez vypínač přímo na baterii, jak + tak -.
v tom případě může odcházet baterie. Jestli se stav prostě v čase bez zjevných příčin zhoršil... Potřeba vyzkoušet.

Napsal: čtv říj 07, 2010 17:03
od Saša
A co se stane v případě že odpojíš signálovou cestu z rádia ? Rádio je kostřeno jinde , a tím mohou vznikat "zemní" smyčky a to již zdroj rušení je .

Napsal: pát říj 08, 2010 16:59
od peet2101
MartasBrno, Saša, Přetlumočím, vyzkoušíme.... ještě mě napadá že když sem skusmo napojil napájení zesilovače na jinou baterku, bylo vše v pořádku

Edit? Sašo, tvůj nástin problému vyřešíme ukostřením rádia přímo na baterku?? Jestli to teda dobře chápu.

Napsal: pát říj 08, 2010 17:04
od Saša
peet2101 píše:ještě mě napadá že když sem skusmo napojil napájení zesilovače na jinou baterku, bylo vše v pořádku
A byla zapojená v autě nebo jen venku pro zesik ?

Napsal: pát říj 08, 2010 17:06
od peet2101
Saša, Jen venku a napájela pouze zesik, auto i rádio šlo na svoji baterku.

Napsal: pát říj 08, 2010 17:09
od Saša
Tak to je jasné , "bordel" v kostrách .

Napsal: pát říj 08, 2010 20:19
od plavec
Proč je u traktora možnost brzdit jen jedním kolem (buď se dá "rozpůlit" brzdovej pedál, nebo je pod sedačkou přepínač.) ? Nevím nač bych to v praxi využil.
Je-li tam ta přepínací páčka (má na sobě odvzdušňovák) , je nějakej speciélní postup odvzdušňování tohoto systému?

Napsal: pát říj 08, 2010 20:35
od Chester
Že by třeba náhrada za samosvor?? nevim tipuju :)

Napsal: pát říj 08, 2010 20:37
od vintera
to je z důvodů zmenšení poloměru při otáčení (zatáčení) traktoru.
Příklad: jedeš traktorem v řádcích cibule a plečkuješ, dojedeš na konec a potřebuješ se vrátit zpět hned následujícími řádky vedle a nechceš (nemáš místo na otočení) se zdlouhavě obloukem točit nebo i couvat, a tak na konci řádků ve vhodný okamžik ubereš plyn!, a sešlápneš jeden brzdový pedál toho kola, kolem kterého se potřebuješ na fleku, nebo s meším poloměrem otočit zpět. Starší zetory neměly dva brzdové pedály, ale jeden, tak se tlak z brzdového válce rozělil přepínačem pod sedačkou na to které kolo bylo potřeba přibrzdit (zabrzdit).

Jinak také lze touto metodou přibrždění jen prokluzujícího kola častečně nahradit činnost uzávěrky, ale to brzdy dlouho nevydrží a zvláště u zetoru nejsou ani moc účinné.
Při této akci je potřeba zvláštní počáteční opatrnost, protože zabržděním jednoho kola se druhé automaticky vlivem činnosti diferenciálu točí dvojnásobnou rychlostí a traktor se pak otáčí velmi zprudka. Pozor tedy na to, jestli náhodou někdo nesedí v zadu za traktorem například na řiditelné plečce, či jiném stroji v závěsu. Již několik ulétnuvších závozníků z plečky jsem viděl.

Jinak odvzdušnění je stejné, traktory co mají dva pedály mají také dva HBV, každý tedy brzdí jednu stranu - kolo. Ty traktory s přepínačem pod sedačkou mají logicky jen jeden HBV.

Napsal: pát říj 08, 2010 21:11
od plavec
vintera, Děkuji za vysvětlení. Tohle tedy asi opavdu nevyužiju. Když bych dobejval brambory, tak stejně do další řádky musím nacouvat (na konci se nedá otočit, je tam hned těsně za koncem brázdy plot) . Nejni to blbej pocit v tom traktoru sedět, když se točí "na pětníku" ?
vintera píše:Jinak odvzdušnění je stejné
Jinými slovy při odvzdušňování na páčku nesahám.Jen ji odvzdušním?

Napsal: pát říj 08, 2010 21:16
od Křečík Barbuška
Velice zajímavé, chtělo by to stvořit téma traktory. Takové hodnotné informace by se neměly ztratit ve spleti náhodných otázek a odpovědí.

Napsal: pát říj 08, 2010 21:26
od vintera
nejlépe na ní nesahat vůbec, když se dlouho nepoužívá, může být pak zbytečný problém. Brzdy normálně odvzdušnit, bez hejbání to musí jít. Tím, že páčku přesuneš a držíš, uzavřeš vlastně přívod kapaliny do jednoho kola.

sedačka traktoristy je téměř nad zadní nápravou, tak ten toho prudkého otáčení právě až tak necítí, ale každý, který je více vzdálen od osy otáčení to cítí mnohem více, například ten na sazeči (babosed), nebo plečce. Ono už stačí stát na schodech traktoru a dá se v pohodě ulétnout, zvláště je-li řidič trochu otrlejší a neubere plyn.

Při takovém točení na "pětníku" však předek traktoru náhle ustřelí do strany a kdo nemá servořízení, může mít plný ruce práce udržet volant.

Chce to nejprv opatrně (skutečně opatrně) nazkoušet na rovném poli bez hrud a kamení a bez závozníka.

Napsal: ned říj 10, 2010 15:16
od Cory
Tu packu pod sedackou som vyuzival prave vcera, ked som oral zahradu do kopca...Na rozoranej zemi sa zataca v kopci tazko, ak traktor nema predny nahon. Ja mam Zetor 4011. Packa sla do strany, na ktoru sa zataca,pridal som plyn rucne a vysliapol pedal brzdy...je to velmi ucinna pomoc. Dedo to kedysi yuzival aj vtedy, ak siel s plne nalozenou vleckou a predna naprava bola vo vzduchu, tak zatacal brzdami :mrgreen: Na ten jeho frajersky pohlad nikdy nezabudnem :lol:

Napsal: pon říj 11, 2010 18:43
od Maysner
dokaze mi nekdo rict, na kolik prijdou u palickove, ci v jinych autodilech, silentbloky na zadni napravu klasiky/nivy? 6x ty vetsi do panhradky a dlouhych kosti a 4y ty mensi do kratkych kosti?
kdyz nic, tak si zitra zajdu na taborskou nebo do solexu.

dd

Napsal: pon říj 11, 2010 19:27
od mušketýr
Na co je na spodním držáku předního tlumiče zahnutá páskovina?
Proč má těsnění pod hlavu oválné díry?
Dík za postřehy.M.S.

[ Komentář přidal: Vašátor: út říjen 12, 2010 08:42 ]
"dd" Co to jako je za název tématu?????